home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Novosti.rs

Ekipa „Novosti“ našla se na prvoj vožnji novog „Forda B-maks“, u Nemačkoj. Benzinski 1.0 motor „EcoBoost“, dostupan sa 100 i 120 KS

Zahvaljujući beogradskom „Grand motorsu“, uvozniku i distributeru vozila „Forda“ za Srbiju, ekipa „Novosti“ je imala izuzetnu priliku. Među prvim redakcijama na svetu učestvovali smo u premijernoj vožnji nove uzdanice „Forda“ u kompaktnoj klasi - „B-maksa“.

Savršeni nemački putevi u Bavarskoj bili su dovoljni za prvi utisak, koji je, moramo reći, vrlo pozitivan. Ovaj automobil će uskoro biti u prodaji u zemljama Evrope. Njegova cena, ikao niko od organizatora nije hteo da „bude precizan“, trebalo bi da se kreće oko 13.000 evra za osnovni model.

„B-maksa“ odlikuje jedinstven dizajn sa bočnim, kliznim vratima, sa obe strane koji omogućavaju izuzetno lak ulazak i izlazak. Pri tome ništa nije urađeno na uštrb bezbednosti, jer je „Ford“ pametno osmislio „preklapanje“ prednjih i zadnjih vrata, koja su suštinski, integrisana u centralne stubove karoserije.

Unutrašnjost automobila je lepa, moderna, funkcionalna. Na testu smo imali „B-maks“ i sa benzinskim 1.0 „eko-bust“ motorom i sa 1,6 „duratork TDCi“ dizel motorom. Štedljivi, a opet dovoljno snažni, doprineli su da opšti utisak u vožnji bude više nego povoljan.

Pri tome treba naglasiti i šta je to novo sve „Ford“ ugradio u automobil, tek nešto duži od četiri metra. Inovativni „B-maks“ je prvi evropski automobil koji nudi „SYNC“, „Fordov“ glasom aktiviran „sistem povezivanja u vozilu, sa funkcijom za hitnu pomoć“. Takođe je prvo vozilo u svom segmentu koje se oprema i sistemom za zaustavljanje u gradskoj vožnji „Active City Stop“. To u praksi znači da će, doduše pri malim brzinama, automobil sam sve odraditi i sprečiti eventualno „čukanje“.

Kada su oba prednja i zadnja vrata otvorena nude izvanredan pristup unutrašnjosti, sa velikim otvorom čiste širine veće od 1,5 metara. To značajno olakšava ulazak i izlazak sa zadnjih sedišta, posebno deci, ili utovaru i istovaru pri kupovini. Naravno, domaćini nisu propustili da istaknu, takozvani „ikea test“. Naime, fleksibilan sistem zadnjih sedišta koja su podeljena u odnosu 60/40 omogućava da se preklope uz pomoć jednostavnog mehanizma „jedna ruka, jedan pokret“. Suvozačevo sedište se takođe može preklopiti, stvarajući široku ravnu površinu od napred ka pozadi, pogodnu za prevoz predmeta dužine do 2,34 metra.

Struktura i prednjih i zadnjih vrata je ojačana „Boron čelikom“ ultravisoke čvrstoće. Tako ramovi na vratima „rade“ zajedno - mogu da apsorbuju energiju bočnih udara. Materijali visoke čvrstoće čine 58 odsto strukture karoserije i time obezbeđuju jačinu, ali zadržavajući visoku efikasnost u pogledu mase.

„B-maks“ donosi nove standarde za potrošnju goriva u kompaktnu klasu „MAV“. Benzinski 1,0-litarski „EcoBoost“ motor, proglašen inače za „Motor 2012“, dostupan je u verzijama sa 100 i 120 KS. Varijanta sa 120 KS postiže emisiju CO2, među najnižima u klasi - 114 g/km.

„B-MAKS“ je dostupan i sa dizel „Duratorlj TDCi“ motorima od 1,6 litara (95 KS) i od 1,5 litara (75 KS).

- Ovaj automobil ima „pravu veličinu“ za modernu vožnju - rečeno je na prezentaciji. - Očekujemo da oko 40 odsto kupaca izabere upravo ovaj automobil posle prethodnog posedovanja većeg vozila, ali i da 20 odsto kupaca budu oni koji su prethodno u vlasništvu imali manji automobil.

„B-maks“ karakterišu visok kvalitet i savremeni materijali širom unutrašnjosti. Akcenat je stavljen na majstorsku izradu i na detalje, tvrde u „Fordu“. Oprema za komfor koja uključuje ekskluzivan Sony DAB audio sistem sa osam zvučnika, sistem za ulaz bez ključa, „Ford“ dugme za pokretanje („startovanje“) motora, kamera za pogled unazad i kožne presvlake.

Na našem tržištu trebalo bi da se pojavi krajem septembra ili početkom oktobra i ne sumnjamo da će cenovno biti veoma konkurentan u svojoj klasi.

INFO

DIMENZIJE

* Dužina 4.077 mm
* Širina 1.751 mm
* Visina 1.604 mm
* Masa 1.279 kg

POTROŠNJA

* Grad 4,7 l
* Van grada 3,6 l
* Kombinovano 4,0 l
* Rezervoar 48 lit.
* podaci za „B-maks“ 1.6 sa 95 „konja“

Autor: Petar Živković

Foto: Ford



čitanja : 2020



Komentari

500L nema nikakve šanse pored ovoga. Pogotovu kad se doda faktor cena.

Autor dzigi 22 Avg 2012, 10:25

Odlican Fordic.Funkcionalan auto.Dosta su radili na njemu,na materijalima,na motorima,ekologiji.Jeste da je 500L nas,ali kad bi uzimao iz sopstvenog dzepa,dileme ne bi bilo.

Autor FF 22 Avg 2012, 10:46

Teška grdoba. 500 L je bar za 11 koplja lepši, a nije šampion lepote..

Autor Dikh tu kava 22 Avg 2012, 11:00

Moderniji i funkcionalniji od našeg proizvoda.Samo ne znam koji je to Duratorq od 1,5 litara?

Autor milan 22 Avg 2012, 11:27

@Milan
to bi trebalo da je najnoviji dizel...i ja sam se malo zacudio ali nije greska

Autor Jovanovic 22 Avg 2012, 15:25

Jao bre.

Oni kao da su počeli žešće da kopiraju Korejce. Enterijer kao neka mini linija s kraja '90-ih sa sve natpisom "Sony"...

Autor Raziel 22 Avg 2012, 16:49