home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA


Izvor : www.sajam.net

Ministar trgovine i usluga u Vladi Republike Srbije Predrag Bubalo svečano je sinoć na Novosadskom sajmu otvorio 7. sajam automobila "Auto Show – Novi Sad" (traje do 28. oktobra). Iako je ovo 7. sajam automobila može se reći da je jubilarni jer je pre 115 godina u Novi Sad iz Pariza stigao prvi automobil – reko je ministar Bubalo i naglasio da više od 150 izlagača i 37 premijera na Novosadskom sajmu govori koliko proizvođači automobila cene Srbiju kao potencijalno isplativo tržište. Prema rečima ministra Bubala, Srbija je oduvek imala snažnu automobilsku industriju, tako da i nije čudo da je ove godine oformljen jedan od prvih klastera upravo u toj grani privrede. On je izrazio nadu da će do sledećeg Sajma automobila u Novom Sadu Zastava imati strateškog partnera jer su u toku pregovori sa Fiatom i Opelom o izradi njihovih modela "astra" i "punto" u pogonima kragujevačke fabrike. Svečano otvaranje proteklo je u znaku slogana 7. sajma automobila – "Sigurna strast". Zabavnim programom, defileom oldtajmera i manekenki predstavljeni su povratak u prošlost i pogled u budućnost, lepota sigurnosti ali i izazov strasti.

-Promocije novih modela automobila, noviteti u teretnom programu, kao i pratećim granama automobilske industrije, specijalni sajamski popusti za kupovinu vozila, najveći Tuning Styling Show na Balkanu, izložba oldtajmera i poklon-igra za posetioce obeležiće 7. sajam automobila  na Novosadskom sajmu.  

-Posetioci će tokom šest sajamskih dana, na 10.000 metara kvadratnih imati prilike da vide 37 premijera, kao i  aktuelne, popularne i nove modele najpoznatijih proizvođača: "Opel", "Volkswagen", "Fiat", "Škoda", "Peugeot", "Dacia", "Chevrolet", "Renault", "Toyota", "Citroen", "Lada", "Hyndai", "Honda", "Ford", "Kia", BMW, "Seat", "Audi", "Suzuki", "Mazda", "Nissan", "Mini", "Isuzu", "Subaru", "Mitsubishi", "Ssangyong", "Alfa Romeo", "Porsche". Ove godine na Sajmu automobila biće predstavljeni "Volvo" i "Land Rover". Među brojnim učesnicima je i domaća "Zastava".

-Sadržina izlaganja :

  • Putnička vozila
  • Teretna vozila (kamioni, laka dostavna vozila, vozila posebne namene)
  • Autobusi i mini-busevi
  • Motocikli, skuteri, mopedi i bicikli
  • Kamp-prikolice
  • Jahte, gliseri, čamci
  • Rezervni delovi i alati
  • Auto-servisna oprema
  • Goriva i maziva
  • Auto-kozmetika
  • Pneumatici
  • Audio i video oprema za vozila
  • Zaštita za vozila (alarmni uređaji)
  • Garažna vrata
  • Osiguranje, lizing, kreditiranje
  • Stručna literatura (katalozi, časopisi, magazini) 

-Radno vreme Sajma je od 10 do 19 časova, pojedinačna ulaznica košta 350 dinara, za grupe veće od 15 posetilaca karta staje 250 dinara, a za decu do 12 godina, penzionere i studente cena ulaznice je 200 dinara. 

- Svi posetioci Sajma automobila s kupljenim ulaznicama konkurisaće za skuter "sprint", darodavca "Massetehnic" iz Novog Sada. Pored toga, Novosadski sajam je obezbedio i pet dana u četvorokrevetnom apartmanu na Zlatiboru, koji daruje Turistička agencija "Adigraf", kao i dva raftinga na Drini, poklon Sportsko-turističkog centra "Bajina Bašta".


 

-Najskuplji automobil na ovogodišnjem Sajmu automobila je BMW 760 iL, koji košta 172.954 evra. U taj luksuzni model, koji se ne proizvodi serijski, ugrađena je najsavremenija oprema i, kako kažu na štandu na kojem je izložen, reč je o jednom od najprestižnijih vozila na Sajmu. Automobil iz serije 7 kompanije BMW poseduje "V12" motor zapremine 5.972 kubika, od 445 konjskih snaga. Do 100 kilometara na čas ubrzava za 5,6 sekundi, a maksimalna brzina mu je 250 km/h. Prodaje se u safir, crnoj i metalik boji, a unutrašnjost mu je kompletno opremljena "klab blek" (Club Black) kožom. Udobnost i komfor su na najvišem nivou, kao i praktična upotreba tog automobila. Osim kožnih sedišta, opremljen je telefonom, frižiderom, DVD plejerom, kamerom, kao i najsavremenijom auto–elektronikom.


