Predstavljamo: Suzuki SX4 S-Cross

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Ako je verovati Suzukiju, novi SX4 se u velikoj meri razlikuje od modela koji zamenjuje.

I tu ne mislimo na tipične promene na koje su kupci navikli kod novijih automobila, kao što su moćniji i ekonomičniji motori, niža CO2 emisija, više opreme i veći kvalitet, već je najveća promena u samoj klasi u kojoj ovaj mališan pripada. U poređenju sa prethodnikom, SX4 je veći u svakom pogledu i sada cilja na Nissan Qashqai kao glavnog rivala, a Japanski proizvođač vozila je dodao i S-Cross u imenu po uzoru na popularni koncept koji je služio kao dizajnerska inspiracija za SX4. Dok kupci još uvek mogu da kupe trenutni SX4 do kraja sledeće godine, a do 2015 godine u ponudi će ostati samo S-Cross model. Ali iako se dva modela sada razlikuju u većoj meri, to ne znači da nemaju sličnosti. Kao i do sada kupac može da dobije nekoliko benzinskih i dizel motora, manualni i automatski menjača i izbor između prednje vuče i pogona na sva četiri točka.
Čak i po izboru opreme lista je dugačka pa tako SX4 pruža standardno 16-inčne felge, klimu i cruise control, a bolje opremljeni modeli mogu da dobiju i stakleni krov.
Novinari britanskog AutoCar magazina su dobili prvu priliku da testiraju ovaj automobil, sa 1.6L dizel motorom, koji razvija 108KS i 320 Nm obrtnog momenta dok se snaga prenosi na prednje točkove preko šestostepenog manualnog menjača. Performanse nisu glavna karakteristika ovog automobila, pa tako ubrzanje do 100 km/h iznosi čak 12 sekundi dok je maksimalna brzina 177 km/h. Najviše pažnje ipak privlači ekonomičnost, a SX4 oduševljava sa prosečnom potrošnjom od 4.2 litra na 100 kilometara.
U ponudi se takođe nalaze i dva benzinska motora, i to 1.6L sa 118KS i 2.0L sa 150KS, kao i CVT automatski menjač. Na putu SX4 se ponaša solidno, a iako se ne može izdvojiti u nijednoj kategoriji, takođe je nemoguće ponaći manu. Stabilnost je veća nego kod konkurenta iz Nissana, kao i preglednost, a dizel motor pruža dovoljno snage uz zadovoljavajuću ekonomičnost.

Sa dizajnerske strane, na prvi pogled se može zaključiti da je spomenuti Qashqai služio na inspiracija. Ukoliko ste proveli vreme u Suzuki Swiftu onda će vam enterijer sigurno biti veoma poznat. Ovaj podatak nikako nije mana pošto su materijali kvalitetni, a preglednost i komande lagane.
Sa početnom cenom od oko 15,000 evra (oko $20,000), SX4 je jeftiniji od Qashqaia, čime će sigurno da privuče pažnju mnogih potencijalnih kupaca. Prvi primerci se već sada mogu naći u Evropskim salonima.
Autor: Talladega
Slike: Suzuki
Previse slicnosti sa Quashkaiem, ali mozda je uzivo originalniji, a ne sumnjam da je dobar.
Meni se vise svidja nego Qashkai, koji je vec dosta zastareo.
Samo da odvale realnu cenu, kod nas.
Da mi je znati ciji li dizel koristi...
Ajoj, Suzuki, 2013-ta, a oni još uvek automatiku stakla samo za vozača, i to kapiram samo auto-down, kao u Swifta.. To više nije pitanje da li je korisno ili nije, već ako može, pa stavi ga onda majku mu poljubim.. Inače, meni Qashqai lepši. Ovaj mi možda postane lep za par godina, kad 1.6 D bude ispod 15.000. Benzinac sa 5 brzina neću ni da pominjem. Težak autizam..
Ovaj 1.6 dizel sa 108 ks ima sasvim OK perfomanse(mnogi i sa 130 ks ne mogu da "sidju" na 10 sec), te daj bože da filat 500 L living bude imao takve sa 1.6 D motorom