home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Test "Novosti": "Fijat 500 L" sa dizel motorom od 1,3 litra: Štedljiv motor, obilje opreme, dopadljiv dizajn, samo su neki od aduta vozila iz Kragujevca

Prema fabričkim podacima, "fijat 500 L" sa jednim litrom dizel goriva (motor 1,3 multidžet sa start/stop sistemom) može da prevali 24 kilometra.

To znači da sa jednim punim rezervoarom, a on kod "šumadinca" ima zapreminu od 50 litara, možete da prevalite čak 1.200 kilometara!

Na našem testu imali smo na raspolaganju auto samo sedam dana i nismo uspeli da ispraznimo rezervoar. Prevalili smo "samo" 752 kilometra, a putni računar je pokazivao da možemo bezbrižno da vozimo do sledeće pumpe još 340 kilometara!

Pri tome smo mi naše testno vozilo koristili u realnom saobraćaju, odlazeći i dolazeći na posao, napravivši "veću kilometražu" na otvorenom putu samo za vikend. Računajte tu još i "zimske uslove vožnje", naravno, i zimske gume koje sasvim sigurno povećavaju potrošnju...

Dakle, "fijat 500 L", sa prosečnom potrošnjom od 4,2 litra (kako navodi fabrika i nešto većom na našem testu), sa 3,7 litara van grada i 5 litara potrošnje u gradskim uslovima (na 100 km), jedan je od najštedljivijih automobila u klasi.

Kompletan članak na sajtu Novosti.rs



čitanja : 3057



Komentari

"Računajte tu još i "zimske uslove vožnje", naravno, i zimske gume koje sasvim sigurno povećavaju potrošnju..."

Dakle, odmah disclaimer: nemam ništa protiv Novosti, ljudi i treba da pišu o kolima, to je lep posao. Samo je upitno zašto svaki put u mnogim medijima kad god neko hoće neprirodno da naglasi kako neki model malo troši, posegne za citiranom mudrolijom. Šta to tačno znači? Da automobili ustvari uopšte nisu predviđeni za vožnju zimi? Da sva kola koja viđamo u saobraćaju zimi po snegu jesu ustvari jedna krajnje neuobičajena situacija? Pitam se kako bi ovaj tekst glasio da su novinari nekim slučajem iz Sibira. A možda bi potrošnja bila još i manja da su je merili sa ugašenim autom.. Neki malodušni ljudi bi možda čak i rekli da su ovakvi te(k)stovi klasična narudžbenica, da tu nema ništa od autorskog. Sreća, pa ne delim njihovo mišljenje..

Autor Dikh tu kava 12 Feb 2013, 14:43

Hoce da kazu da fabrika nije testirala potrosnju ZIMI nego u idealnim uslovima da bi rezultat bio sto manji.

Autor RS 12 Feb 2013, 14:52

Za deklarisanje potrosnje postoje standardizovani testovi koji se obavljaju u laboratorijskim uslovima koji simuliraju gradsku voznju i otvoreni put. Ideja je da se realno uprosece karakteristike motora i umanji uticaj spoljnih promena npr. hladno-toplo, ravno-uzbrdo-nizbrdo nagla ubrzanja-kratke promene stepena prenosa i sl. Te testove je gotovo nemoguce ponoviti u realnim uslovima, ali daju sliku o odnosima medju motorima. Onaj koji manje trosi na testu gotovo izvesno ce manje trositi i u realnoj voznji od konkurenta sa kojim se poredi.

Autor Pedja 12 Feb 2013, 15:01

Vekovima se ništa ne menja.. Šta mene kao kupca uopšte ikad ima da zanima kolika je fabrička potrošnja u specifikacijama? Dokle više to mesečarenje? Kupujem bre onaj model onog proizvođača koji prvi specifikovanu potrošnju bude merio u "vanlaboratorijskim" uslovima: zimi, sa 2 putnika, uzbrdo, naizmenično treća, četvrta, treća, peta, pa semafor, pa prva, druga.. Znači nikad. Ipak, možda nekad doživim(o) i taj dan kad "fabrička" potrošnja bude izgledala slično kao što je opisano..

Autor Dikh tu kava 12 Feb 2013, 15:41

Pa nije to hir proizvodjaca nego regulativa koja mora da se ispostuje pri homologaciji vozila.

Oni sigurno rade ta merenja o kojima ti pricas ali ih gotovo nikad javno ne obznanjuju. Zato imas specijalizovane casopise koji testiraju automobile. Doduse i tu je pitanje objektivnosti diskutabilno.

Autor Pedja 12 Feb 2013, 18:35

Minivan ne moze trositi kao sportski niski automobil valda je bitno da moze da preveze porodicu sa koferima

Autor Slavko 12 Feb 2013, 19:23

Dobar autic a potrosnja taman.
P.S. Mislim da su oni deflektori spreda nesrecno reseni,bas bodu oci (bar meni).

Autor Bagzi 12 Feb 2013, 19:35

@ Bagzi
1.3 mjt 90KS u Grande Puntu troši u proseku realnih 4.5 litra, e sad u ovom većem i težem...
Evo Slavko je već objasnio, a ja ti kažem koliko troši Grande Punto, pa ti računaj otprilike koliko može 500L da potroši

Autor Deyan_L 12 Feb 2013, 19:40

@Deyan L
Pa valjda nece preko 5 l kombinovano, a za mene je to super potrosnja.

Autor Bagzi 12 Feb 2013, 19:48

Deyan L -
treba uzeti u obzir i koja genaracija mjt-a je! Za primjer prvi mjt-i imali su tri ubrizgavanja goriva pri svakom radnom ciklusu u pojedini cilindar, nešto noviji pet (2007) dok ovi najnoviji imaju čak osam ubrizgavanja pri pojedinom radnom ciklusu - to pridonosi manjoj potrošnji i zadovoljavanju eko normi.

Autor ja 13 Feb 2013, 12:23

@ ja
Utoliko bolje, ipak Fijat nije džabe dobio Eko pohvale

Autor Deyan_L 13 Feb 2013, 13:28

@Deyan_L
Pa ne moze Eko pohvalu da dobije Range Rover koji pravi SUV i nema nista ispod 3.0 motora.
O,Boze viseeeeee....

Autor dusan 13 Feb 2013, 13:51

@dusan
ma sigurno ce Porsche dobiti... :)

Autor carobnjak 13 Feb 2013, 13:53