 

-Najjeftiniji automobil na sajmu je "Zastavin" model "101 skala 55" čija je cena, sa sajamskim poustom od 18 odsto, 299.625 dinara i 60 para, odnosno 3.879 evra, po srednjem kursu Narodne banke Srbije. Među jeftinijim modelima je i "jugo koral IN 1,1", koji se prodaje sa sajamskim popustom po ceni od 327.242 dinara i 32 pare, odnosno 4.240 evra. Taj automobil je ponuđen i za 22.000 dinara manje u ekonomik varijanti, koja nije izložena na Novosadskom sajmu, ali se u toku Sajma automobila može ugovoriti njegova kupovina.

-Popusti i pokloni za kupovinu automobila 

Gotovo svi izlagači u Novom Sadu odobravaju popust na prodaju modela, poklanjaju dodatnu opremu, ili od cene odbijaju porez na dodatu vrednost. Cena "zastave 10" na Sajmu je 10 odsto niža, a "101 skala 55" može da se kupi sa popustom od 20 procenata. Ostali modeli domaćeg proizvođača prodaju se sa popustom od 18 procenata.

"Džip" i "Krajsler" vozila ("Jeep" i "Chrysler") na Novosadskom sajmu su jeftinija od tri do 21 odsto. Najviši popust je za "krajsler vojadžera" (chrysler voyager), za porodice sa troje i više dece. Takvim porodicama "dodž avendžer" (dodge avenger) se prodaje sa popustom od osam odsto. "Fordovi" modeli na prodaji su sa popustom od 22 odsto.

"Honda džez" (honda jazz) može da se kupi uz popust od 500 evra, "sivik" (civik) je tri odsto, a "akord" (accord) pet odsto jeftiniji. Besplatni servisi i senzori za parkiranje posebni su pokloni za "Hondina" vozila, u vreme Sajma automobila na Novosadskom sajmu.

"Micubiši" (Mitsubishi) poklanja kofer sa nosačima, a za pojedine modele "Suzuki" i do 2.500 evra. "Mazdina" vozila na Sajmu se mogu pazariti uz popust od 1.500 do 2.000 evra, dok je cena KIA modela umanjena za porez na dodatu vrednost.

Za "Audi" modele odobrava se popust od četiri do pet odsto na bruto cenu. Kod pojedinih modela taj popust je i do 6.000 evra. "Be-em-ve" (BMW), u zavisnosti od modela, tokom Sajma automobila "Auto šou – Novi Sad" (Auto Show – Novi Sad) poklanja tri odsto popusta ili opremu vrednu i do 2.530 evra.
"Opelova" vozila, u zavisnosti od modela, su od 1.500 do 2.000 evra jeftinija, a "Ševroletova" (Chevrolet) od 1.000 do 2.000 evra.

U toku Sajma sva "Folksvagenova" (Volkswagen) vozila su četiri odsto jeftinija, a "Škodina" od pet do 11 procenata.

"Pežoi" (Peugeot) su jeftiniji i do 2.000 evra, "Renoi" do 1.500, a "Sitroenove" (Citroen) cene su pet procenata niže. Na modele "bravo" i "panda", italijanskog proizvođača "Fiat", odobren je popust od tri odsto, a za "grande" od dva do četiri odsto.

-Ponuda lizing kuća

Kupovina putničkog i teretnog programa na lizing i ove godine je olakšana kroz ponude lizing kuća koje se utrkuju da ponude bolje uslove. "Uspeh počinje lizingom", "Poverenje povezuje", "Lizing kao Švajcarska", samo su neki od slogana kojim ovi ponuđači finansijskih usluga privlače potencijalne buduće vlasnike vozila.

Neke od akcija pripremljene su posebno za Sajam automobila na Novosadskom sajmu, poput specijalne akcije "S lizinga", "S renta" i firme "Stojanov auto" koja prodaje "Hondina" vozila. Automobil je moguće kupiti preko operativnog ili finansijskog lizinga, a kao primer u tim kompanijama daju kupovinu "honde akord 2.0 sport" (honda accord 2.0 sport), koja košta 21.680 evra, a, uz depozit od 20 odsto, rata na 60 meseci iznosi 351 evro.

"Hipo lizing" (Hypo leasing) kao prednosti ističe prilagođeno finansiranje ličnoj i poslovnoj situaciji klijenta, ličnog savetnika, brzu i efikasnu proceduru, kao i slobodu odlučivanja o visini mesečne rate i trajanju lizinga.

Siguran kurs i niže kamatne stope promoviše "VB lizing", koji nudi mogućnost indeksiranja mesečnih rata u švajcarskim francima. Ta kompanija nudi tri modela lizinga za fizička i pravna lica. Minimalno učešće je 20 odsto za pojedince, odnosno 5 odsto za pravna lica na bazi cene vozila sa PDV-om. Vozila se finansiraju na period od 2 do 6 godina

"Porše lizing" (Porsche leasing) ima dve vrste plaćanja, finansijski lizing i program pod nazivom "Rent plus". U prvom slučaju rok otplate je do 72 meseca, isplatom poslednje rate vozilo prelazi u vlasništvo primaoca lizinga, rate su fiksne, a obezbeđen je povrat PDV-a. "Rent plus" program je ugovorni odnos koji omogućuje zakup vozila uz značajno nižu mesečnu ratu, uz mogućnost njegove potpune otplate po isteku roka od 60 meseci.

