home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nakon 15 godina od premijere u klasi, Seat je predstavio novog „leona“ koji će verovatno odrediti budućnost španske kompanije. Reč je o modelu koji uspeh traži kombinujući mnogo razuma i nešto manje emocija, klasičniji dizajn i unapređeni kvalitet

Modernu istoriju španske kompanije gotovo je nemoguće odvojiti od partnerstva sa Folksvagenom.

Za razliku od Škode, kojoj je centrala u Nemačkoj namenila ulogu u „ekonomskoj klasi“ Seat je imao nešto drugačiji put. Izazov je od samog starta bio jasan, aktuelne prodajne statistike pokazuju – i previše ambiciozan. Da stvaranje sportskog imidža i automobila koji mogu da ponude alternativu brendovima poput Alfa Romea nije nimalo jednostavno postalo je jasno u vremenima ekonomske krize.

Kompletan članak na sajtu Telegraf.rs



čitanja : 6152



Komentari

Moj budući auto. Ima li iko iskustva sa tim TSI motorima? Da li su stvarno ekonomični kao što se tvrdi? Ako je tako, dizela više ne bi ni pogledao.

Autor Milan 06 Okt 2013, 18:43

Alternativa Alfi? Tesko!
Mada, posto neki znalci porede Alfu sa Skodom, onda mogu i sa Seatom...

Autor carobnjak 06 Okt 2013, 18:58

Milan
U SEAT ubacuju "s' greškom"..
Ostatak grupacije je dobio "popravljene" motore..
Odgovoriće ti jedan indžinjer..

Ovaj Leon je blagi užas.. Proći će kao ZCZ..

Autor Panchev9 06 Okt 2013, 19:23

Milan
Nahvaljeni su poprilicno, sto kod vozaca, sto kod novinara.
Poznanik vozi novog Toleda sluzbenog sa tim motorom od 105 konja i on je i vise nego zadovoljan. Prve serije tog motora (kod Golfa 6) su imale neki problem sa lancem, ali je to kasnije ispravljeno.
Potrosnja nije bas kao po fabrici, ali ni ne varira mnogo od toga, najvise litru i po do dve u zavisnosti kako se vozi.
TDI kupuju ljudi koji ili prelaze bas velike kilometraze ili koji prelaze manje od 10,000 godisnje, a i dalje zive u zabludi da ce ustedeti na potrosnji.

Autor Panco 06 Okt 2013, 19:43

Odlican auto. Skoro bez greske. Ja ga preskocio samo zbog roka isporuke i donekle zbog cene. Mozda malo i zbog motora. Dizajn. Meni licno sjajan. Potpuno neuporediv sa npr. pogubljenim Civicom. Da su imali jaci 1.6 dizel sa 6 brzina, a po ceni postojeceg, sad mozda ne bih vozio ovo sto vozim.

Autor Dikh tu kava 06 Okt 2013, 20:48

Panco
Siguran si da u Toledo ne ide po starom? Do skora znam da je bilo..

Dikh tu kava
Ti si legenda ovoga virtuelnog mesta!

Autor Panchev9 06 Okt 2013, 21:11

@Dikh tu kava
haha, kakav si ti lik!
Uzeo Mazdu 3, cistokrvnog japanca a patis za ovim pseudokvalitetom, skupljim od Golfa??? :)

Inace, TSI motori su promasaj, raspitajte se malo...

Autor carobnjak 06 Okt 2013, 21:33

vidjam ih par po gradu... neki čak sa onim led glavnim svetlima... na žalost meni lično, blago bezličan i prazan dizajn i pusta unutrašnjost...

Autor drugmirko 06 Okt 2013, 22:28

Kakve su to urbane legende da dizele kupuju oni koji prelaze preko 10.000km? Ja sam kupio isključivo zbog visokog obrtnog momenta i uživanja u vožnji. Godišnje prelazim manje od 10.000km. Jeste štedljiviji od benzinca. I bolje ide od istog, opuštenije, komfornije i sigurnije.

Autor dzigi 06 Okt 2013, 23:20

@dzigi
nije legenda nego se isplativost dizela postize nakon 15 hiljada km godisnje racunajuci razlike izmedju dizela i benzinca u pocetnoj ceni vozila i ceni potrosenog goriva...

Autor carobnjak 06 Okt 2013, 23:36

Aha.. A isplativost benzinca postiže se tek nakon 28 godina i 4 i po meseca djuskanja GSB-om. Provereno.. Znači dizel tek kad odradite penziju u GSB-u.. OK je ovo računica. Za piljare. Kad bi svako ovde vozio auto da mu se isplati, verovatno ne bi ni bilo komentara. Dzigi sasvim lepo ubo suštinu. Inače, ja za 4 meseca prešao preko 8k km. Reklo bi se da sam spojio isplativost i uživanje u vožnji..

carobnjak 06 Okt 2013, 21:33

Vidim da je teško razumeti, ali i dalje stojim iza napisanog. Često vozim Leon 1.2 TSI, novi je neuporedivo bolji. O dizajnu neću, glupo je. Kompaktne dimenzije, vrlo dobra ponuda prostora, izuzetna vozačka pozicija, kvalitet podignut na n-ti u odnosu na prošli model.. Mislim da čovek može komotno da ga kupi i da uživa. 1.4 tsi ili 1.6 tdi, i vozi..

