Suzuki Swift 1,2 90 KS,hibrid – Utisci tandema Djenić – Piroški

Saradnja medju kolegama u medijskim redakcijama često je donosila nešto dobro i neobično i sasvim sigurno predstavlja nešto što valja podržati i negovati. To je zapravo razmena iskustva i prilika da naučimo nešto novo, da čujemo i drugačija mišljenja i stavove.
Ovoga puta rešili smo da proverimo šta nam to pružaa mali SUZUKI SWIFT HIBRID, automobil koji je još odavno stekao veliku popularnost, naročito kod pripadnica nežnijeg pola, jer se veoma lako vozi, jer ima malu kilažu, zanimljiv dizajn i zaista male gabarite koji i neiskusnim lepoticama omogućavaju jednostavno parkiranje. A kada se u malom SWIFTU nadju najnoviji izumi tehnologije, kao što je recimo kamera za vožnju u nazad, instrument tabla sa mnoštvom informacija koje pomažu bezbednijoj vožnji, pa zaista IZVANREDNE DISK KOČNICE na svim točkovima (koje pri oštroj upotrebi prosto zabetoniraju auto koji ima samo 890 kg.), onda, uz još puno kvalitetnih elemenata, mali japanac postaje posebno zanimljiv.

Kada se kupuje nešto vredno onda je OSOBITO važno saznati kod koga se to važno kupuje, a kada je SUZUKI u pitanju skoro svi znaju da je za taj istočni brend „alfa i omega“ stručno obrazovana porodica Djurašević. Glava porodice je diplomirani mašinski inžinjer DUŠAN DJURAŠEVIĆ a takodje i njegovi sinovi ANDRIJA i MARKO, mogu se pohvaliti diplomama jednog od najtežih fakulteta u Srbiji. Gospodin MARKO nam je o SUZUKU HIBRIDU napisao sledeće:
„Rec je o Suzuki Hybrid Vehicle System-u (SHVS) koji predstavlja najlakšihibridni sistem na tržištu, mase od oko 6 kilograma. Upitanju je Integrisani Starter Generator (ISG) koji menja konvencionalni alternator na vozilu. Zadatak mu je da smanji potrošnju vozila, odnosno emisiju Co2 i to na sledeci način: ISG rasterećuje motor sa unutzrašnjim sagorevanjem od elektro potrošača, crpeći energiju iz litijum-jonske baterije, smeštene ispod sedišta; Pruža dodatnu snagu motoru pri maksimalnim ubrzanjima, a baterija se dopunjava radom motora kao i regenereativnim kočenjem. Takodje, pokreće motor nakon gašenja Start-Stop sistemom. Ovakav tip hibridnog vozila se karakteriše kao MILD, odnosno „blagi“ hybrid.“

Bilo bi to stručno objašnjenje MARKA DJRAŠEVIĆA, sjajnog mladog čoveka koji je diplomirao na Mašinskom fakultetu u Beogradu i položio i MASTER ispit, a sada da čujete i reč novinara.
Nije nam bilo teško da se starim putem uz laganu i opuštenu vožnju provozama od BEOGRADA do lepog NOVOG SADA i da se nadjemo sa najboljim prezenterom najnovijih automobila iz skoro celog sveta, urednikom i voditeljem već dobro poznate i verovatno NAJPOPULARNIJE televizijske emisije VRELE GUME, šarmatnim i uvek duhovitim MIODRAGOM PIROŠKIM PIROM, kao i sa njegovom desnom rukom, perfektnim snimateljem, montažerom i novinarom MIOROSLAVOM ŠOZBERGEROM. Iskreno rečeno, postali smo već odavno pravi tim, stalno učimo, usavršavamo se i medjusobno dopunjujemo, a to je pravi recept za kvalitetnu žurnalistiku.

Evo utisaka MIODRAGA PIROŠKOG:
„SUZUKI je smanjio za nekoliko santimetara SWIFT, u odnosu na predhodni i time poručio svima koji žele koristan gradski automobil da pogledaju u njegovom pravcu. Naravno, uštedu na polju nepotrebnog rastezanja modela, SUZUKI je pametno investirao u dizajn i pre svega reorganizaciju unutrašnjosti. Ovo je po meni najskladniji ako ne i najlepši SUZUKI za nas „gradsku“ raju.“
Družili smo se sa novim SWIFTOM nekoliko dana. U gradskoj vrevi i po dorćolskim učličicama snalazi se kao vešta koza na planinskim visovima, vrlo se lako parkira zbog svoje MINI dužine a kada vam neki pešak, motociklista ili jednostavno mešanac lutalica, bez najave istrči ispred farova, zaustavićete SWIFTA kao da je u pitanju najnoviji model „ferarija“. Ono što nam se takodje dopalo je i položaj za volanom i mogućnost da se upravljač podešava i po visini i po dubini. Ako se potrudite da brzine menjate do 2000 obrtaja, onda ćete postići i minimalnu potrošnju benzina. Nama je posle nekoliko dana gradske i većim delom vangardske vožnje, računar očitao SAMO 5,1 litar potrošenog goriva, što je priznaćete više nego dobro. Ako nam se nešto ne dopada, onda se to odnosi na rezervni točak kojeg nema a umesto toga je u gepeku set za oštećeni pneumatik. Kažu iskusni šoferi da i za to postoji rešenje, ako se kreće na dalji put, a zove se – NABAVKA NORMALNOG TOČKA (makar i „ćopavog“).
Zaključak bi bio vrlo jednostavan. Skoknite u EURO SUMAR i pogledajte „u živo malog SWIFTA. Imaćete priliku i da ga probate na kraćoj TEST vožnji. To je jedan sjajan gradski auto, sa baš puno kvaliteta a prodaje ga i odlično servisira EURO SUMAR, porodična firma koja je u minulim godinama stekla OGROMAN UGLED i kod kupaca i u svojoj branši.
Tehnički podaci za SUZUKI SWIFT HIBRID
– Motor : 4 cilindra, benzin, 1200 ccm. pogon na prednjim točkovima (postoji i sa 4WD)
– Jačina : 90 KS
– Ubrzanje : od 0-100 km/h ….11,9 sek.
– Masa: 890 kg
– Menjač : manuelni 5 brzina (postoje i opcije sa automatskim menjačem) a postoji i sa 6 brzina
– Sistem pokretanja agregata : START – STOP
– Gume : 195/55R/16
– Prtljažnik : 265 litara (947)
– Kočnice : diskovi na svim točkovima
– Obrtni moment : 120 Nm.
– Dimenzije : dužina 3840 / širina 1735 / visina 1495
– POTROŠNJA GORINA NA TESTU : mešovita 5.1 (veći broj kilometara na otvorenom kolovozu)
– CENA VOZILA SA TESTA : 13.750 EVRA (cena osnovnog modela je 10.450 a postoje paketi opreme COMFORT, PREMIUM i ELEGANCE ….sve informacije na broj u EUROSUMARU 011/ 288.95. 54)
Izvor: Mojsvetbrzine.rs