Maksimalno opterećenje mesečnog dohotka fizičkih lica kod operativnog lizinga je 50 odsto. Ukoliko se plati depozit od 25 odsto, mesečno zaduženje može biti utvrđeno i u iznosu više od 50 odsto. Odobrenje je moguće dobiti za kratko vreme na štandovima izlagača na Novosadskom sajmu, a sve kuće uglavnom nude i skraćenu listu potrebne dokumentacije za sve zainteresovane klijente.

 

-Najznačajnije premijere :  

Na Sajmu automobila u Novom Sadu premijerno je izloženo 37 modela. Neki automobili su po prvi put na Novosadskom sajmu predstavljeni za Jugoistočnu Evropu, drugi pak za Srbiju, a tu su i nezaobilazne novosadske premijere.

Renault Laguna III

Nova generacija "lagune" je razvijena od nule, a sa svojim prethodnikom deli tek ime i dva motora – najslabijeg benzinca i dizelaša. Najviše pažnje posvećeno je dizajnu i kvalitetu enterijera. "Renault" se nada da će korišćenjem skupljih materijala, poput umetaka od pravog drveta i aluminijuma, te plastikom najvišeg kvaliteta privući i zahtevniju klijentelu. Treba spomenuti i sofisticirane elektronske elemente, poput daljinskog paljenja motora, ksenonskih pokretnih svetala i elektronske parkirne kočnice, te nove generacije ABS-a i sistem navigacije. Francuski inženjeri hvale se da je "laguna" automobil s najboljom zvučnom izolacijom u klasi. Osim ojačanja same konstrukcije karoserije i B stuba, "laguna III" ima i novu generaciju bočnih vazdušnih jastuka i vazdušnih zavesa, kao i elektronske sisteme poput ABS-a, EBD-a, ESP-a i EBA i to kao deo standardne opreme u svim verzijama. U "lagunu III" ugrađivaće se široka paleta benzinskih i dizel-motora. To su benzinci 2,0 16v sa 103 kW/145 KS (razvijen u saradnji sa "Nissanom") i 2,0 16v turbo sa 125 kW/170 KS. Od dizelaša će u početku biti dostupni 1,5-litarski dCi sa 81 kW/110 KS i 2,0-litarski dCi u tri varijante: sa 96 kW/130 KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa 127 kW/175 KS. Svi motori su i veoma štedljivi, pa tako najmanji 1,5 dCi troši 5,1 litar dizel-goriva na 100 km, a ispušta 136 g CO2 po kilometru, dok dizelaš od 150 KS troši 6 litra na 100 km. 


Volkswagen Golf V Variant


Na 7. sajmu automobila "Auto Show – Novi Sad", "Vokswagen" dva modela predstavlja prvi put u Srbiji . "Golf" porodicu upotpunio je novim "variantom"; karavanskim modelom koji popularnom kompaktu daje dimenziju više po pitanju prostrane i polivalentne unutrašnjosti. Sa prtljažnim prostorom kapaciteta od 560 do 1.550 litara, pet motora i tri paketa opreme, sintezom modernih i klasičnih stilskih elemenata, trebalo bi da mu bude osigurana dugovečnost na tržištu. Karavanska verzija "golfa" startuje u prodaju s dva dizelska i tri benzinska motora. Kao specifičnost "golfa variant", tu je panoramski krovni prozor koji se nalazi na svakom automobilu kao serijska oprema. "Cady compact" je vozilo nastalo iz dostavne varijante klasičnog "cady-ja" sa 750 kilograma nosivosti, gde su dodata tri zadnja sedišta i pomična pregrada. Nosivost mu je 730 kilograma. Na neki način to je putnički automobil, predviđen za pet osoba, sa velikom nosivošću i povratnim porezom na dodatu vrednost.

Fiat Linea, Fiat Bravo i Fiat Scudo 


Tri novosadske premijere donosi "Fiat" na 7. sajmu automobila "Auto Show – Novi Sad".

Fiat" u saradnji sa turskim "Tofas"-em predstavlja novi model – "fiat linea". "Linea" je automobil iz C segmenta, dizajniran u Fiat Style Centru i prati dizajn novog "punta grande" i "crome". "Fiat linea", čini prve korake na našem tržištu. Odmah se može reći da "fiat lineu" kao salonski auto, karakteriše nova interpretacija stila, praktičnosti i uživanja u vožnji, a sve to uz veoma dobar odnos kvaliteta i cene. "Linea" je 4,56 m dugačka, 1,73 m široka i 1,5 m visoka, dok je međuosovinsko rastojanje 2,6 m. Prtljažni prostor ima zapreminu od 500 l. Motori koji se ugrađuju u "lineu" su "euro 4" generacije, a za početak prodaje raspoloživi su 1,4 8 v sa 77 KS i turbodizel 1,3 "multijet" 16 v sa 90 KS u kombinaciji sa 5-stepenim menjačem.

