Renault Scenic 1,7 sa 120 KS, dizel – Do Niša 5,2 litra, nazad do Bgd. 6,4 litra
Više puta smo imali priliku da provozamo Scenic. Ovoga puta smo dobili verziju sa zapreminom motora 1,749 sm kubnih, sa turbo dizel agregatom i jačinom od 120 KS.
Jedna od karakteristika Scenica je njegova prostranost ali i gabarit koji nije baš idealan za krstarenje po uskim gradskim ulicama. Sasvim je sigurno da je Renault Scenic veoma dobar za duža putovanja i da mu sa pneumaticima 195/55/R20 baš odgovara najkvalitetnija podloga.
Isporučuje se sa verzijama sa benzinskim i dizel motorom, a cene su u toj ponudi neobično šarolike. Benzinac se može naručiti sa jačinom od 115, 140 i 160 KS, a cena mu je od 19.690 evra do 29.390 evra.
Scenic sa dizel agregatom i jačinom od 120 i 150KS može se kupiti za 21.990 evra do 31.890 evra. Šarolik cenovnik ali i velika mogućnost izbora vozila, što se tiče agregata i naravno opreme.
Mi smo našeg Renault Scenica usmerili prema Nišu, a koristili smo kombinaciju regionalnih puteva i klasičnog auto-puta. Imali smo vremena na pretek, krenuli smo nešto ranije i uživali…
Putem prema Avali a potom preko Mladenovca i Topole, stigli smo do Kragujevca a potrošnja je iznosila 5,9 litara dizela. Posle kraćeg zadržavanja u selu Velika Sugubina i posete prijateljima nastavili smo dobrim i krivudavim putem do Jagodine, a onda smo se uključili na auto-put prema Nišu. Kretali smo se baš lagano, kako se to kaže penzionerski i nismo prelazili brzinu od 90 km/h…..potrošnju smo doveli do zaista malih 5,2 litara na stotku.
Naš cilj u Nišu je bila već odavno čuvena kafana „Mrak“, gde nas je sačekao stari prijatelj, konobar Peca i naravno gazda Mile Stojković, sa svojim naslednikom Vladimirom. Pričati o ponudi u toj maloj kafani, koja je u medjuvremenu proširena malom i zatvorenom baštom, zaista nije potrebno, jer se sve zna – dovoljno je reći da se ništa nije promenilo i da je kafana „Mrak“ zaista pravo mesto za dobre gurmane.
Našeg Renault Senika smo u Beograd vratili istim putem kojim smo i stigli u Niš. Jedina razlika je bila u načinu vožnje i pritiskanju gasa. Odlučili smo se za žustriju brzinu, na auto-putu čak i malo preko 130km/h. To je naravno dovelo i do veće potrošnje goriva, pa je računar u Beogradu pokazao potrošnju od 6,4 litara dizela.
Utisci o Renault Scenicu su pozitivni, prostran je, siguran, dobro leži, dobro koči, ima prostran prtljažnik, veoma dobar pregled za vozača, volan se pomera u dva smera, noću znatno pomaže automatizovano uključivanje i isključivanje dugačkog svetla, kamera za vožnju unazad je naravno prava stvar a takodje i senzori koji parkiranje čine vrlo lakim. O ceni nećemo govoriti….to je već stvar mogućnosti i sopstvene odluke. Renault Scenic ima masu od 1726kg. i nije za jurnjavu sa preticanjem.
Valja na kraju reći da morate imati pravog majstora za servisiranje i eventualne popravke. Naša preporuka je HIT AUTO, u Beogradu na Starom Sajmištu, kuća kojom upravlja stari ljubitelj auto trka i nekadašnji sportski vozač, gospodin Zoran Dragoj – čovek koji je profesionalnim ponašanjem stekao i ugled i simpatije.
Čuvajte se novopečenih „auto-mehaničara“ i malih privatnih radionica. Iako svakako i u tim radionicama ima poštenih i kvalitetnih zanatlija, više je onih koji svoj posao obavljaju amaterski.
Tehnički podaci za Renault Scenic Intens Blue 1,7 dizel, 120 KS:
Zapremina: 1794 sm.
Masa: 1726 kg.
Dimenzije: (dužina-širina-visina) 4630 x 1870 x 1666 mm.
Prtljažnik: 718/ 1901 l.
Obrtni moment: 300 Nm
Pneumatici: 195/55/R20
Potrošnja na testu: 5,2 – 6,4 litara dizela
Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs