Predstavljamo: Cadillac XTS Vsport

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Cadillac XTS je jedan od onih automobila čija je sudbina bila poznata i pre nego što je sam proizvod debitovao na tržištu
Naime, u želji da promeni imidž kompanije, General Motorsova premijum divizija je 2013. godine predstavila XTS kao zamenu za dva zastarela modela sa zadnjom vučom (STS i DTS), a u prvoj godini i pored limitirane ponude prodaja je iznosila 15,049 primeraka.
XTS je solidno primljen i na kineskom tržištu, sada najvećem tržištu automobila na svetu, gde je lista čekanja poduža. Međutim, i pored solidnog starta, Cadillac ne krije da su dani XTS-a odbrojani i da će u skorijoj budućnosti biti zamenjen sa novim modelom sa zadnjom vučom. Ali dok ne dođe do toga, američki proizvođač vozila je odlučio da proširi liniju predstavljanjem performance verzije koja nosi Vsport oznaku i koja treba da se pojavi u prodaji do kraja godine. Vsport nije delo istog tima koji se proslavio sa Cadillacom CTS-V, ali je ova verzija nešto najbliže što kupci mogu da očekuju od performance automobila koji je uglavnom namenjen starijim kupcima.

Vsport pokreće 3.6L twin-turbo V6 motor koji razvija 410KS i 500 Nm obrtnog momenta, što je manje od CTS-a, gde identičan motor razvija 10KS i 83 Nm obrtnog momenta više. Razloga za nezadovoljstvo ipak nema zato što je navedeni motor veliki napredak u poređenju sa standardnim 3.6L V6 motorom, koji razvija 321KS i 371 Nm obrtnog momenta, a posebno zadovljstvo će imati kineski kupci gde je XTS do sada bio dostupan samo sa 2.0L turbo I4 motorom, sa 272KS i 353 Nm obrtnog momenta.

Dok se osnovni XTS može dobiti sa izborom prednje vuče i pogona na sva četiri točka, Vsport pruža samo ovu drugu opciju, a snaga će se prenositi na točkove preko šestostepenog automatskog menjača. Do sada najbrži testirani XTS je bio model sa 3.6L motorom i prednjom vučom, koji je zabeležio ubrzanje do 100 km/h za 6.6 sekundi, pa neće biti iznenađenje ako Vsport do stotke ubrza za manje od šest sekundi.
Sa dizajnerske strane jedini način da razlikujete Vsport od ostatka XTS linije su 20-inčni točkovi i specijalna maska.
Vsport će biti dostupan samo u dve najluksuznije verzije - Premium i Platinum - pa samim tim i ne predstavlja iznenađenje što je početna cena visokih $63,020.
Iako će ovaj automobil imati kratak životni vek, sigurni smo da će ostaviti dovoljno dobar utisak na tržištu. A sa 410KS ispod haube, nemojte biti iznenađeni ukoliko vaš sportski automobil ne bude mogao da prati Cadillac vašeg dede.
Autor: Talladega
Slike: Cadillac