Autor Dikh tu kava 07 Okt 2013, 09:11

Vezano za isplativost dizela, ne treba uzimati u obzir samo nabavnu cenu vozila vec i cenu kod kasnije prodaje vozila. Polovni dizeli imaju vecu cenu od polovnih benzinaca, zar ne?

Autor F1 07 Okt 2013, 10:09

TSI je odličan motor,koji za nabavnu cenu benzinca spaja blagodeti benzinca (niža nabavna cena od nabavne cene dizela) i blagodeti dizela (dobar obrtni moment),čime se obesmišljava ranija prednost dizela po nekim pitanjima (uz boljke dizela po drugim pitanjima). Inače, ako će zaista čisto ekonomski sagledava (bez aspekta “užitaka”), izbor je jednostavan-najmanji pad vrednosti ćete “do dana konačnog obračuna” ( dana prodaje) imati ako uzmete baznu dačiju. tako da gubi smisao svaka rasprava na temu da li je isplativije uzeti dizel ili benzinac ako godišnje prelazite ( samo ili čak ) “X” kilometara. Može dizel ili TSI da troši 1 litar goriva i da gorišnje prelazite 5 ili50.000 km, ali ,ali ni posle jedne, ni posle 10 godina, on ekonomski neće pobediti dačiju. Sad, ko neće dačiju, stvar je izbora,ali taj ne treba da ubedjuje druge kako je ekonomski napravio “dobar posao” time što je kupio neka druga kola za 15 ili 25.000 ili “X” eura ili što je za prva 4 meseca (ako sam razumeo) prešao 8.000 km. Bio to “japanac” ili ne, taj je “do dana konačnog obračuna” pukao samo tako-ako će samo cifre da se gledaju

Autor S & S 07 Okt 2013, 13:54

Ja vozim automobil sa TSI motorom, tacnije 1.8 sa 160 ks i za sada sam prezadovoljan karakteristikama. Presao sam za nesto vise od tri godine, malo vise od 80.000 km. Dosadasnja potrosnja, auto put (zavisi od tezine noge) bez problema ispod 7l/100km, po Novom Beogradu 8,5 - 9, centar grada ide i preko 11 litara. Sipam kvalitetno ulje (1.700 din / l) i u leru se i ne cuje rad motora.

Autor Uzelac 07 Okt 2013, 15:05

P.S. Za kalkulante: prethodni Leon, 1.2, 2011., BG - Lefkada - BG, po bordu prosek 7.8 l. U BG je trošio po gradu i preko 10. Sad je negde oko 8, +/-. Ja kad bih uzimao, benzinca, rekao bih da bi optimalan bio 1.4 TSI. Subjektivno, vozio sam i nekoliko EcoBoost-ova, 150 i 180 ks, i stojim iza toga da VW po pitanju performansi turbo-benzinaca nema čega da se stidi. Kvarovi/pouzdanost na stranu.

Autor Dikh tu kava 07 Okt 2013, 16:07

Novi Leon ima novi 1.2 TSI sa 16v i zupčastim kaišem.

Autor Predrag® 07 Okt 2013, 16:52

@Dikh tu kava
ja uopste ne razumem o cemu ti pricas, da li o pojedinacnim modelima, starom Leonu, novom, svojoj Mazdi 3, benzincima ili dizelima, ili svima zajedno???

Sta je to GSB?

@F1
znaci ti bi u isplativost racunao i vrednost modela kod prodaje a pri tome ga jos nisi ni prodao nego ga vozis (i racunas!) samo ti?
Zanimljiva kalkulacija....

Uvek mi je bilo interesantno kad neko jos nije ni kupio auto a vec razmislja koliko ce kostati kad ga bude prodavao!
Pa jel ga kupujete za sebe ili se bavite preprodajom auta?!?
P.S. vlasnicima autoplaceva (a verovatno takvih padobranaca ima ovde povremeno) zaista ne zameram... :)

Autor carobnjak 07 Okt 2013, 17:37

Ako novi 1.2 TSI ima ISG sistem (Idle Stop&Go) ili što neki kažu "start-stop" sistem, a stari 1.2 TSI po gradu troši 8 (kako neko gore kaže), onda ispada da novi 1.2 TSI po gradu troši i manje od nekog dizela zapremine 1.5-1.6 litara bez ISG-a (a tih je najviše). Čak i uz ISG dizel više nema značajnu prednost nad TSI sa ISG
I gde je onda makar ekonomski smisao dizela? Nema. Kao ni smisla većeg užitka

Autor monoblok 07 Okt 2013, 17:53

carobnjak
A ono sto stvarno kod nas Srba nikad necu razumeti je da se uvek ima para da se kupi neki ili polovni dizelas (u nekim slucajevima se ima i za registraciju za 3000 kubika) ili ne daj boze nov na kredit, a to sto se nema ni za samo gorivo a kamoli odrzavanje to nema veze. Posle kukaju jao plivajuci otisao, DPF zaebava, dizne propale itd.
Znam za slucaj, baja na pumpi vozi 320d dolazi i sipa za 500 dinara evrodizel! Bitno je da vozi BMW a to sto nema para za gorivo i zimske gume nema veze.
Prodaja auta je posebna prica ne vredi tu trositi reci :)

E zato se draga gospodo na male kilometraze uzima benzinac (atmosferac)!

