Nova Astra BiTurbo CDTI – Najmoćnija dizel Astra ikada

Opel Astra porodica je dopunjena novim snažnim dizel članom – 2,0 BiTurbo CDTI motorom sa 143 kW/195 ks i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Dostupne su tri karoserijske verzije: hečbek sa pet vrata, GTC kupe i Sports Tourer karavan.
Ni jedan drugi brend u segmentu kompaktnih modela ne nudi ovako širok izbor visokoperformantnih dizel motora. Astra BiTurbo CDTI sa pet vrata dostiže maksimalnu brzinu od 226 km/h, što je čini najbržom dizel Astrom ikada (Sports Tourer 222 km/h, GTC 223 km/h). Dok nudi moćne performanse i zabavu pri vožnji, BiTurbo motor je takođe veoma efikasan. U kombinaciji sa ekonomičnom Start/Stop tehnologijom, koja je standard u svim Astra BiTurbo modelima, GTC koristi samo 4,9 l/100 km (Sports Tourer i model sa 5 vrata 5,1 l/100km). GTC beleži emisiju od 129 g/km (134 g/m beleže hečbek i kravan modeli).

Lansiran početkom 2012. u Opelovoj perjanici, Insigniji, snažan motor od 195 ks uvodi u Astra porodicu sofisticiranu sekvencijalnu BiTurbo tehnologiju koja dolazi sa dvostrukim interkuler sistemom. Nove Astra BiTurbo verzije se mogu naručiti od jeseni, a trebalo bi da budu u predstavništvima do kraja ove godine.
Nema više 'turbo lag' efekta
Kod Astrinog BiTurbo četvorocilindričnog dizel motora, dva turbopunjača različitih veličina rade bilo odvojeno ili zajedno. Manji turbopunjač, pri nižim brzinama motora, postiže veliko ubrzanje za vrlo kratko vreme. To znači da papučica za gas dobro reaguje i sprečava neželjeni „turbo lag“ efekat. Počevši od 1250 obrtaja u minuti, vozač već tada može da izvuče 320 Nm – to je 80% maksimalnog obrtnog momenta od 400 Nm, koji sada može da se dostigne između 1750 i 2500 obrtaja u minuti.
U srednjem opsegu obrtaja, oba turbopunjača rade zajedno, gde se vazduh koji ulazi prvo prekompresuje u većem turbopunjaču, a nakon toga potpuno kompresuje u manjem. Premostni ventil se konstantno kontroliše kako bi deo izduvnih gasova propustio većem turbopunjaču. Kao rezultat toga, vozač i dalje uživa u glatkom ubrzanju. Pri većem broju obrtaja u minuti (od oko 3000 opm) svi gasovi ulaze direktno u veći turbopunjač, održavajući napajanje tečnosti pri većim brzinama.

Glavni cilj u razvoju 2,0 BiTurbo CDTI motora je bio da se osigura brzo nagomilavanje pritiska punjenja vazduha pri niskom opsegu obrtaja u minuti, dok omogućava reakciju ubrzanja pri srednjem opsegu obrtaja. Vazduh u motoru je idealno prilagođen prema opsegu obrtaja i potrebama dva turbopunjača različitih veličina. Pri nižim obrtajima dodatni kuler, koji je povezan isključivo sa manjim turbopunjačem, obezbeđuje da mala zapremina vazduha prođe direktno do komore za sagorevanje. Pri srednjem opsegu obrtaja, veći i snažniji turbopunjač postaje sve više angažovan. Njegov veliki protok vazduha hladi veći kuler. Pošto je sklop odeljka za motor na Astri drugačiji od Insignijinog, inženjeri su se odlučili za pametno pakovanje interno podelivši modul interkulera na manji i veći kuler. Ovim se razlikuje od BiTurbo motora na Insigniji gde su kuleri postavljeni na odvojena mesta. Oba kulera u Astra BiTurbo motoru se hlade vazduhom.
Oštar sportski dizajn naglašava visoke performanse
Nove visokoperformantne BiTurbo dizel verzije sa pet vrata, Sports Tourer i GTC, dobile su još više sportski i stilizovan spoljašnji izgled od njihovih konvencionalnih modela. Prednja instrument tabla Astra BiTurbo modela (GTC, Sports Tourer i model sa pet vrata) naglašava visoke performanse automobila i njegovu agresivniju prirodu. Gornja rešetka ima sličan oblik kao ona na Astra GTC modelu, mada je prednja lajsna uvek u boji karoserije a hečbek i Sports Tourer BiTurbo modeli imaju novu lajsnu preko rešetke u obliku krila. Niži usisnik vazduha je takođe dobio sportski dizajn: deo gde centralna rešetka ulazi u spoljašnju rešetku izvajan je u oblik nalik peraju ajkule, čineći da automobil deluje agresivnije. Okvir bočnog prozora ima hromirane umetke. Na zadnjem delu, dve izduvne cevi i upečatljiviji oblik zadnjeg branika daju automobilu posebno moćan stav.

U kabini Astra BiTurbo verzije JetBlack crna tkanina ili koža su kombinovane sa Magic Red crvenom nijansom na ivici sedišta. Magic Red crveni štepovi i šavovi na sedištima, umetcima na vratima i menjaču, doprinose sportskoj atmosferi unutrašnjosti. Novi kožni volan i posebni otirači sa crvenim okvirom su druga sportska komponenta Astra BiTurbo kabine.
BiTurbo verzije koriste Astrinu široku ponudu tehnologije
Sada najmoćniji dizel motor, Opel Astra BiTurbo, takođe ima koristi od mnogih premijum bezbednosnih karakteristika i opcija za povećanje udobnosti koje su dostupne u novoj Astra porodici. One uključuju drugu generaciju Opel Eye prednje kamere sa unapređenim sistemom za prepoznavanje saobraćajnih znakova (TSA II), sistem upozorenja pri napuštanju trake (LDW), sistem za praćenje razdaljine automobila (FDI) i sistem upozorenja na frontalni sudar (FCA). Zadnja kamera je dostupna kod Sports Tourer i BiTurbo modela sa pet vrata.
Novi sistemi dopunjunju već široku Astrinu ponudu inovativnih tehnologija, od kojih su neke jedinstvene u segmentu kompaktnih automobila, dok se neke druge teško mogu naći kod Opelovih konkurenata. Jedan od njih je inteligentno adaptivno prednje osvetljavanje puta (AFL+) poslednje generacije sa bi-ksenonskim farovima i velikim brojem sofisticiranih svetlosnih funkcija, uključujući i sistem za regulaciju snopa dugih svetala, dinamično osvetljenje u krivinama, svetlo pri skretanju, kao i varijabilna distribucija svetla koja se automatski prilagođava prema preovlađujućim uslovima, pa čak i prema vremenu.
Vozna dinamika BiTurbo verzije modela Astra je dodatno unapređena modifikovanjem ležajeva, redukovanjem visine modela krućim oprugama i uključivanjem nove zadnje osovine sa većom stopom kotrljanja.
Pored već dinamičnih voznih karakteristika Astre, kupci mogu da se odluče za Opelov inteligentan mehatronički FlexRide sistem koji se automatski prilagođava preovlađujućim uslovima vožnje i nudi tri režima: Standard, Tour orijentisan na udobnost, i aktivniji Sport režim. FlexRide sistem za BiTurbo motore je prilagođen da garantuje dobre performanse vožnje zajedno sa višim stepenom reakcije vozila.
Kao svi Astra GTC i OPC modeli, Astra GTC BiTurbo verzija ima prednje HiPerStruts vešanje (visokoperformantni amortizer) kao deo standardne opreme na amortizerima prednjeg točka zarad još više sportske vožnje i upravljanja. Prednje HiPerStruts vešanje poboljšava zahvatanje puta, povećava snagu pri skretanju i značajno redukuje „torque steer“ efekat dozvoljavajući vozačima da izvuku maksimum iz performansi.
Za dodatnu udobnost, ergonomska prednja sedišta su ponuđena u svim Astra modelima, uključujući i BiTurbo verzije. Sedišta sa AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V) sertifikatom gode leđima vozača i suvozača.
