Fiat Linea 1.4 Turbo na probi "Novosti"

Preuzeto sa: Novosti.rs
Sve je brižljivo osmišljeno, materijali nisu preterano skupi, vidi se da je namera bila da se i cenom osvoji što više tržišta
Reći da je cena „fijata linee“ trenutno najveći adut na našem tržištu, u ovoj klasi vozila, bilo bi nepravedno, jer ovaj sedan, u „svom rukavu“ ima više „jakih karata“.
Pa, ipak, cena od 9.490 evra za model, sa benzinskim motorom od 1,4 litra (78 KS) i paketom opreme „dinamik“, u kojem su i klima, i radio CD MP3, putni računar, ABS, dva prednja i dva bočna vazdušna jastuka, centralna brava sa daljinskim komandama, svetla za maglu, elektropodesivi retrovizori, svakako je nešto što će privući znatan broj kupaca.
Na testu „Novosti“ smo, zahvaljujući Auto-kući „Kole“, iz Zemuna, imali „lineu“ sa benzinskim motorom od 1,4 litra, ali dodatno opremljenu turbo-punjačem (takozvani T-jet) koji „razigrava“ svih 120 „konja“. Ova „ergela“, od ovog sedana, jasno je ne čini „trkačku zver“, ali „turbo je turbo“, pa je kvalitet vožnje dobio nekoliko ocena više.

„Linea“ je lep i skladan automobil. Nije dobijen kao što je to slučaj kod nekih konkurentskih automobila „kalemljenjem“ zadnjeg dela na „hečbek“ verziju. Bez obzira na to što je lep, „rep“ je i funkcionalan, pa u njega staje „500 litara“ prtljaga. Zahvaljujući dizajnu dobija se utisak da je „linea“ znatno duža od 4,5 metara. Iako, naravno, nije u rangu „pravih“ limuzina, vlasnik će imati sasvim dovoljno razloga za uživanje u komforu, koji je na raspolaganju u ovom vozilu, srednje klase.

Dizajn unutrašnjosti je tipično italijanski. Sve je brižljivo osmišljeno,
materijali nisu preterano skupi, vidi se da je namera bila da se i cenom osvoji
što više tržišta, ali je sve solidnog kvaliteta, napravljeno da traje.
Komandna tabla, centralna konzola su izrađene tako da vozaču što više olakšaju
posao. Jednostavno stilizovana, sa nekoliko hromiranih detalja.
Sasvim dovoljno da se naglasi doza otmenosti koja krasi „lineu“ i spolja i
iznutra. Sedišta su udobna, široka, pogodna i za dužu vožnju. Volan, ručica
menjača - funkcionalni. U ovom slučaju nedostajale su nam komande na volanu,
koje se dobijaju uz doplatu od 110 evra.
Motor sa turbo-punjačem i 16
ventila je znatno unapredio vozne osobine. „Linea“ je žustrija, što je pogotovo
značajno za vožnju u gradskim uslovima.
Na otvorenom, „linea“ se vozi glatko, ali nam se čini da bi šesta brzina (na
testu smo imali manuelni petostepeni menjač) bila „pun pogodak“. Pri tome, po
fabričkim podacima atmosferski benzinac od 1,4 litre sa osam ventila troši
prosečno 6,3 litre na 100 km, a „turbo“ verzija sa 16 ventila tek nešto više
6,7 litara na 100 pređenih kilometara.
Na našem testu, potrošnja je bila nešto viša od fabrički deklarisane - 7,4 litara, ali je to, po našem sudu, sasvim prihvatljiva „brojka“.
Naravno, ko prelazi veću kilometražu, na raspolaganju mu je i treći agregat u ponudi na našem tržištu. Reč je o dizelašu, mnogo hvaljenom „1,3 JTD“ sa 90 KS, koji, po fabričkim specifikacijama, prosečno troši „kao upaljač“, svega 4,0 litara na 100 pređenih kilometara.
Italijani nisu štedeli kada je bezbednost u pitanju. Kočnice su dobre, tu je i ABS, a na raspolaganju su dva prednja i dva bočna vazdušna jastuka, a doplata za vazdušne zavese je 200 evra. Može se doplatiti i za ESP sistem i „Hill holder“ - 400 evra.
INFO
Obrt. moment 206 Nm
0-100 11 sek.
Maks. brzina 200 km/h
Potrošnja 6,7 litara
Mere
Dužina 4.560 mm
Širina 1.730 mm
Visina 1.494 mm
Međ. rastojanje 2.603 mm
Kakav bezobrazluk od fotografija. Lik je stao sa strane, islikao par fotki yrlrfonom i zavrsio posao...
A ljudi se skoluju da budu fotografi.
I da ima tri turba-džabe..
Enterijer ima 4 ili 5 nijansi.. Ašok Murti stajling..
Linea je i moj izbor od maja prosle godine i auto je fenomenalan za ove novce. Za Logana je Miss sveta, sa druge strane vrlo prakticna i udobna
Verzija sa 77ks jeste nesto kilavija, ali sa malo prilagodjavanja sa stilom voznje i ova verzija moze da se "potera".
pozicija zadnje klupe i zakosenost krova pri kraju su takvi da osoba visine 185 cm, udara glavom. No za voznju zene i dece pozadi, nema problema :)