Novi Nissan Juke 1.0 117KS DCT Tekna – Moderan dizajn, dobra pokretljivost, ocena 10

Ovih dana smo po ulicama Beograda imali priliku da testiramo odavno najavljeni i obnovljeni Nissan Juke, sa motorom od 1000 kubika i sa tri cilindra. Utisci su više nego dobro. Svi su već odavno videli šta su dizajneri učinili prilikom kreiranja Nissana Juke i sada je već izvesno da je jedan hrabar i nadahnut poduhvat potpuno prihvaćen, posebno kod mladje i opuštenije populacije. Novi Juke je u odnosu na starijeg brata prve generacije našminkan, ulepšan i novom opremom unapredjen.

Ono što bi trebalo istaći odnosi se na njegovu laku pokretljivost i živahnost. Sa masom od samo 1182 kg. i sa tri cilindra, ali uz veliku pomoć dobre turbine i 117 KS, Juke se lako vozi i lepo ubrzava. Ima dobru preglednost i dobre disk kočnice na svim točkovima. Visok je (kao i mnogi krosoveri) i prostran, snabdeven dobrim gepekom sa takozvanim „ćopavim“ rezervnim točkom dimenzije 145/90/R 16), sa puno elektronike i sa izvanrednim ozvučenjem koje ga na nekom lepom otvorenom prostoru, recimo prelepe Tare, pretvara u pokretni disko klub. Naš Juke koji nam je ustupljen za test obuven je u široke Goodyear pneumatike 225/45/ R 19 . Odlično se ponaša u krivinama a u gradovima bi pri umerenoj i disciplinovanoj vožnji, uz blago dodavanje gasa, mogao uz pomoć odličnog sedmostepenog automatskog menjača da postigne potrošnju od 8 litara benzina, što znači da bi na otvorenom putu trošio i manje. Ipak, po kratkim i uskim ulicama beogradskog Dorćola, uz stalno stani kreni, potrošnja goriva dostiže i 10 litara.

Mi smo želeli da čujemo i utiske nekog od automobilskih asova pa smo se obratili našem starom prijatelju i jednom od najpoznatijih majstora volana, 69. godišnjem Pavlu Paji Komnenoviću, čoveku sa kojim se družimo već više od 40 godina i šampionu koji je na raznim trkama vozio, „tristaća“, „fiću“, „zastavu 101“, „juga“, „alfu“, „formulu fau“, „bmw-a“, „opela“, „poršea“, „ferarija“… Usput, recimo da ćemo vam uskoro predstaviti i novi servis za „Opela“ koji će u Beogradu otvoriti i voditi Pavle Komnenović.

Paja je detaljno pregledao Juka i naravno provozao ga beogradskim ulicama i našom dugačkom „Gazelom“, a njegovi utisci su ovakvi:
„Ovo je vrlo dobar automobil i vrlo hitar, s obzirom na malu kubikažu i tri cilindra. Turbina mu omogućava dobar start i odličan obrtni moment pa prilikom niskih obrtaja dobro povuče. Juke ima direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, pored svećice. To je takozvani GDI sistem. Preglednost mu je dobra, udoban je, ima ekstra originalan dizajn, ima i papučice menjača na volanu što posebno volim a i dobar automatski menjač idealan za grad – sve u svemu vrlo dobar automobil, moja je ocena 10. Sa drugačijim obimom felni i pneumatika mogao bi biti i lakši i još pokretljiviji, i jedna napomena….. takozvanu „ćopavu“ ne valja prilikom montiranja postavljati na pogonske osovine, jer opterećuje diferencijal. Dakle ako se menja prednji točak onda valja postaviti na to mesto onaj od pozadi, a pozadi montirati „ćopavu“ – do prvog vulkanizera“.

