Toyota Auris 1.4 D-4D na probi "Novosti"

Preuzeto sa: Novosti.rs
Jedan od najjačih aduta Japanaca svakako je i novi "auris" automobil srednje klase, koji je kvalitetom, tehnologijom i cenom uspeo da za veoma kratko vreme i na evropskom tržištu zabeleži sjajne prodajne rezultate.
"Auris" i u Srbiji, s obzirom na celokupnu situaciju na tržištu i "bušne džepove" građanstva, "dobro gura". Nažalost, najslabije se prodaje model koji je hit ne samo na evropskom tržištu - pogađate, onaj opremljen hibridnim pogonom, ali tu su i "Tojota" i potencijalni kupci, "taoci" državne politike koja nikako da pokaže malo više sluha za to kakav vazduh dišemo i šta ćemo ostaviti budućim pokolenjima.
Na našem testu, a uskoro ćemo se obresti i u "hibridu", ovoga puta je bio "auris" opremljen izuzetnim dizel agregatom 1.4D-4D i sa paketom-opreme "stajl".
Novi "auris" odmah nikoga ne ostavlja ravnodušnim. U "Tojoti" smatraju da je ovo jedan od najboljih automobila koji su ikada napravili. Za vreme testa "aurisa" pomno smo "osluškivali" komentare, većinom pozitivne, iako nam je jedan od vlasnika prethodnog modela "aurisa" izjavio da je u "novajliju" teže ući i izaći, a i da mu se komandna tabla i položaj menjača više sviđa kod "starog (dobrog) aurisa".
Jasno je da su dizajneri i inženjeri "Tojote" imali možda najteži zadatak u karijeri - da naprave boljeg (i lepšeg)naslednika od "starog aurisa".
Da li je lepši (spolja i iznutra) ostavljamo vama da odlučite, ali da je bolji i kvalitetniji, verujte nam, nema nikakve sumnje. Novi "auris" je "za dva koplja" bolji od prethodnog, pogotovo kada sednete za upravljač i krenete.
To je jedno sasvim novo iskustvo. Ogibljenje, upravljanje, preglednost nešto su što će vas posle samo nekoliko pređenih kilometara uveriti da je "Tojota" opet napravila sjajan automobil.
Motor dizelaš 1.4D-4D, "komon rejl", sasvim je sigurno da je među najboljim "naftašima" na svetu. Isporučuje 90 "konja", ali razigranih, koji zahvaljujući obrtnom momentu od 205 Nm, čini vožnju pravim zadovoljstvom.
Emisija štetnih gasova od 99 grama CO2 po pređenom kilometru i sa 3,8 litara prosečne potrošnje nešto su što "aurisa" sa ovim agregatom "toplo preporučuju" kupcima.
Kompletan članak na sajtu Novosti.rs
Vozio kratko. Motor sasvim dovoljan za grad, možda čak i za neko duže putovanje. Fino sedenje napred. Eksterijer/enterijer pomalo upitan. Ali cena - 19.000 početni dizel metalik, izuvanje..