home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Koliko je ovogodišnji, 13. po redu Salon automobila u kineskom Šangaju (traje do 28. aprila) značajan u svetskim okvirima, najbolje pokazuje broj svetskih premijera, kao i to da je, uprkos aktuelnoj svetskoj ekonomskoj krizi, izložbeni prostor u odnosu na poslednji Salon iz 2007. povećan za 20% i iznosi 170.000 kvadrata.

Tako su svetsku premijeru u Šangaju doživeli najnoviji Porcsheov model Panamera, obnovljeni Audi Q7, BMW 760i sa V12 motorom, restilizovani Mercedes S63 AMG i S65 AMG, kao i mnogobrojni modeli kineskih proizvođača, dok je Rolls-Royce upravo u Šangaju saopštio da će se njihov novi manji model zvati Ghost. Na sve to, i Jaguar je u Šangaju objavio prvu teaser sliku i video nove generacije modela XJ, samo još potvrdivši značaj Salona u Šangaju i kineskog tržišta uopšte.

Naime, prodaja automobila u Kini je u martu ove godine dostigla 1,03 milion jedinica, i time prevazišla prodaju u SAD u trećem uzastopnom mesecu.

Prošlog meseca su Amerikanci inače kupili 857.735 novih automobila, 37 odsto manje u odnosu na 1,36 milion prodatih istog meseca 2008. Marta prošle godine u Kini je prodato 1,06 miliona automobila.
Predviđa se da će prodaja u Kini za celu godinu premašiti 10 miliona vozila, prvi put ikad.

Kao što je nedavno i najavljeno, Porsche AG je u Šangaju održao svetsku promociju svog novog Gran Turismo modela sa četvora vrata Panamera, čije su se prve zvanične fotografije u javnosti inače pojavile još u novembru prošle godine.

Imajući u vidu sve veću važnost kineskog tržišta za ovog nemačkog proizvođača sportskih automobila, ovakva odluka da premijeru Panamera sačuva za Šangaj, a ne za nedavno održani Salon u Ženevi, i ne iznenađuje previše.

Prodaja Panamere inače u Nemačkoj startuje 12. septembra (u početku će se prodavati modeli sa motorima od 400 i 500 konja), a njihove cene u Nemačkoj se kreću od 94.575 do 135.154 evra sa porezom. 

Volkswagen predstavlja obnovljeni model Passat New Lingyu, koji će se na tržištu najmnogoljudnije zemlje sveta pojaviti u junu ove godine.

Auto je napravljen na bazi stare Škode Superb (međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2803 mm) i u odnosu na prethodnika ima prostraniju unutrašnjost, kao i bolju bezbednosnu opremu (ABS, EBD, ESP sistem elektronske kontrole vozila, vazdušne zavese...).

U paleti pogonskih agregata se posebno izdvaja benzinski 1.8T motor sa 120kW/163KS (ranije 110kW/150KS), kome je potrošnja smanjena za 11, odnosno 15%, u zavisnosti od menjača.

Mada će mnogi prvo primetiti sličnost nove luksuzne limuzine Geely GE (dužine 530 cm, međusovinsko rastojanje 310 cm, V6 motor sa 278KS i 340 Nm, zadnji pogon, automatski menjač) sa Rollsovim Phantomom, Geely u Šangaju izloaže čak 22 zanimljiva nova modela (plus nekoliko novih motora i menjač sa duplim kvačilom).

Sem toga, i Geely (poput Cherya) je usvojio novu strategiju, koja podrazumeva osnivanje nekoliko novih podbrendova, a to su: 

- GLEAGLE (Geely Eagle), kao simbol "mode, žara i snova"

- EMGRAND, kao simbol "luksuza, pouzdanosti i snage"

- SHANGHAI ENGLON, kao simbol "klasike i aristokratije"

Mnogi od ovih automobila su dizajnirani u Italiji (ItalDesign), kao što su recimo GX718, GC515 i GC6515-RC, a u proizvodnju će ući postepeno, tokom 2009., 2010. i 2011. godine.

EC718 je model koji je razvijen imajuću u vidu potrebe evropskih kupaca (kada će međutim doći na Stari kontinent još nije poznato), sa posebnim naglaskom na bezbednosti putnika i ekološkoj podobnosti pogonskog agregata.

Njegov 1,8 litarski 16v motor naime zadovoljava Euro V standard (kasnije će paletu dopuniti još nekoliko agregata), a treba pomenuti da su u razvoju automobila učetvovale i kompanije kao što su Siemens, Fuji i nemački PDE. 

Još nekoliko Gleagle, Emgrand i Shanghai Englon modela možete pogledati OVDE.

Dongfeng Motor predstavlja limuzinu DongFeng FengShen, model dugačak 4,5 metara, širok 172 cm, visok 148 cm (međuosovinsko rastojanje je 261 cm), koga pokreće 1,6 litarski benzinski motor sa 78kW/106KS.

Auto je inače razvijen u sopstvenom DongFeng tehnološkom centru, ali uz pomoć ItalDesigna.

Zanimljivi eksponati su i mali gradski auto Dongfeng iCar i luksuzna limuzina Tai Concept, ali o njima, sem slika, nema zvaničnih podataka.