"Fiat bravo", italijanski pretendent na vrhu C klase, odlikuje se fascinantnom lepotom, ali i naprednom tehnikom i funkcionalnošću. "Bravo" je kompakt sa četvoro vrata. Na našem tržištu nudi se u širokoj paleti opreme i benzinskih i dizel-motora od 90, 120 i 150 KS. Slobodno se može reći da su veoma štedljivi i snažni.
  
Novitet iz LCV segmenta je "fiat scudo". To je furgon zatvoren ili sa staklom, kratkim ili dugim osovinskim razmakom, sa dve unutrašnje dužine, visokim ili niskim krovom, sa pet, šest ili sedam metara kubnih zapremine, konfiguracijom kabine za vožnju sa dva ili tri mesta, mehaničkim ili pneumatskim oslanjanjem, sa dvokrilnim ili jednokrilnim vratima.
"Ćinkvećento", ili novi "fića" na našem tržištu se očekuje u prvom kvartalu sledeće godine, a rezervacija bi trebalo da startuje početkom sledeće godine. Cena još nije poznata.

Opel Astra Sedan

Opel" se vraća na tržište kompakt limuzinom "astra sedan" koja se premijerno u Srbiji prikazuje na Novosadskom sajmu, tokom 7. sajma automobila "Auto Show – Novi Sad". Nova "astra" u "sedan" verziji može da se pohvali naprednim, izbalansiranim dizajnom, dinamičnim linijama i karakterističnom dinamikom vožnje, što zajedno sa bezbednošću visokog nivoa predstavlja porodični automobil koji zadovoljava i standarde limuzine. U ponudi su modeli sa dva benzinska agregata – 1,6 litara i 115 konjskih snaga i 1,8 litara i 140 konjskih snaga, kao i dva dizel-motora od 1,3 litra i 90 konja i 1,7 litara sa 100 konjskih snaga. Za prenos snage na točkove zaduženi su ručni menjač sa pet i šest brzina, automatik sa četiri brzine, kao i pojačani automatski "easytronic" ručni menjač. Standardna oprema podrazumeva ABS, CBC, BA (pomoć pri naglom kočenju), električne podizače prednjih stakala, deljivu zadnju klupu i centralno zaključavanje. Jedna od glavnih karakteristika koja "astru" u verziji "sedan" svrstava u porodične limuzine je i velika prostranost prtljažnog prostora, koja iznosi 500 litara. "Opelova" limuzina "astra sedan" namenjena je prvenstveno za tržište istočne i jugoistočne Evrope.


Mazda2 i Mazda CX-7


Posetioci Sajma automobila "Auto Show – Novi Sad" imaće priliku da premijerno u Srbiji vide novog "Mazdinog" predstavnika u B segmentu "mazda 2" i prvi put u Novom Sadu SUV model sa puno sportskih osobina "mazda CX-7".

"Mazda 2", novi gradski mali automobil, odlikuje se potpuno novom karoserijom koju karakteriše vrlo dinamičan izgled. Uz zanimljiv dizajn, visoku funkcionalnost, odlične performanse i vozne osobine, u prvi plan se izdvajaju i sigurnost, ekološka orijentisanost i ekonomičnost. Zasnovana na "zoom-zoom" stilu, "mazda 2" je kraća od prethodnice. Manja je i masa automobila, što je uz poboljšanu aerodinamiku odgovorno za vrlo dobre vozne osobine i nisku potrošnju, dok se kabina odlikuje odličnom ergonomijom i komforom u vožnji. Garancija je i dalje 3 godine ili 100.000 kilometara.

Nova "mazda CX-7" opremljena je 2,3 i DISI benzinskim turbomotorom od 260 konjskih snaga pri 5000 obrtaja u minutu, a pogon na sva četiri točka obezbeđuje dobre karakteristike, čak, i van puta. Sa tim motorom CX-7 postiže maksimalnu brzinu od 210 kilometara na čas, uz ubrzanje do 100 kilometara na čas za 7,9 sekundi. Prenos snage na točkove omogućena je preko šestostepenog ručnog ili petostepenog automatskog menjača. "Mazda CX-7" je opremljena i raznovrsnom sigurnosnom i elektronskom opremom. Zbog toga "mazda CX-7" predstavlja jedinstvenu kombinaciju "crossover – SUV" vozila i automobila koji ima "sportsku dušu".

