home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com

Upoznajte najbolji svetski super-automobil koji nikada nije ušao u serijsku proizvodnju

Jaguar je imao velike planove da pokvari račune poznatim novim super-automobilima, kao što su Ferrari LaFerrari, McLaren P1 i Porsche 918, sa svojim najnovijim remek-delom C-X75 i vrati kompaniju na puteve stare slave, ne samo u svetu serijskih automobila već i u auto-sportu, ali do toga ipak neće doći. Što je sigurno velika šteta.

U ovom momentu britanski proizvođač vozila je proizveo ukupno pet C-X75 i ne planira da nastavi razvoj. Neke nezvanične priče kažu da bi se neki od njih mogli pojaviti na aukcijima, a Jaguar je nedavno, bez većih najava, pozvao grupu novinara na test vožnju da pokaže potencijal ovog super-automobila. Jaguar C-X75 je originalno predstavljen na salonu automobila u Parizu pre tri godine, sa zvaničnim informacijama da je reč o prototipu za testiranje nove tehnologije. Reakcija publike je bila toliko velika da je Jaguar krenuo da planira i serijsku proizvodnju, ali je nada brzo pala u vodu.

Naime, u današnje vreme nije samo dovoljno napraviti brz automobil već on mora da bude i tehnološki napredan, stabilan i dovoljno ekskluzivan da privuče kupce sa samo najdubljim džepom. A Jaguar ipak nije velika kompanija kao Ferrari, McLaren i Porsche pa je projekat brzo pao u zaborav. Ali to ne znači da ne možemo da maštamo šta je moglo biti.

C-X75 pokreće 1.6L turbo motor, urađen kompletno od aluminijuma, koji uz pomoć superchargera i turba razvija čak 502KS na 10,000 RPM. Ali pošto je u pitanju hibrid, navedeni benzinski motor je samo deo priče. Naime, tu su i dva električna motora, koji svaki razvija 194KS, a sa težinom od samo 20 kg su takođe i najmanji u auto-industriji. Ukupna snaga ovog automobila iznosi čak 850KS i 999 Nm obrtnog momenta što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo tri sekunde, ubrzanje do 160 km/h za samo šest sekundi i maksimalnu brzinu od preko 340 km/h. Ono što je možda još impresivnije je CO2 emisija koja iznosi samo 89 g/km, a sa jednim punjenjem baterije C-X75 je u stanju da pređe oko 65 kilometara. Test vožnja je trajala kratko, ali dovoljno dugačka da ovaj automobil pokaže svoj potencijal.

Čak i kada samo električni motore rade, C-X75 je dosta startan i lagan za vožnju, a pri brzinama od preko 240 km/h ipak pokazuje prve znake slabosti i čini se da se muči da dostigne maksimalnih 340 km/h. C-X75 je možda ipak dostigao svoj limit i pitanje je da li bi potencijalni kupci cenili njegovu tehnologiju. Koliko vlasnika LaFerrarija koliko dugo mogu da voze sa električnim motorom ili koliko vlasnika Bugatti Veyrona zna koliku CO2 emisiju njihove automobil emituje? Odgovor je verovatno jako malo. Iako Jaguar C-X75 nije ugledao serijsku proizvodnju, šanse su ipak velike da njegova tehnologija biti značajno cenjena u budućnosti.

Autor: Talladega

Slike: Jaguar

VIDEO: Jaguar C-X75 na Auto Express probi

Autocar video: Jaguar C-X75



čitanja : 1293



Komentari

Kako onda moze biti najbolji?!?

I sta u stvari znaci "najbolji"?

Autor carobnjak 27 Jul 2013, 14:10

Šteta, ali malo preambiciozno zvuči napad na Ferrari i McLaren.
Jedino bi mogao Poršeu da konkuriše, možda i brži da bude, ali od ova dva sigurno ne.

Autor Pit 27 Jul 2013, 14:17

Fenomenalan automobil i stvarno je steta sto ce ostati na ovome, jer dobro je imati raznovrsnost modela, cak i u najjacoj kategoriji. Samo sto bih ja neki drugi model koristio kao test vozilo za nove tehnologije, a ovde bih ugurao neki buduci Jaguar V12, da ispune obecanje koje nisu odrzali kad su stvarali XJ220! E to bi bila masina sa dusom, a ne ovaj robot!

Autor uloszaminje 27 Jul 2013, 15:30