Renault Megane Conquest RS line TCe 140 EDC – Moderan Francuz

Najnoviji ponos Renoa je dobro dizajnirani Megan Conquest, i taj robusni i visoki automobil, zaista se ističe u kompletnoj familiji poznate kuće. Kritika pozitivnih i negativnih ima, ali, da li postoji na kugli zemaljskoj neko i nešto što se ne može pokuditi….pošto milioni ljudi imaju i milion mišljenja…
Naš stari prijatelj i nekadašnji sportski vozač na kružnim auto trkama šampionata Jugoslavije (trkao se i u kartingu i na motociklu), do nedavno generalni direktor firme HIT AUTO, u Beogradu, gospodin Zoran Dragoj, ustupio nam je novog Megana na kraći „test“, tačnije probnu vožnju. Usput rečeno, Zoran Dragoj je sada savetnik iste kuće, a može se pohvaliti da je posle punih 40 godina stigao i do penzionerskih staza, pa mi preostaje da mu poklonim svoje domine ili šah, sa željom da veoma dugo pronalazimo razno razne kombinacije na nekoj od klupa na Kalemegdanu, prisećajući se Nuvolarija i Brauhiča…

Pre nego što sam dodirnuo volan novog Megana, razgledao čime raspolaže i kako se ponaša na putu, pročitao sam više komentara čitalaca, fanova automobilske industrije a i ljudi koji se bave pisanijama o novim modelima….i opet video vrlo različite opservacije….što je potpuno normalno i razumljivo…

Moj utisak je da je Novi Megan Conquest baš zanimljiv i dobar debitant na putevima Srbije. Dizajn mu je privlačan a da li je kopija nekog od poznatih brendova uopšte nije toliko bitno. Reč je o jednom robusnom, „nabildovanom“ Francuzu koji ima sve što je danas potrebno i koji vam omogućava da ga po potrebi preinačite u malog kampera, pa da se posle obaranja recimo jednog dela sedišta, u toku vožnje i kao suvozač, ispružite i odspavate na nekom dugačkom putu….recimo prema prelepom Krfu…koji je, od naprimer Subotice do Igumenice, dugačak 1130 km.

Ono što je meni priviklo pažnju odnosi se na bezbednost ovog noviteta. Reno Megan Konkvest je osvojio MAKSIMALNIH 5 ZVEZDICA na testiranju Euro NCA.
Na našem itinereru: HIT AUTO – centar Beograda – put prema Nišu – izlaz za Umčare – Pudarci – povratak za Beograd – centar – HIT AUTO….Megan je u proseku potrošio 5.7 litara benzina ….pri vožnji od oko 90 km/h

Cena od početnog i najjeftinijeg modela, pa do onog koji je najjači i najskuplje opremljen ima raspon od 24.990 eura do 32.890 eura. Nudi se u verzijama sa benzinskim motorom i snagom agregata od 140 i 160 KS a najskuplji Megane CONQUEST ima hibridni agregat sa 145 KS. U svakom slučaju obaveza je svakog kupca da dobro prouči šta se sve nudi u serijskoj opremi, koliko se plaća za dodate stvari, da se odabere dizajn alu felni, da se opredeli za neku od nemetalik ili metalik boja….
Tehnički podaci: Renault Megane Conquest RS line TCe 140 EDC, 1.332 kubika
Karoserija: SUV coupe, 5 vrata, 5 sedišta;
Dimenzije (DxŠxV): 4.568 x 1.821 x 1.576 mm;
Međuosovinsko rastojanje: 2.720 mm;
Klirens (mera od najniže tačke vozila do tla): 200 mm;
Zapremina prtljažnika 513 l (sa oborenim sedištima 1.296 l)
Masa praznog vozila: 1.336 kg;
Maksimalna dozvoljena masa vozila: 1876 kg;
Agregat: 1.3 Tce, benzinski, 4 cilindra, 16 ventila;
Snaga: 140 KS pri 4.500 – 6.000 o/min;
Maks. obrtni moment: 260 Nm pri 1.750 – 3.500 o/min;
Maksimalna brzina: 205 km/h;
Od 0 do 100 km/h: 9,8 sec;
Pogon: na prednje točkove;
Menjač: EDC automatski sedmostepeni;
Kočnice: diskovi napred, diskovi nazad;
Pneumatici: „Tigar“ 215/55 R18 (sa rezervnim točkom za kraću upotrebu)
Gorivo: Benzin;
Prosečna potrošnja benzina na testu, uglavnom na auto putu : 5.7 l na 100 km;
Zapremina rezervoara: 50 l;
Emisija CO2: 131 g/km;
Početna cena modela Renault Megane Conquest u Srbiji: 24.990 eura;
Najveća cena modela Renault Megane Conquest RS Line 145 E – Tech (sa hibridnim motorom): 32.890 eura
Cena voženog modela 1.3 TCe 140 RS Line: 29.690 eura
Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs