Predstavljamo: Mercedes B-Class Electric

Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Neko vreme su internetom kružile špijunske slike električnog Mercedesa B-Class, a nemački proizvođač vozila je želeo da otkloni sve dileme i konačno je predstavio njegovu koncept verziju.
Iako publika mora da čeka na serijski model još minimalno godinu dana, koncept je ipak otkrio mnoge detalje koje nismo mogli na vidimo na špijunskim slikama jednog od ranih prototipova, koji se već neko vreme testira po Njujorku.
U poređenju sa glavnim rivalima sa domaćeg tržišta, kao što su BMW i3, Nissan Leaf i Volkswagen Golf GTE, B-Class Electric pruža prostor za pet odraslih osoba kao i 485 litara prostora u gepeku, čime bi trebao da bude jednako praktičan u svakodnevnoj vožnji kao i svaki drugi B-Class na ulici. Za mehaniku ovog automobila Mercedes je kontaktirao Teslu, koja je isporučila motor, dok je nemački gigant u svojim fabrikama proizveo ostatak mehanike. Ovaj motor razvija 174 ks ili za osam konja više u poređenju sa spomenutim i3 i čak 40 ks više u poređenju sa 1.8L turbo-dizel motorom iz B200 CDI, koji je ujedno najpopularnija opcija kod kupaca ovog malog MPV vozila.

Kao i većina električnih automobila, B-Class Electric razvija visokih 340 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo 7.9 sekundi, a maksimalna brzina je limitirana na 160 km/h.
Na prvi pogled Electric izgleda kao i svaki drugi B-Class na ulicama, ali onda počnete da primećujete razlike. Za početak, na volanu se nalaze komande kojima podešavate kakvu vožnju želite i koliko energije vaš B-Class može da potroši. Pri nižim brzinama, većina nas i neće primetiti da je reč o električnom automobilu, a ukoliko maksimalno pazite kako vozite možete preći do 100 kilometara sa jednim punjenjem baterija. Kada pominjemo baterije, da kažemo da se one nalaze ispod prvog i drugog reda sedišta i dodaju čak 300 kg na težinu vozila. To znači da je B-Class Electric težak čak 1,750 kg, a radi poređenja pomenućemo da je BMW i3 težak "samo" 1,195 kg.

I pored toga, Mercedes kaže da će ovaj automobil uskoro moći preći oko 200 kilometara između punjenja, dok drugi izvori kažu da je realniji broj oko 150 kilometara.
Nemački proizvođač vozila još uvek nije objavio cene, ali kada se B-Class Electric pojavi u prodaji sledeće godine njegova početna cena bi trebala da iznosi oko 35,000 evra (oko 47,500 dolara). Međutim, pored značajno modernijeg i efikasnijeg BMW i3, teško je očekivati da će rival iz Štutgarta uspeti da ostvari veći uspeh na tržištu.
Autor: Talladega
Slike: Mercedes
Dobra ova "electric blue" boja.
Treba da pojacaju autonomiju. A ovako, sasvim ok auto i ne znam sto ga porede sa manjim klasama. Ipak, ( srecom ) , nacekace se elektro automobili dok ne pocnu ozbiljno da ugrozavaju svoju "bracu" na benzin i dizel.
Sto se mene tice, jedino bi od elektro automobila uzeo Smart za grad.