Mitsubishi Lancer


Posle evropske premijere u Frankfurtu, novi "Mitsubishi lancer", za tržište Jugoistočne Evrope, premijerno je predstavljen na Novosadskom sajmu. Ono što se najviše ističe kod novog "Mitsubishi lancer-a" je njegov sveukupni moderan izgled, koji oživljava strast za vožnjom. Naime, "lancer" nudi veoma dobre karakteristike, a dinamiku u vožnji omogućuje vešanje urađeno po uzoru na sportske automobile. Pokreću ga moćan i prilagodljiv dvolitarski motor sa 140 konjskih snaga i šestostepeni menjač, startan i tih agregat od 1,8 litara ili iznenađujuće hitar 1,5-litarski motor sa aluminijumskim blokom. Nova karoserija "lancer-u" dodaje i veću sigurnost nego ranije, a bezbednost doprinose i snažne kočnice. Kombinacija starog i dizajna u novom sofisticiranom izgledu "Mitsubishi lancer-a" ogleda se, pre svega, u prednjem spoljašnjem delu koji neodoljivo podseća na ajkulu. Novi "lancer" traži kupce među ljudima, koji od automobila zahtevaju dinamičnost, pouzdanost i kvalitet, a da pri tom odnos cene i kvaliteta bude i više nego zadovoljavajući.

Ford C-MAX i Ford Mondeo

Zasnovan na "focusu", C-MAX ima redizajniran, pre svega, spoljašnji izgled. Maska hladnjaka, svetla za maglu i prednja svetla uskladjeni su sa izgledom novih modela "S-MAX"-a i "galaxy"-ja. Remodelirana je svetlosna grupa zadnjeg dela, a sam enterijer je uradjen od kvalitetnijih materijala i deluje atraktivnije. Na našem tržištu dostupan je u opcijama "ambiente", "trend", "ghia" i "titanium", sa benzinskim agregatima 100, 125 i 145 KS i dizel motorima 1,6, 1,8, i dva litra.


Već posle svetske premijere novi "mondeo" izazvao je veliku pažnju i zadobio sve simpatije. Taj model je jedan od predstavnika "Ford-ovog" kinetičkog dizajna. Pokreću ga 1,6 i 2,0 L benzinski i 1,8 i 2,0 L TDCi agregati, a po želji moguća je i ugradnja gasnih (LPG) uredjaja u verzije sa motorom 1,6.


Peugeot 4007 i Peugeot 207 SW

Prvi put u Jugoistočnoj Evropi, posle salona u Frankfurtu, na 7. sajmu automobila "Auto Show – Novi Sad", na Novosadskom sajmu, prvi put je predstavljeno prvo "peugeot-ovo" SUV vozilo koje nosi oznaku "4007".


"Peugeot-ov" terenac zadržao je osnovne, prepoznatljive dizajnerske karakteristike francuskog proizvođača, dok detalji poput visoke bočne linije i naglašeni blatobrani dodatno naglašavaju dinamičnost i "mišićavost" tog SUV modela. Konstruktori i dizajneri "Peugeot-a" svoj terenac kao potpuno nov i različit u odnosu na dosadašnje modele izdvojili su i imenom koje nosi dvostruku nulu, broj 4 ukazuje na to da pripada gami vozila iz više klase, dok cifra 7 označava generaciju. Kao i svaki terenac i "peugeot 4007" poseduje pogon na sva četiri točka i integralan sistem transmisije uz elektonski sistem upravljanja. "Peugeot 4007" ima samo jedan agregat – 2,2 HDI motor koji razvija 156 konjskih snaga i sagoreva samo 191 gram ugljen-dioksida po kilometru. Prodaja "peugeot-a 4007" na našem tržištu počeće u prvom kvartalu sledeće godine, a cena za sada nije poznata. Na štandu "Verano motorsa", u Hali "Master", pored "peugeot-a 4007" izloženi su svi aktuelni modeli tog francuskog proizvođača, uz sajamski popust od 300 do 2.000 evra. Ujedno, "Verano motors" je za posetioce organizovao i nagradnu igru u kojoj je glavna nagrada reket Ane Ivanović.

Porodica "peugeot-a 207" obogaćena je za još jednog člana - "207 SW". Taj model stiže na tržište 15 meseci po premijeri hečbeka, a automobil je dostupan u varijanti sa 3 i 5 vrata. "Peugeot 207 SW" je dugačak 4.156 mm i duži je za 119 mm u odnosu na standardni hečbek. Jedna od lepih novina za karavan jeste panorama stakleni krov. Zapremina prtljažnika je 428 litara, dok se obaranjem zadnjeg sedišta dobija još praktičniji utovarni prostor. Kao rezultat saradnje sa BMW grupom, ovaj model opremljen je sledećom gamom motora: 1,4 i 1,6 VTi benzincima čija je snaga 95, odnosno 120 konjskih snaga. Gama HDI motora broji: 1,6 HDI sa 90 konjskih snaga i 1,6 HDI sa FAP tehnologijom (koja dodatno utiče na smanjenje emisije štetnih čestica) sa 110 konjskih snaga.


