Polovni Renault Scenic

Kako piše Mojauto, druga generacija „renoa senik“ je trenutno jedan od najtraženijih polovnjaka na našem tržištu. Povoljna cena, ekonomični dizel-motori i bogata oprema kod modela iz ponude oglasa i placeva čini ga veoma zanimljivom kupovinom za sve porodične ljude, a prilično je tražen i kod taksista. Dizajn mu je još atraktivan, a dimenzije kompaktne pa je pogodan i za gradsku vožnju.
Štaviše, gradskoj vožnji prija i više nego solidno odstojanje od tla od 130 milimetara koje olakšava parkiranje i penjanje po ivičnjacima. Dakle, odličan spoj gradskog i vozila za duga putovanja, reklo bi se idealan automobil za porodicu.
Sa druge strane postoje i dobri razlozi niske cene polovnih „senika“. Ovaj automobil je na Zapadu često korišćen kao službeno vozilo, a takvi su mahom i modeli koji su uvezeni kod nas pa zato prilikom kupovine treba biti veoma oprezan. Kilometraža je redovno značajno smanjena pa savetujemo da pre kupovine, na osnovu broja šasije, u zvaničnom servisu proverite servisnu istoriju modela koji vas zanima i budite spremni na neprijatna iznenađenja.
Tradicionalno, polovni „renoi“ nisu u milosti nemačkog TÜV-a. Takva je manje-više situacija i sa „senikom“ druge generacije. Nakon obrade statističkih podataka o kvarovima kod „senika“ na nemačkom tržištu u ovom institutu došli su do zaključka da je najveći problem elektronika. Problemi nastali usled korozije na naponskim kablovima elektronike su prilično česti, a najviše problema pravi ključ-kartica koja često odbija saradnju. Silne probleme pravi i elektronska brava paljenja koja se bez povoda aktivira i „senik“ ostavlja nepokretnim na parkingu. Na kraju, prijavljen je i problem sa pucanjem kaiša kod benzinskih motora.

Što se tiče motora, od benzinaca preporuka je svakako agregat od 1.6 litara, a jedino ga muče problemi sa bobinama. Uprkos 100, odnosno 110 konjskih snaga (zavisno od godišta) performanse su mu pomalo letargične, dok je potrošnja od oko 8,5 litara podnošljiva.
Ipak, najviše je vozila u ponudi polovnjaka sa dizel-agregatima, a naša preporuka ide snažnijoj varijanti od 1.9 litara jer se pokazala manje problematičnom. Postoji više varijanti ovog motora koje se razlikuju po snazi, a najčešća je ona sa 130 KS kojoj i ide naša preporuka. Naravno, tu treba obratiti pažnju da su novije verzije „senika“ sa ovim agregatom standardno opremljene kod nas veoma nepopularnim filterom čestica.
Godine, bez ikakve dileme, ostavljaju traga na „seniku“ druge generacije pa se na ovom modelu mogu uočiti neki tipični problemi nastali usled velike pređene kilometraže. Jedan od njih su i nosači motora koji usled vibracija dizel-agregata stradaju pa se tada vibracije prenose i na upravljač. Od ostalih elemenata ogibljenja stradaju kugle i spone, ali i takozvani silent, odnosno prigušujući blokovi. Takođe, jedan od prilično čestih problema kod polovnog „senika“ je i korozija na kablovima elektronike.
Ukratko, problem nastaje usled zapušenja odlivnih cevi pa se kišnica sakuplja u motorskom prostoru i na kraju preliva u sam automobil. Pod se poplavi pa se stvara korozija na spoju kablova elektronike. Vremenom prestaju sa radom elektropodizači zadnjih stakala, stop svetla, zadnji brisač, centralna brava pa i elektronska parkirna kočnica. Kada su u pitanju motori, tu nema mnogo izbora.
Dizeli su prvi i jedini izbor na placevima polovnjaka i u oglasima. Manji dizelaš od 1.5 litara imao je dosta problema u prošlosti, a najviše ih je bilo u osnovnoj verziji sa 82 KS koja je imala Delfi elektroniku i ubrizgavanje. Kod ovog motora dolazilo je do otkaza pumpe goriva, a ona je sa sobom povlačila i zapušenje pa i zamenu brizgaljki kao i čišćenje rezervoara od opiljaka pumpe. One su, inače, kod 1.5 dizela prilično kompaktne pa samim tim i podložne prljanju usled lošeg goriva.