Autor Panco 07 Okt 2013, 18:53

@Panco
Mentalitet je takav znas, bitno je da imas auto (nov ili neki polovan u principu od 2000 god. pa na ovamo) i da se to naglasi, a to sto se on vozi "na petak i na svetak", zatim samo do placa/sela, i to iskljucivo ako je lepo vreme i nema snega ili jake kise, i sto auto u proseku provede 99,99% na parkingu - to nema veze... :)
E od takvih cesto mozes da cujes da su uzeli dobrog polovnjaka i da nemaju uopste kvarova a godisnja kilometraza u najboljem slucaju jedva dobaci 5.000 km... ;)

Autor Orlo 07 Okt 2013, 19:07

Orlo
Razumeo bih da je mali deo stanovnistva takav, ali u ovom slucaju je to procenat od 95% celog stanovnistva koji "voze" ta kola :))
Evo i ja priznajem da jedva obrnem 5000 godisnje ali zato vozim nesto starijeg benzinca i ne pada mi napamet da ga menjam za "novijeg" dizela jer me dobro sluzi za te relacije :)

Autor Panco 07 Okt 2013, 19:38

carobnjak 07 Okt 2013, 17:37

Au, brale, vidim vrag odn'o šalu, pa ovo ozbiljna stvar? Kako bre moguće da se neko drzne da ostavi (realno jasan) komentar koji Carobnjak (plus po koji multialteregoista plus poneki nasumicni nolifer) povremeno neće moći (hteti) da razume? Ovo pitanje od nacionalnog interesa realno zaslužuje dizanje na nivo referenduma.. :)

Elem, odgovor na prvo pitanje je: o svima.

GSB (a što bi praktično bio odgovor na drugo pitanje) je kolokvijalno GSP Beograd. Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd. Znaš ono, bus, trola, tramvaj.. ništa metro, još uvek.. ;)

Kad izgustiram ovaj dizel, verovatno se vraćam na benzin. E, sad, da li neki "neprovereni" turbo-hranjeni, ili "dokazani" atmosferac, videćemo. Nema adekvatnog odgovora šta je bolje. Bolje je sve u životu probati (ako se može), pa i razne vrste motora za kola. Imao sam atmobenz, vozim često turbo-benz, imam turbo-dizel, tu se valjda krug zatvara. Osim ako za koju godinu ne komercijalizuju vožnju na vodu. Onda ću i to da probam. Nije auto žena da uzmeš jedan za ceo život. I žena se menja, pa bi po toj liniji trebalo da može i auto. A ima u životu milion bitnijih stvari od auta..

Autor Dikh tu kava 07 Okt 2013, 19:52

@Dikh tu kava
ja znam samo za GSP=gradsko saobracajno preduzece, Sojicu! :)
Ono B ti je visak, ili treba GSPB...

Ja bio ozbiljan a ti konfuzan! :)

Za pocetak procitaj samo prvi pasus u svom komentaru od 09:11, mislim da ni ti neces razumeti...
:)))

Da pojednostavimo: koji Leon si vozio, stari ili ovaj na slici?

Sta je to sto Leon ima a Mazda 3 nema, kad si tako razocaran?

Autor carobnjak 07 Okt 2013, 20:08

Uf, pa ti stvarno primaš platu na lepe oči.. :)

Elem, nema konfuzije, samo (neuspešan?) pokušaj karikiranja kalkulacije isplativosti benzinca/dizela posle n-kilometara pređenih..

A samo da si hteo da procitas komentar, skoro da sam ubedjen da pise "prethodni Leon, 1.2, 2011." ;)

Nezadovoljan? Niposto. Samo primecuijem da je Leon odlican auto (to je dozvoljeno, zar ne?) Inace se ne lozim (previse)na pouzdanost i slicno, mnogo je kratak zivot da bih vozio auto 20 godina. Ako posluzi mozak, menjacu ih na svake 3-4 godine..

Svrati na sajam u NS, pa cu ti objasnim sve potanko ;)

Autor Dikh tu kava 07 Okt 2013, 21:28

@Dikh tu kava
to sam procitao, ali to pise u drugom komentaru a ne u onom koji sam citirao!
Tamo stoji:
"Često vozim Leon 1.2 TSI, novi je neuporedivo bolji.""

I sta zakljuciti? Da vozis NOVI! :)

Da, dolazim u NS (bio i danas pa su mi obili auto na parkingu faksa usred bela dana i odneli radio, bukvalno su mi probusili lim na vratima da bi dosli do brave!?!) i to sa specijalnom misijom koja se zove "pohod na Skodu!" :)))

Autor carobnjak 07 Okt 2013, 22:20