Land Rover Discovery 3


"Land rover discovery 3", jedno od najviše nagrađivanih vozila sa 4x4 pogonom, iako je na svetskom tržištu od 2004. godine, kod nas je stigao tek ovih dana. Modernizovan je 2007. i na našem tržištu dostupan u "S opremi" sa motorom 2,7 TDV6 (190 KS), a može se dobiti i sa paketom opreme SE i HSE. Na raspolaganju je i varijanta 4,4 V8 (299 KS), a može se dobiti u varijanti SE i HSE. "Land rover discovery 3" je terenac izuzetnih karakteristika, vozaču i putnicima (maksimalno sedam osoba) pruža izuzetan komfor u vožnji, a po potrebi može i da vuče do 3,5 tone – te se može reći da je objedinio "tri vozila u jednom".

 

Nissan Tiida

Na našem tržištu model "tiida" biće u ponudi kao četvorovratna i petovratna karoserijska verzija. U ponudi motora naćiće se 1,6 - litarski benzinac snage 110 KS, 1,8 L benzin sa 126 KS i 1,5 - litarski dizel agregat snage 105 konjskih snaga.
Ime "tiida" izvedeno je iz reči iz japanskog dijalekta koja znači "nešto što se stalno menja". U pogledu cene, "tiida" je pozicionirana između "notea" i "qashqaija", čime bi se mogla popuniti praznina nastala povlačenjem modela "almera" i "primera". Ovaj automobil bi trebalo da se svidi kupcima koji traže konvencionalniji tip vozila i u prvi plan stavljaju tradicionalne vrednosti kao što su udobnost, unutrašnja prostornost i lakoća korišćenja. Ovaj model već postiže prodajni uspeh u Japanu i SAD gde se prodaje pod imenom "versa". Očekuje se da će u Evropi tokom svog životnog ciklusa prodaja "tiide" dostići prosečan broj od 30.000 vozila godišnje.


Nissan X-Trail

Novi "nissan X-trail" je potpuno promenjenog dizajna u odnosu na svog prethodnika. Povećani su mu dužina, širina i prostor unutrašnjosti i prtljažniku, pa su ukupne dimenzije novog vozila 4,63 x 1,75 metara. Na taj način je postignuta solidna udobnost koja se može očekivati kod sportsko-terenskog vozila, pri čemu je to vozilo u potpunosti prilagođeno vožnji na svim putevima i manje prohodnim terenima.
Kada je reč o motorima, kao i pogonskoj snazi ovog vozila, ponuda nove generacije "nissan X-trail" je vrlo bogata. Ponuđeni su motori zapremine 2 i 2,5 litara s ručnim šestostepenom i automatskom transmisijom. Primenjen je takozvani 4 x 4 pogon na sva četiri točka, što mu omogućava odličnu pokretljivost i prilagođavanje kretanju na neravnim terenima. Treba pomenuti i kvalitetan elektronski sitem upravljenja i navigacije sa "nissan"-ovim navigacionim sistemom CARWINGS, inteligentnim sistemom Key System, bluetooth priključkom za mobilni telefon i monitorom za prikazivanje svih značajnijih informacija pri vožnji.


Seat Altea Freetrack

Prvo javno predstavljanje ovog modela u Srbiji baziranog na "seat altei XL" priređeno je na Novosadskom sajmu. Spoljašnje promene uključuju i plastične dodatke na karoseriji, koji doprinose "off road" izgledu, ali i zaštiti boje od oštećenja prilikom vožnje van asfalta. Karoserija je podignuta u odnosu na standardni model za 40 mm, a točkovi od 17 cola sa debljim pneumaticima upotpunjuju sliku. Ispod haube, "altee freetrack", nalaze se dva agregata. Oba su poznata VW motora i prvi je 2,0 TFSI benzinac koji ima 200 KS zahvaljujući pomoći turbo-punjača, dok je drugi 2,0 TDI dizel koji ima 170 KS. Bez obzira koji agregat uzeli, "freetrack" ima pristojne karakteristike i ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 7,5 sekundi za benzinski motor (8,7 s - dizel), a maksimalna brzina, 214 km/h (204 km/h dizel).


Subaru Impreza

Dizajn treće generacije "impreze" izazvao je prilično iznenađenje kod kupaca. Slavni japanski kopakt radikalno je promenio do sada prepoznatljivi dizajn, jer izgledom podseća na mešavinu "mazde 3", "corole" i "BMW"-a 1. Kada je reč o funkcionalnosti, celokupan oblik je koncipiran na način da obezbdi dovljno prostora, kao i bolju preglednost, efikasnost i pristup unutrašnjosti vozila. U pogledu vožnje, tradicionalne performanse pri vožnji "subaru" vozila su na visokom nivou. Da bi se dostigao ovaj cilj, novi koncept dizajna šasije nazvan "subaru DC3" ugrađen je u konstrukciju nove platforme, uključujući osetljiviji sistem upravljanje i novi sistem zadnjeg vešanja. Osnovni benzinac 1,5 pojačan je sa 104 na 110 konja pri 6.400/min, a obrtni moment je porastao na 144 Nm pri 3200/min. Nova "impreza" gotovo ne pokazuje znake zanošenja zadnjeg dela i deluje stabilnije nego ikada do sada. Istovrmeno, vešanje sa lakoćom upija nepravilnosti na putu, doprinoseći visokom stepenu udobnosti.