Ipak, ti problemi su prisutni samo kod verzija 1.5 dizela sa početka proizvodnje „senika“, a modeli proizvedeni posle 2004. godine ne bi trebalo da imaju ovih problema. Sa druge strane, prednost malog dizela je niža potrošnja u odnosu na 1.9 dCi, a treba reći i da osnovna verzija sa 82 KS nema kod nas prilično ozloglašen plivajući zamajac pa je samim tim nešto jeftinija za održavanje.
Od benzinaca za preporuku je onaj od 1.6 litara koji se pokazao kao pouzdan i relativno štedljiv a jedino ga muče problemi sa bobinama i EGR ventilom koji je sklon zapušenju. Kao i kod drugih Renoovih modela, i kod „senika“ je remenica alternatora problematična a vlasnici su se žalili i na povremene otkaze elektronske ručne kočnice.
Renault Scenic 1.9 dCi
Motor 4-cilindrični, dizel * Zapremina 1.870 kubika * Snaga 130 KS * Maksimalni obrtni moment 300 Nm * Pogon na prednjim točkovima * Menjač 6-stepeni, manuelni * Dimenzije 4.264/1.805/1.620 mm * Međuosovinsko rastojanje 2.685 mm * Prtljažnik 406-1.510 litara * Rezervoar 60 litara * Pneumatici 205/60 R16 * Emisija CO2 - 159 g/km * Potrošnja 6,0 litara * Maksimalna brzina 192 km/h * Ubrzanje za 9,6 sek.
Preuzeto sa: Mojauto.rs
Zašto je bolji od Senika 1?
Konkretno, radeći u autodelovima, na Scenic-u 1 se ne zna časnog krsta od čega je kvačilo, spona, letva, kočioni cilindar, t.j. kod Scenic-a 1 ne pomaže ni broj šasije kada tražiš deo, ukucaš br šasije, kompjuter daje 6 vrsta delova, od Clio-a, Megana, Kangoo-a. Sve dok se ne skine deo i ne očita OE, ne možeš u životu da pogodiš.
Zato Scenic 2 popravlja stvar donekle. Ono što mene užasava kod Scenic-a 2 je požutela jeftina tanka i krta plastika, i dačija dizajn kontrolne table, izbacivanje greške, a greške nema.
Izađe upozorenje da se dolije tečnost za brisače, i stoji ko spomenik na sred ekrana, zaklanjajući sve ostale podatke.
Izađe upozorenje za airbag suvozača 15x na dan.
Plastikaner, ali odlične konstrukcije, kostur za pohvalu, spoljni lim za osudu
Jes ruzan ovaj Scenic i spolja a posebno unutra, sto jes -jes! :)
Meni je ovo intersantno oko problema sa EGR ventilom na K4M motoru , kako se manifestuje i gdje se nalazi?
Pa generalno ovaj Scenic je bolje auto nego što statistike pokazuju , posebno u benzinskoj veziji (K4M,F4R sa i bez turba)
,u tim statistikama svaka greška se bilježi, pa npr. paljenje greške el.ručne(iako ona radi normalno) koja je kod tog Scenica česta pojava , ostaje zabilježena u statistikama kao i npr. preskočeni lanac na TSI motoru , koji je uništio motor , a ovamo nikakve štete , sem što svijetli greška na tabli.
Ili često pregorijevanje sijalica , koje se takođe bilježi.
Ovo za kablove instalacija stoji tj. zadnji segment , od vlage bukvalno istruli , a ljudi primjete tek kad zadnji el. Podizači otkažu poslušnost ili za vrijeme najvećeg pljuska prozori se počnu sami otvarati i zatvarati ;)
A tako malo treba da bi se i to preveniralo , dovoljno je samo s vremena na vrijeme pipnuti dno onog pretinca u podu , jer Scenic ima dupli pod i gore bude suvo a ispod voda pliva i jednom godišnje očistiti slivnike ispod šajbe i slivnik kondenzata klime.
Generalno većina problema sa elektrikom i elektonikom biva povezana sa vlagom.
Npr. moduli na motoriću podizača stakla stradaju zbog lošeg kontakta , a on obično biva izazvan vlagom.
Što se tiče dizela , samo uslovna preporuka , jer generalno ne vole ove nove dugačke servisne intervale pa npr. 1.9dCI(F9Q) ako je održavan tako 20 ili 30.000km ulje , dobije na letećim ležajevima , zbog kojih prije nego ga potpuno okrene , strada i turbina zbog pada pritiska i onda belaj...
