Kia u Ženevi predstavlja novi sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom

Kia je na salonu automobila u Ženevi predstavila novi 7-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom (DCT), koji pokazuje smernice budućih menjača ovog korejskog automobilskog giganta.
Novi menjač – Kijin prvi ovakvog tipa – napravljen je kako bi pružio bolje iskorišćenje goriva i istovremeno nudio bolje performanse i sportskiji osećaj u vožnji.
Nastao kao efikasnija zamena za Kijin postojeći 6-stepeni automatski menjač, koji je u ponudi u većini Kijinih modela, novi DCT kombinuje prednosti ručnog i automatskog menjača istovremeno nudeći brži prenos brzina.
U toku razvojnog procesa inženjeri su imali za cilj 7-odstotno smanjenje potrošnje goriva i 5-odstotno poboljšanje ubrzanja (0-100 km/h) u odnosu na postojeći 6-stepeni DCT menjač. Jedno od ključnih područja u razvoju DCT-a su smanjenje buke i vibracija što su postigli sa spoljnim nosačem menjača što omogućava glatko menjanje brzina bez silovitih trzaja.
DCT se sastoji od dva kvačila, a svako od njih je upareno sa električno upravljanim mehanizmom aktiviranja kvačila sa ciljem poboljšanja iskoristivosti goriva, i parnim ili neparnim stepenima prenosa. To DCT-u omogućava sekvencijalno delovanje ili direktno preskakanje na jednu od 7 brzina (i „rikverc“) u zavisnosti od vozačevih želja.
Takvim delovanjem DCT smanjuje gubitak obrtnog momenta tokom menjanja brzina i pruža glatku vožnju u svim uslovima. Širi obim delovanja motora sa 7-stepenim menjačem rezultuje manjom potrošnjom goriva i boljim perfomansama u odnosu na postojeće 6-stepene DCT-ove. Novi 7-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom biće u ponudi u vozilima Kia od 2015. godine.
PR Kia Motors
A sa kojim (cijim) 6-stepenim DCT menjacem oni to porede ovaj novi 7-stepeni?
Nezavisno od toga, svaka im cast na napretku.
Krenuli su u pravu revoluciju sto se tice motora i menjaca... u narednom periodu im stizu mali 1.0 TCI i 1.2 T-GDI, ovaj 7-stepeni DCT, a najavljuju i menjac sa cak 10 brzina...
@moron
Sa Kijinim 6-stepenim DCT, ali koliko znam njega su prvi put ponudili kod Veloster-a, i novog Ceed-a uz 1.6 GDI i 1.6 GDI-T, a za ove druge moguce da je bio klasican planetarni 6-stepeni menjac...
@Orlo
Da, u pravu si, u upustvu za upotrebu ceed-a (poglavlje 5, str. 23 )se opisuje DCT automatski menjač, ali, ako pogledaš tehničke specifikacije, tada kod benzinca 1,6 GDI ( bez ISG ), imaš emisiju od 135 ( MT) i 137 gr. CO2 (AT), što odgovara "prelasku" sa klasičnog na DCT menjač, dok kod dizela imaš 104 gr (MT) i 145 gr.CO2 (AT), uz rast potrošnje kod dizela AT-a u gradu od tačno 2,5 litra (što je karakteristika klasičnih AT menjača). Zato sam pitao ...