DaimlerChrysler u hali 3 izlaže ultraluksuzni Maybach 62S, koji sa cenom od 700.640 evra (!) predstavlja najskuplji auto na ovogodišnjem salonu autombila. Sva sreća pa je to ukupna cena dakle već je uračunat i PDV ! Da podsetimo da je najjeftiniji auto na sajmu Zastavin Koral In 1,1 Ekonomik koga sa porezom treba platiti manje od 4000 evra. Vama prepuštamo zadovoljstvo računanja koliko popularnih Jugića se može kupiti za cenu jednog jedinog Maybach-a. Naravno oni, koji imaju para za Maybach, naše poređenje sa Jugom će smatrati neumesnim pa i neukusnim. Ali u zemlji u kojoj je prosečna plata 303 evra ovakve paralele su neminovnost. Ipak da se vratimo lepšoj temi tj. Maybach-u 62S dugačkom, kao što mu i ime kaže, celih 6,2 metra. Ono dodatno slovo S u imenu ovog modela znači Special što bi moglo da se protumači kao auto za specijalne, posebne kupce, koji osim para imaju i tako prefinjen ukus da im je i najveći Mercedes, onaj S klase, previše običan, svakodnevni auto. Takvi više vole da ih šofer vozi na poslovni sastanak dok oni uživaju u svim blagodetima luksuzne unutrašnjosti na kojoj bi mogli da pozavide i Bentley i Rolls Royce. Da pomenemo samo udobne fotelje sa najfinijom kožom, klima uređaj u 4 zone, detalje od drveta i karbon fibera... Od "običnog" Maybach-a 62, bez onog S u imenu, ovaj se Maybach vizuelno razlikuje po drugačijoj rešetki hladnjaka, novim 20-inčnim točkovima i duplom završetku izduvnog sistema. Razlika postoji i u motoru. Naime u odnosu na 550 konja u Maybach-u 62, 6,0 litarski V12 bi-turbo u Maybach-u 62S raspolaže sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta! Tako da težina od 3 tone ovom Maybach-u 62S ne predstavlja nikakav problem da postigne ubrzanje do 100 km/h za samo 5,2 sekunde (modelu 62 treba 5,4 sekunde) i maksimalnu brzinu od 250 km/h, koja je još i manja nego što bi mogla da bude. Naime i na ovom modelu su brižni Nemci postavili limitator za maksimalnu brzinu. Sa tolikom snagom i težinom ne izbenađuje podatak o veličini rezervoara od 110+14 litra. Ako ste pomislili da je Maybach 62S sa ovakvim motorom i performansama namenjen sportskoj vožnji, razmislite ponovo jer je ogibljenje ipak podređeno mirnijoj i udobnijoj vožnji.
foto : pressonline.co.yu