Tako F9Q a i K9K kad se uzme , poželjno je promjeniti leteće ležajeve , jer je to jeftino i nije velik posao , da kasnije ne bi boljela glava.
Kod K9K motora za preporuku je samo najjača verzije sa šestostepenim mjenjačem , jer ona ima Siemens ubrizgavanje (koje je srednja žalost) za razliku od osvjedočenog smeća Delphi na slabijim verzijama.
F9Q sa ubrizgavanjem nema problema jer ima Bosch
Autor Đorđe 13 Mar 2016, 13:55
"Tako F9Q a i K9K kad se uzme , poželjno je promjeniti leteće ležajeve , jer je to jeftino i nije velik posao , da kasnije ne bi boljela glava."
Koju ovo nebulozu navede.... To je pre falinka PSA 1,6 dizela... Na 1,9 dci, to nije tačno. Tačno je da im zapeknu karike od nemarne zamene ulja.
A ovo što navede za 1,5 DCI sa diznama, to jeste sa Delphi pumpom, to sinoć za Forda nisi navodio....
Navodiš glupost, jer svaki jefin auto sa napucanom opremom ima isti problem sa elektrikom, da ne nabrajam. Zato sam sinoć i rekao da treba izbegavati Forda većeg i skupljeg.
Druže bez ljutnje , ali ako nisi vidio leteće ležajeve na F9Q , onada nemaš pojma o tom motoru...
Možda je najveći tu problem , što je leteći ležaj IDENTICAN kao i na duplo slabijem saug dizel motoru od 60-ak konja...
Evo jedan nebulozan leteći ležaj sa stvarnih 189.000km
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205271692740172&set=pb.1482678180.-2207520000.1457877341.&type=3&size=1280%2C960
Kod PSA/Ford 1.6 motora nisu nisu problem leteći , već začepljeno sito uljne pumpe i pad pritiska zbog iste kao i za stradanje turbine.
Delphi je smeće ali ga ne koristi samo Ford , kako si htjeo ubjediti i da jedini kupuje najgori šljam , kupuje ga bogami i Renault , Mercedes..
Ista takva situacija je i sa Siemensom u PD sistemima , pa ne pišeš da VW kupuje najgori šljam...
Scenic 3 je kvalitativno puno bolji auto od dvojke , posebno je elektronika bolja , dizeli su ostali u početku sa prethodnika ali su unapređeni u svakom pogledu , posebno famozno ubrizgavanje kod K9K koje više nije Delphievo sranje...
Đorđe
O čemu pišeš druže? Ja sam radio 3 generalne na Senicima 1,9 DCI. Svaki je prešao preko 350 000km, i problem je bila potrošnja ulja, zbog zapeklih karika. Lageri se menjaju, ali ništa posebno im nije falilo. Nešto si prezupčio....
A PUG 1,6 HDI, ima problem sa uljnom pumpom, koji se manifestuje tako što prolupa, dosta njih i pre 100 000km, ako se poštuju fabričke preporuke o servosu ii vrsti ulja. (modeli od pre 4-5 godina)
@ Oktopod i Đorđe
Za razliku od renoLa, PSA nikada ne bi ugradio Delphi kršine
Znači, 1,6 HDI sa 16V ( EURO 4) ne može preći ni 100.000 bez da "prolupa"?
Primetio sam da mi "lupa" , na makadamu. Ja mislio da je zato što su mi zadnje gume greškom bile na 3,2 atmosfere, a prednje na 2,6, kad ono - ošo "engine" ...
Večeras ima da ge "metem u oglas" , djubar francuski, sve im je..m ...
Dejan L
Reno je suvlasnik, najveći akcionar firme Delphi.
moron
Ako menjaš maslo redovno, i koristiš ACEA C2-3, ne boj se za bar još toliko kilometara. :)
Oktopod
Čim sam izduvao gume, primetio sam da je prestao i da "lupa" (motor) ... Naravno da koristim samo "preporučeno ulje" (5W-30, Low SAPS), do sada sam ga u proseku menjao na svakih 8-10.000 km. Tako da - ako "krepa", zaista je "klasičan francuski djubar".
Koliko uobičajeno (ne u rukama divljaka ili žene) traju plivajući i kvačilo na 1,9 dci?