Audi A5

A5 je sa 4,63 metar dužine veoma elegantan i skladan, a sa 455 litara zapremine prtljažnika može se sa pravom reći da ga karakteriše i visok stepen funkcionalnosti. Ispod haube u ponudi su tri motora. Benzinski 3,2-litarski V6 FSI sa 265 KS i 330 Nm maksimalnog obrtnog momenta u rasponu od 3000 do 5000 ob/min. Ubrzanje A5 3,2 V6 quattro modela od 0 do 100 km/č je za 6,1 sekundu, a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/č. Dizel šestocilindrični 3,0 litarski TDI sa 240KS i 500Nm obezbeđuje ubrzanje od 0 do 100 km/č za samo 5,9 sekundi, dok je maksimalna brzina limitirana na 250 km/č.  Dizel V6 TDI zapremine 2,7 litara, koji razvija 190KS i uparen je isključivo sa višenamenskim menjačem. Ubrzanje ovog modela od 0 do 100 km/č je za 7,6 sekundi, a maksimalna brzina je 232 km/č. Za odlično kretanje na putu i izuzetne karakteristike brine se multilink ogibljenje napred i pozadi, izrađeno pretežno od aluminijuma, kao i 17" točkovi sa snažnim kočnicama. Standardni spisak opreme "audija A5" obuhvata 17" aluminijumaske naplatke, automatski klima-uređaj, MMI informacioni i operativni sistem, audio sistem sa CD uređajem, kao i otvaranje prtljažnika na pritisak dugmeta.


Citroen C4 Picasso

Sa velikom staklenom površinom i prostranom modularnom kabinom, "grand C4 picasso" je postao prvi "VisioSpace". Jedinstveni stil, upravljivost i originalne karakteristike "grand C4 picassa", doprinose komfornoj vožnji. Novi monovolumen je predviđen da preveze, čak, sedam osoba. Sve funkcije vozila su dizajnirane da osiguraju lako putovanje puno uživanja. Snažnim identitetom, karakteristikama, svojim dimenzijama i atraktivnim dizajnom, "C4 Picasso" je prirodan produžetak "Citroenove" game monovolumenskih vozila.


Hyundai i30

Model "hyundai i30" je predstavljen svetskoj javnosti sredinom godine, a srpska premijera je održana neposredno pre Sajma automobila u Novom Sadu. Prvo slovo I – inovation predstavlja inovaciju i pravac kojim će se u budućnosti kretati svi "Hyundaijevi" modeli (naslednik "getz"-a će biti i20, naslednik "atosa i10"). Model "i30" je pozicioniran dimenzijama u C segmentu – takozvanoj "Golf" klasi gde ujedno vlada i najveće interesovanje. U startu se u ponudi nalaze dva benzinca od 1,4 i 1,6 ccm i dizel 1,6 ccm. Ono što je u startu privlačno kod ovog modela je cena od 13.990 evra za bazni 1,4 ccm – 105 ks benzin – model. U standardnoj opremi su klima, servo menjač, abs, brake boster, elektronski podizači stakala, elektronsko podešavanje retrovizora, 4 vazdušna jastuka + 2 vazdušne zavese, centralno zaključavanje, cd – mp3, kontrolni displej. "Hyndai" za model "i30" daje petogodišnju garanciju.


Toyota Corolla Verso

Premijerno na Sajmu automobila u Novom Sadu, predstavljena je nova restilizovana verzija modela "corolle verso". Nov, osvežen model, sa poboljšanjima u kvalitetu izrade, materijala, bogatijim paketima opreme i stilskim izmenama, dostupan je u varijanti sa 5 i sa 7 sedista. Jedinstveni sistem sedišta "Toyota easy flat-7" omogućava da se svih pet zadnjih sedišta spusti, da bi se dobio potpuno ravan pod. "Corolla verso" bila je prvi model u kompakt C-MPV segmentu, koji je imao ovu opciju i ostaje jedan od najlakših modela za upravljanje. "Corolla verso" se sada može pohvaliti asortimanom jednim od tehnički najsavršenijih i najčistijih dizel-motora u Evropi, a takođe je jedna od vodećih u svom segmentu kada je reč o bezbednosti. "Euro NCAP" nagradio ju je sa pet zvezdica za sigurnost odraslih putnika, kao i sa četiri zvezdice za bezbednost dece. Pored toga "corollu verso" krase osobine koje ima prva u svom segmentu, kao što je mogućnost devet vazdušnih jastuka, uključujući i onaj za kolena vozača i monitor za pomoć prilasku uglovima - "cornering assist monitor", koji je unapređen i dorađen da bi bio delotvorniji i lakši za korišćenje.


