home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Superauto.rs

Češki proizvođač automobila Škoda, odavno je prestala da bude „socijalni“ brend kojem je primarni cilj što veća motorizacija društva, uz poneki „izlet“ iz strogo utilitarnog u do juče nezamislivi svet luksuza i „lifestylea“. Naravno, najveću zaslugu za to ima „veliki gazda“ Volkswagen, koji je Škodu tako i pozicionirao, ne želeći da od nje stvara isključivo low-cost brend, kao što je Renault to učinio sa Dacijom.

Naravno, u proizvodnoj gami, ima mesta i za takve modele (Rapid, recimo), ali su oni i dalje daleko od „socijalnih slučajeva“, namenjenih isključivo siromašnim tržištima. No, ostatak game ipak se može smatrati prilično zanimljivim i šarolikim, počevši od najpopularnijih modela Fabia i Octavia, preko poslovno ozbiljnog  Superba, pa sve do avanturističkog Yetija i nešto porodičnijeg Roomstera. Ipak, nešto je u ponudi nedostajalo, i to upravo u početnom segmentu, rezervisanom za najmanje modele, uglavnom specijalizovane za male gradske ulice, saobraćajne gužve i bespoštednu borbu za raspoloživi parking prostor... sve do sada! Dolaskom modela Citigo, čini se da je češki proizvođač napokon „zaokružio“ svoju ponudu..

Tekst i fotografije: Đorđe Pavićević

Volkswagen grupacija, iako rekorder po apsolutnom godišnjem profitu i jedan od pretendenata (uz Toyotu i General Motors) na lidersku poziciju kada je u pitanju broj proizvedenih automobila godišnje, do sada baš nije imao puno sreće sa najmanjim, tzv. A segmentom vozila. Niti su se model Lupo, a niti njegov naslednik, model Fox, proslavili na globalnom tržištu, naročito na ulicama Evrope, gde su daleko zastupljeniji francuski, ali i sve brojniji južnokorejski predstavnici, uvek bili „za koplje ispred“, ako ne po kvalitetu, a ono sigurno po zastupljenosti i popularnosti. Naravno, jedan od presudnih razloga za to bila je i tržišna cena, koja je jednostavno bila previsoka, tačnije previše blizu pozicionirana znatno popularnijem modelu Polo, zbog čega je i postao znatno logičniji „gradski“ izbor u okviru VW game.

Kompletan članak na sajtu Superauto.rs



čitanja : 1691



Komentari

Osnovna klot verzija skuplja od dobro opremljenog Pola???
E svasta!
Kad bi kostala realnih upola manje dobila bi sve pohvale...

Autor carobnjak 22 Okt 2013, 01:00

Ovo je nasuprot onome sto pise u tekstu auto bez sarma koji mu je preko potreban za klasu kojoj pripada.Cena manje vise nebitna.Ovo je UP sa kojeg su poskidani elementi koji ga cine life style autom.Bukvalno automobil koji je tek spreman da primi VW dizajn, po meni tipicna boljka skode, zahvaljujuci tome sto ili nema dozvole unutar kuce ili nema hrabrosti dizajnera da prepravi i stilizuje lice, guzu, enterijer, kako bi moglo da se kaze ono je UP, a ovo je Skoda sa svojim identitetom.Znam da se ljubitelji Skode sa mnom nece sloziti, ali ostaje utisak da je ovaj auto isto sto i UP samo jeftiniji za bedz VW za koji je glupo dati par stotina evra, a prakticno ne dobiti nista vise.E bas to ``iracionalno-neprakticno`` nedostaje Skodi.Ili 3000 niza cena.Ovako je Dacija mnogo bolji izbor.Imidz svakako nemaju, a oprema je bolja a auto jeftiniji.

Autor Bobo 22 Okt 2013, 09:34

Oduvek pričam da je Citigo skupa igračka.

Autor stranac 22 Okt 2013, 11:44

Osnovni beše 6500 €, a u međuvremenu ga izbaciše iz ponude te ovaj model bez razloga postade promašaj.

Autor Predrag® 22 Okt 2013, 17:54

@Bobo
Ne znam sta si se utripovao ali up! (i blizanci) nije lifestyle vozilo - tipican predstavnik A-segmenta...

Autor Orlo 22 Okt 2013, 19:23

@Orlo Dovoljno je bilo da napises da ne mislis da je Up lifestyle vozilo, nema potrebe za ``utripovao``, a da je tipican predstavnik, nije.Tipicni su blizanci, a Up sa svojim osmehom, plasticnim dodacima na armaturi, deluje skupo minimalisticki, a minimalizam jeste zivotni stil, dok Skoda i Seat deluju jeftino minimalisticki,kod njih to ima prakticnu notu.Sva tri modela imaju identican dizajn ali je u odnosu na blizance Up stilizovan u duhu modernog minimalizma.Ja tako vidim stvar, uostalom skuplji je od blizanaca sa identicnom motorizacijom i opremom za 500 eura samo zahvaljujuci tome sto nosi bedz VW, a to u njegovom slucaju jeste life style.Pozdrav

Autor Bobo 23 Okt 2013, 11:01

@Bobo
Izvini, ako si se osetio uvredjenim... jaka rec stvarno.
Pazi nije mi jasno kako nesto (up!) uopste moze da bude lifestyle vozilo a blizanci ne (koji su btw svi isti), jer se razlikuju u plastici raznih boja na istrument tabli i u znaku na haubi...
Moje neko vidjenje je da lifestyle podrazumeva znacajno visu cenu, dizajn ispred funkcionalnosti, mogucnost individualizacije u smislu boja, dodataka, felni, itd...

Autor Orlo 23 Okt 2013, 13:56

@Orlo Ma O.K. za rec, ja sam to onako, nisam se uvredio, od tebe ne, mada ima pojedinaca ovde koji non stop u raspravama koriste slicnu terminologiju i ne samo sa mnom, uglavnom kad komentarisu Reno i Daciju, verujem da je zbog nekih devojaka (salim se naravno).I moje vidjenje life style je isto kao i tvoje, sa tim sto ja mislim da su razlike izmedju UP! i ostalih u tome sto je on prakticno identican, verovatno u proizvodnji kosta isto plus-minus 50 e, ali za rzaliku od njih evocira uspomene na neke prosle VW, pa i na bubu, bukvalno u svakom detalju mozes prepoznati VW samo kroz coskaste oblike.Bar ga ja tako vidim, ima taj sarm, dok ova dva ne evociraju ni na sta.Verujem da je zbog toga skuplji, uz mogucnosti personalizacije koju mislim da ovi ne nude, ali i ako nude opet ne asociraju ni na sta nego na sebe same. Njegov enterijer ima jasnu vezu sa VW kombijem i Bubom iz 70-ih nadji na netu fotke, on ima haubu bez maske sa znakom u sredini, osmehom u braniku, prototip je bio dizajniran za zadnji pogon.Sve to asocira na srae legendarne VW, a ovi plagijati ne asociraju ama bas ni na sta, mislim da se zato on mnogo bolje prodaje od njih iako je skuplji jer prosto ima sarm kuce kojoj pripada.

Autor Bobo 23 Okt 2013, 15:27