To "letajući" ležajevi su zaista problem ili pošalica?
I ta 3 Scenica bi trebalo biti mjerilo?
Čovječe dragi pročitaš li ti šta ja pišem , nije sporno da F9Q pređe 300 ili 400.000 , ali uz mjenjanje ulja na max.10.000km
Jednostavno ne mogu izdržati intervale koje im je prepisala fabrika 30.000km, jednostavno su podimenzionisani za takve intervale i tu nastaje problem...
A dosad sam svojim očima vidio bar 10-ak F9Q motora koji su prolupali , tj okrenuli ležaj na radilici, jer mi je dobar kolega koteh u Renou a radi i kod kuće , tako da često vidim ta sranja (upravo ubacuje drugi motor u Espace IV 1.9dCi , jer je totalno zakovo, sjebana stublina na 3.klipu,tako da se ne isplati popravljati)
Malo se raspitaj po otpadima , koliko su klipnjače i radilice za taj motor vruća roba , pa onda pričaj ko zupči a ko ne zupči...
A možeš upotrebiti i Google
I sam sebi uskačeš u stomak , prvo kažeš da 1,6 HDi ima problematične ležajeve , pa sad problem uljna pumpa , usaglasi se...
Konkretno sito na uljnoj pumpi i sito na lajtungu turba su problem na tom motoru tj.ljepljenje čađi iz ulja , tako da je kod tih motora poželjno bar svaku 3. ili 4. zamjenu ulja skinuti karter i očistiti sito a ono sito na lajtungu potpuno ukloniti...
moron@
Što se tiče plivajućih , tu Renault može biti ogledni primjer, posebno za VW grupu ,PSA grupu i Forda.
Na K9K niti sam čuo a još manje vidio da je nekom otišao zamajac , na F9Q zna otići , ali na baš velikim kilometražama +300.000 ali je to vrlo mali broj u odnosu na gore navedene...
Đorđe
Ne znam gde živiš, ali u zemlji Srbiji niko ne menja ulje u Renou na 30 000km. Ulje se menja na 10 000 km u ovlašćenom servisu. I to bar ja nisam čuo, video a znam ovlašćene - neovlašćene servise.
Trenutno su najtraženije klpnjače za 2,0 HDI, pa za Opelov 2,0 dizel iz Fijata......
Mnogi proizvođači imaju problem u EU sa servisnim intervalom 20-30 000 za zamenu mot ulja. A lepo sam naveo šta je problem u PUG, koji je posebno bio aktuelan zbog pogrešne fabričke preporuke za vrstu mot ulja za vozila sa FAP filterom.
Reno zaista nema problem sa kvačilom. Plivajući zamajac je 350-400 000 za zamenu ili reparaciju. Čini mi se da su Luk komplet set kvačila, na Seniku 1,9 dci. Dugotrajno kvačilo treba zahvaliti i elastičnim motorima, bez udara i turbo rupama, kao na VW ili Pug, dizel agregatima.
Reno ima problem sa kvalilima na 1,6 16v benzincima. Tu su napravili promašaj.
Mislio sam, da je na 400 000km, plivajući zamajac zreo za zamenu - reparaciju, ali u vožnji jednostavno ne stvara neke probleme.
moron@
Što se tiče letećih ležajeva , popričaj s nekim ko radi u Renaultu ili ih aktivno radi ,ako ne malo ukucaj Google pa ćeš vidjeti da nije pošalica...
Ja samo znam , da kad bih uzeo F9Q , prvo što bi uradio jeste novi leteći i novo ulje , prije toga ne bih kilometra napravio , jer budala uči na svojim greškama a pametan na tuđim...
Ako ti "plivajući" toliko u proseku traju, zašto bi neko za ("domaći") 1,9 DCI u oglasu za scenic napisao da ga je promenio na oko 140 kkm?
http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/7316402/renault-scenic-19-dci-preporuka
Ili ovaj ("domaći" ) 1,9 DCI u G. Scenicu ( verovatno negde na oko 150 kkm)?
http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/6735301/renault-grand-scenic-19dci
Nšeto mi to logike nema. Mada dva takva oglasa (za "domaće") ne znači ništa u smislu eventualnog nekvaliteta "plivajućeg" kod 1,9 DCI, kao što ima "domaćih" vozila drugih brendova kojima na oglasima na sličnoj kilometraži takodje piše da je menjan "plivajući".
moron
Za ovaj noviji Senik - ne znam. Bila je priča za ovaj sa teme.