Toyota Hiace

Novu generaciju "hiace"-a odlikuju poboljsanja u motoru, "euro 4" motor, više snage i obrtnog momenta, katalizator je premešten u prednju izduvnu cev, čime je znatno smanjena emisija CO2, kvalitet izrade, materijala, a uz bolji, moderniji dizajn nude se i poboljšani paketi opreme. Najlakše je teretno vozilo u svojoj klasi, što znači da ima znatno bolje ubrzanje u odnosu na konkurente. Pored toga, nudi povećanu sigurnost (ABS, "air bag" za vozača već u osnovnoj opremi). Za naše tržište pristupačan je u dva oblika karoserije: kratki i produzeni furgon i kratki i produženi kombi-bus, sa dva dizel-agregata u paleti, 2,5 D-4D od 95 KS i 2,5 D-4D sa 117 KS. Posebnu pogodnost za pravna lica predstavlja mogucnost povrata PDV-a i izuzetno niski troškovi registracije i održavanja.


-17. Tuning Styling Show u Novom Sadu 27. i 28. oktobra

Izvor : www.tuning.co.yu


Tokom 7. sajma automobila "Auto Show - Novi Sad", koji se na Novosadskom sajmu održava od 23. do 28. oktobra, biće priređen 17. Tuning Styling Show. U organizaciji Auto Tuning Cluba i časopisa Tuning Styling iz Beograda u subotu, 27. i nedelju, 28. oktobra nastupiće veliki broj zaljubljenika u automobile, a očekuje se dolazak velikog broja vozila iz Hrvatske, Makedonije, Bugarske, Grčke, Švajcarske, Nemačke, Austrije, Crne Gore i Srbije.
Atrakciju će upotpuniti nezaobilazna takmičenja "1 na 1 dB" za izbor automobila sa najglasnijim audio-sistemom, najlepše sređenog automobila, zatim SQ – takmičenje u kvalitetu zvuka, kao i "burn out" i "write up". Žiri će bodovati celokupan izgled vozila – od spoljašnje i unutrašnje modifikacije do motornog prostora, a po prvi put učesnici će se nadmetati u novoj disciplini - TS Power. Ono što se ne sme propustiti je ekskluzivni izbor za Miss manifestacije,  najatraktivnije dens igračice, muzički performansi DJ Marcheza, koncert benda High Way-a, plesna grupa Golden Stars i "Live Air Brush" nastup Sandre Milanović. A za one koji vole škripu i miris spaljenih guma biće izvedene tačke našeg šampiona u driftu Bojana Kurbalije "It’s Show Time" i Zorana Radisavljevća Dr. Saab-a kao i  performansi na "kvadovima" – motociklima na četiri točka "ATV Gravel-a". Iz svega navedenog može se zaključiti samo jedno - ne propustite 17. Tuning Styling Show. Početak programa oba dana zakazan je za 10 časova.

Više informacija na sajtu : www.tuning.co.yu



čitanja : 11990



Komentari

idem obavezno u subotu se vidimo

Autor dobu 25 Okt 2007, 22:34

Svaka slična manifestacija je hvale vredna. Ja sam posetio sajam automobila u Banjoj Luci, gde su bili izloženi neki modeli koji su se pojavili i na Novosadskom sajmu. Ponuda je bila daleko manja ali su se ipak održale manifestacije "Karting" i "Street race 402 metra". Poseta je bila odlična, mada se moglo još poraditi na nekim detaljima. Drago mi je da je "Zastava" prihvatljivija od nekih modela sa dalekog istoka i da će je naš narod i dalje kupovati. Ja još uvek vozim Yuga 55, 90gp, prešao 150000km i još ide kao podmazan!!!
Moguće je da će sajam dogodine biti još bolji i veći ali to ne zavisi od nas "običnih smrtnika".

Autor Bojan 19 Nov 2007, 14:19

Mnogo mi se svidja sajam automobila,sve je super,sve ja pet a najvise mi se svideo ford mondeo

Autor Misa 20 Okt 2008, 18:16

po meni je najbolji audi a 5 od ovih svih silnih automobila.ja vozim golfa 2 presao 250 hiljada kilometara.ide dobro kao nov zato jer svakog mjeseca je dva puta na servisu

Autor sasa mihajlovic 24 Apr 2009, 14:34

Najvise obozavam vw jos imam starog kefera bubu, golfa 2 ,golf 3 a sad sam uzeo golfa 6 tdi 2,o 14o ps.prodo sam golfa 2 sa 515 000 kilometara a ovaj mi ima oko 4oo,000 hiljada

Autor mile.danilovic@web.de 30 Jul 2009, 20:38