Još jedna opcionalna karakteristika koja daje dodatnu luksuznu notu kabini GTC modela, uključujući i BiTurbo verzije, je panoramski vetrobran. Ovaj ekskluzivan vetrobran patentiran od strane Opela doseže skroz do sredine krova automobila, nudeći vozaču i svim putnicima izvanredno vizuelno, prostorno i vozno iskustvo.
PR Opel
Na 1250rpm već dostiže 320Nm, a svih (enormnih) 400Nm od 1750rpm?!!
Nema zbora ovo je tempirana bomba, (leđa lomi, čupa volan) svaka čast!
auto,
Nisam baš "bio na času" jel motor-čina iz italo-kuhinje ili ...?
Ovaj motor (doduse 1.9) se vec godinama ugradjuje u Lanciu Deltu:). Ali to nigde ne pise. Glupi zabari.
@Alex
@Djenka
Nije to taj isti motor... ovo je proizvod GM Powertrain Europe i ima 2 litra radne zapremine i derivat je JTD-a radjenog u vreme braka GM/Fiat...
Performanse i niska potrosnja su stvarno vrhunske, ne vidim poentu kupovine buduceg 2.0T SIDI... osim ustede u novcu... a izgled GTC-a - definitivno najlepsa u klasi zajedno sa Scirocco-m :)
Ma isti je kao i 2.0 JTD(multijet), Alfin motor.S tim što je ovaj twin turbo. I alfa je izbacila 1.9 i koristi samo 2.0 dizel.
Inače, vozio sam gore pomenutu Deltu sa 1.9 twin turbo, i mogu reći da ujeda. Puni u bilo kom prenosu, na bilo kom broju obrtaja, ma ludilo.
Ovo je isti motor koji se ugradjuje u Alfu Giuliettu,ali tamo raspolaze sa 170 KS,u Delti ima 165 KS,medjutim u ovim modelima ima jedan turbo punjac.
Orlo,
Znači ceniš da je derivat JTD-a?
Ja sam mislio da je možda i "VM-Motori".
Ne bih "googlao" da se uveravam prosto nije presudno, ima već ovde "dežurnih" koji će se javiti...
U svakom slučaju svaka čast za spravu. Voleo bih ga posedovati jedino kao novog tj.prva ruka. Poučen iskustvom, takvi polovnjaci(već izmrcvareni) kada počnu pristizati na naše tržište biće mnogo mamurluka u glavama imaoca...
@Djenka
Ima na wikipediji podatak o tome i jos negde sam procitao na netu kao vest. Jedini dizel koji VM Motori radi za Opel je onaj u Antari 2.2 184KS ostale odavno rade fabrike GM Powrtrain Europe... nego uvek se jave mudraci koji su price culi od majstora Pere i sami rastavljali na delove motor i proveravali razlike... ;)
Slozio bih se sa tobom ima odlicne performanse, tako da onaj ko je kupi kao novu sigurno nece da je vozi polako i penzionerski...mada i sa 50tkm ima verovatnoce da budu dobri primerci - neizmrcvareni... :)
Orlo
Tog majstor "Pere" svuda ima, isto ko onoga Marfija "zakonodavca"! :)
Ako si mislio na 50 hiljada kilometara polovnjaci, pa to je ko devojka!
Problem je kada na tom istom "sakriju" 200 hiljada kilometara, što je ovde potpuno normalno i svakodnevno. Italijani su posebne ubice ovih brzih dizela + slabo održavaju vozila, ne svi naravno ali dobar broj njih. Verujem da će ih sa tog tržišta biti dosta u budućnosti...
@Djenka
Nisam mislio na ove nase sa 50 hiljada aka 200-300 hiljada na satu i slicno nego u inostranstvu (Nemacka, Austrija) je dosta veliko trziste tih "novijih polovnjaka" sa malom kilometrazom sa nekih 10, 20, 30 hiljada kilometara - glavni razlog: to je u principu nov automobil a cena mu opadne u odnosu na novi dosta, a ima prilican broj primeraka sa vrhunskom opremom. Takvi primerci su meni omiljeni - ipak tamo je visi standard i ako im se neko vozilo ne svidja zamene ga - naravno jedan deo ljudi. :)