Jednostavno, sve se to kupuje đuture na tržištu.....
oktopod@
Koliki je procenat Renaulta ,posebno F9Q koji su kao novi kupljeni u Srbiji a koliki iz uvoza tj. iz EU gdje su servisni intervali 30.000km?
Vjerovatno se procenat kupljenih kao novi u Srbiji može izraziti u jednoj decimali , tako da se opet vraćamo do onog što sam gore napisao...
@moron
Ovdje bi prije rekao , da su uhvaćeni u mašinu , da je možda kvačilo i bilo za zamjenu ,ali da je uvaljeno sve sa zamajcem.
Kolega mi ima takvog 2011. godina , jest da je većinom otvorena cesta , ali ima 270.000km i još uvijek je kvačilo odlično.
Ali sam vidio i kvačilo na takvom Scenicu sa samo 20.000km , lamela se nije potrošila nego se rasula u niti , a korpa nije plava nego ljubičasta , ali je tu vlasnik sjebo , kaže bio neki zastoj na autoputu u Italiji par sati , mic po mic , a on ga non stop držo na kvačilu i onda je propalo i kad se ohladilo došlo je sebi ali je više nepopravljivo spaljeno...
Teško je ljudima ugoditi sa tim servisnim intervalima. Voleli bi da su što duži (20-30 kkm), ali i da motor dugo i savršeno služi. A to ne ide uvek baš zajedno.
Kod PSA, za 2.0 HDI je "napolju" i dalje interval 30 kkm, a za sve ostaje 25 kkm (1,6 HDI i 1,2 e-THP ), odnosno, 20 kkm ( sani za THP sa 205 i 270 ks). sve je to van razuma.
Đorđe
Većina je iz uvoza, ali ja to što ti pričaš, nisam video. Bar na ovom modelu iz teme. Zbog lošeg ulja, često im zapeknu karike, valjda zbog tog produženog servisa. Ovi nisu imali DPF filter, (bar mislim)
Video sam samo jedan primerak 1,5 dci, kome je leteći lager okrenuo i to bez valjanog objašnjenja. Jedino taj 1,5 dci sam i video otvoren. Njima su "lomljene" klipnjače, tako da trnovanje ne ide. Ti 1,5 dci su vrhunski motori, osim Delphi pumpe.
Đorđe
Slažem se. Nije problem brzo uništiti kvačilo. "Sve je lako kada znaš kako."
Oktopod
Po meni je K9K konstrukcijski bolji motor od F9Q , a o uglađenosti da ne pričamo , samo ga je Delphi bukvalno-posro.
Sreća pa ga više nema (Delphia)
Mislim da ga Mercedes nije uzeo bez razloga...
Nisam siguran šta se dogodilo sa tom fabrikom pumpi pod Delfijem.
Na kraju, ona je ušla u taj konglomerat, ranije poznata kao Lucas, koja je pravila problematične Bosch pumpe, najčešće za Ford i Reno.
Da li su i sad samo promenili ime, ili je i kvalitet popravljen? Da li i dalje Renault nabavlja pumpe od njih?
Koliko ja znam svi K9K koriste sad Continental ubrizgavanje (bivši VDO Siemens) tako da više nisu problematični što se toga tiče.
Ta simensova pumpa je i ranije bila na najačim modelima 1,5 dci, od 105ks. Znači da su raskrstili sa Delfijem, i predali ga Mercedesu :))))
A što tiče okretanja ležajeva , najpogođenije su bile one verzije od 88kw , tačnije svaki kojega sam vidio je bio taj motor , svaki iz EU a na tim motorima su prvi put i uvedeni produženi intervali uz istu normu ulja (RN0710) koju je koristila i ona prva verzija common rail F9Q motora od 74kw (sa vodenom pumpom preko PK remena) ali ona je imala duplo kraći interval zamjene i nema problema sa letećima , dok ona novija verzija od 96kw mora koristiti normu RN0720 , koje bolje podnosi te intervale , tako da je u tome vjerovatno i bio najveći problem.
Tako da u slučaju 1.9 dCi 88kw , ja lično ne bih sjedao u njega dok ne bih promjenio ulje i leteće , vjerovatno bi i ovoga 96kw , jer je to stvarno mizerna investicija od kakvih te problema može spasiti...