Tako je o novom Nissanu Juke govorio Pavle Komnenović, naš poznati automobilista, a vama koji razmišljate o kupovini savetujemo da dobro proučite sve tehničke podatke i zaista širok spisak opreme. Posle toga preostaje da recimo u „Hit autu“ zatražite test vožnju i da sami donesete konačnu odluku.
Tehnički podaci:
Nissan Juke 1.0 117 KS DCT Tekna
Karoserija krosover, 5 vrata, 5 sedišta;
d x š x v 4.210 x 1.800 x 1.595 mm,
međ. rast. 2.636 mm;
zapremina prtljažnika 422/1.446 lit,
masa 1.182 kg
Motor benzinski, trocilindarski, redni, turbo, 999 ccm,
117 KS pri 5.250 o/min;
180 Nm pri 1.750 o/min
Transmisija automatska, 7 DCT; pogon napred
Kočnice diskovi napred i nazad
Pneumatici 225/45 R19 napred i nazad
Performanse 0 – 100 km/h za 11,1 s;
180 km/h;
8,7 l/100 km (potrošnja)
emisija CO2 116 g/km
Cena modela na testu: 21.500 eura (Novi Nissan Juke se nudi sa cenom od 17 do 23.000 eura, u zavisnosti od opreme)
Komercijalna ponuda: 0% kamate, 5 godina garancije
Oprema uključuje sledeće:
Sigurnost:
Sistem hitnog poziva
Tempomat i limitator brzine
Automatsko kočenje u hitnom slučaju sa prepoznavanjem pešaka i biciklista
Inteligentno upozorenje na izlazak iz vozne trake
Automatsko upravljanje dugim svetlima
Prepoznavanje prometnih znakova povezano sa tempomatom
Autom.uključivanje svih pokazivača smera kod naglog kočenja
Sigurnosni prednji i bočni vazdušni jastuci
Sigurnosne vazdušne zavese
Po visini podesivi sigurnosni pojasevi
ISOFIX + gornji remen
Merač pritiska u gumama
ABS (Sistem protiv blokiranja točkova)
EBD (Električni regulator kočione sile)
NBAS (Pojačivač kočione sile u hitnom slučaju)
ESP (Elektronski nadzor stabilnosti vozila)
Active Trace Control – Aktivni nadzor putanje
Active Ride Control – Aktivni nadzor udobnosti
Pomoć na uzbrdici (Hill Start Assist)
Upozoretnje za nezakopčani pojas napred i pozadi
Intelligent Cruise Control – adaptivni tempomat
Intelligent Driver Alertness – sistem prepoznavanja umora vozača
Blind Spot Intervention – sistem za nadzor mrtvog ugla
Rear Cross-Traffic Alert – upozorenje na nadolazeći saobraćaj pozadi
ProPILOT1 sa sledećim funkcionalnostima:
Lane Keep Assist – zadržavanje vozila u voznoj traci
Intelligent Cruise Control – adaptivni tempomat
Traffic Jam Pilot
ISOFIX na suvozačevom sedištu
Unutrašnjost
Bluetooth + USB + AUX + 12V
Monoformna sportska sedišta
Multifunkcionalni upravljač (audio + tel + tempomat + limitator brzine)
Elektr. podizanje stakala prednjih i zadnjih prozora, impulsno vozačko
Svetlo dobrodošlice & ambijentalno svetlo na središnjoj konzoli
Merač spoljašnje temperature
Štitnik od sunca za vozača i suvozača sa ogledalom
Vozačevo sedište podesivo po visini
Tri naslona za glavu na zadnjim sedištima
Deljiv preklopiv naslon zadnje klupe (60:40)
Pretinac za odlaganje boca u prednjim i zadnjim vratima
Pretinac za odlaganje čaša na centralnoj konzoli
Unutrašnje podno osvetljenje napred i nazad
Osvetljenje u prtljažniku
Hromirane unutrašnje ručice na vratima
Rezervni točak
Connected Services usluge
Automatski klima uređaj
Inteligentni ključ – sistem otključavanja vozila i pokretanja motora
Instrument tabla TFT 7″ ekranom u boji
Elekt. ručna kočnica sa funkcijom Auto Hold
Naslon za ruku
Kožom presvučen upravljač podesiv po visini dubini
Kožom presvučena ručica menjača
USB pozadi (2,4A)
Ambijentalno osvetljenje na vratima i oko konzole upravljača
Drive mode
Džepovi na poleđini sedišta
Impulsno podizanje suvozačevog prozora
Štitnik od sunca sa osvetljenim ogledalom (vozač i suvozač)
Držač kartice na štitniku
Naslon za koleno
Samozatamnjujući unutrašnji retrovizor
6 zvučnika
Zadnji parking senzori
360 Around View Monitor (sistem kamera za parkiranje) sa prednjim i zadnjim senzorima
Sedišta presvučena kombinacijom eko koža/tkanina
Grejana sedišta
Dugme za ProPILOT sistem ili adaptivni tempomat na upravljaču
Navigacija
Spoljašnjost
LED prednja i zadnja svetla, LED dnevna
LED prednja/zadnja svetla za maglu
Električno podesivi retrovizori u boji vozila sa pokazivačima smera
Ručice vrata u boji vozila
Zadnji spojler
Bubanj kočnice na stražnjim točkovima
STOP/START sistem rada motora
Follow me home svetlo
Zatamnjena stakla
Električno preklopivi i grejani spoljašnji retrovizori
Senzori za kišu
Shark antenna
19″ alu naplatci
Dimenzije guma 225/45 R19
Djordje Djenić / Mojsvetbrzine.rs