Kineski Great Wall, koji je Evropljanima najviše poznat po terencu Hover i kopiji Fiatove Pande, u Šangaju pored nekoliko noviteta iz svoje Hover porodice SUV modela (H3, H5 i H7), izlaže i zanimljivu studiju limuzine, poznate pod kodnom oznakom CHC011.

Ukratko, CHC011 pod haubom krije 3,0 litarski V6 motor, uparen sa šestostepenim automatskim menjačem, dok se u opremi, između ostalog, nalaze i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, ABS i 8 vazdušnih jastuka.

Što se Hover porodice tiče, prvi je estetski modifikovani Hover H3, koji je takođe dobio i novi 2,0 litarski motor sa smanjenom potrošnjom, dok najveću pažnju ipak privlači veći Hover H7.

Sem njegovih dimenzija (dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje – 4790 mm / 1920 mm / 1820 mm / 2920 mm, klirens 220 mm) i činjenice da će postojati verzije samo na prednjim, kao i sa pogonom na sva četiri točka, poznato je i da je za pogon izabran 3,0 litarski V6 motor (u paru sa šestostepenim automatikom), koji ispunjava Euro V standard.

Great Wall inače domaćoj javnosti u Šangaju premijerno predstavlja ukupno 12 novih modela, a među njima se, pored pomenutih Hover modela, nalaze i mali M1 sa 1,3 litarskim motorom i 4x4 pogonom, zatim Great Wall M3, serijska verzija elektroautomobila Wizard i gradski auto na elektropogon Kulla 2.

Kulla 2 raspolaže sa motorom od 50kW/68KS i litijum-jonskim baterijama, ima autonomiju od 160 kilometara, a može da postigne najviše 130 km/h.

Kineska kompanija BYD Auto (Build Your Dreams) je i inače poznata po klonovima različitih evropskih i japanskih modela (dovoljno je samo podsetiti se modela BYD F0 – plagijata Toyote Aygo), pa pojavljivanje njihove kopije modela Toyote Estima/Previa (pod imenom BYD M6) i ne predstavlja neko posebno iznenađenje.

Ovaj MPV je dugačak 4795 mm, širok 1800 mm, visok 1750 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2950 mm, dok se za pogon brinu 2,0 i 2,4 litarski motori (prvi Mitusbishijev, a drugi iz sopstvenog razvoja).

Kineski Chery Automobile je najavio lansiranje dva nova podbrenda (nazvana Riich i Rely), koji će kupcima u najmnogoljudnijoj zemlji sveta ponuditi paletu automobila više i luksuzne klase.    

Najveći je Riich G6, luksuzna limuzina dužine 5 metara, za čiji pogon se brinu dva benzinca (oba zadovoljavaju Euro4 normu i oba iz sopstvenog razvoja kineske kompanije).

Manji, 2,0 litarski četvorocilindrični turbo raspolaže sa 125kW/170KS pri 5500 o/min, a veći 3,0 litarski V6 agregat ima 143kW/194KS pri 5500 o/min.

Chery sa ovim modelom (i ostalima koji slede) namerava da konkuriše modelima BMW-a i Audija (bar na kineskom tržištu), a to potvrđuje i bogata oprema za Riich G6, koja, između ostalog, obuhvata i Bi-xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, set vazdušnih jastuka i vazdušnih zavesa, TPMS sistem za nadgledanje pritiska u gumama, kameru za vožnju unazad, el. podešavanje sedišta i retrovizora i sl.

Nešto manji je model Riich G5, dugačak 4714 mm, širok 1794 mm, visok 1473 mm, ima međuosovinsko rastojanje od 2700 mm, a pokreće ga 2,0 litarski turbo benzinac sa 125kW/170KS i 235 Nm obrtnog momenta, uparen sa šestostepenim manuelnim i petostepenim automatskim menjačima.

Sem tih velikih modela, Riich u ponudi ima i manje automobile, kao što je Riich M1. Radi se o malom gradskom hatchback vozilu, koga pokreće 1.3 16V motor sa 63kW/86KS pri 6000 o/min. i 122 Nm obrtnog momenta pri 3500-4000 o/min. Dovoljno da 360 cm dugačak automobil postigne maksimalnih 150 km/h. Širina inače iznosi 159 cm, visina 153 cm, a međuosovinsko rastojanje 233 cm.

Inače, nakon pomenutog 1.3 16V motora, kasnije stiže i manji 1.1 16V agregat sa 50kW/68KS.

Sem hatchback verzije M1, u paleti je i mala limuzina, nazvana Riich M5.

Jedan iz nove Rely porodice je SUV model X5, koji se bazira na Cheryu Tiggo3 i pod čijom haubom se kriju 2.0 TCI četvorocilindrični benzinac sa direktnim ubrizgavanjem, kao i V6 sa oko 210 konja.

I italijanski dizajn studio Stile Bertone ima premijeru na ovogodišnjem Salonu u Šangaju, i to premijeru novog supersportskog modela Mantide.

Auto, koji je do sada bio poznat samo kao "Project M", kao osnovu koristi Corvettu ZR1, što znači da ga pokreće 6,2 litarski LS9 motor, koji raspolaže sa 638KS. Zato ne iznenađuje podatak da Mantide od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 3,2 sekunde i da postiže najveću brzinu od 351 km/h. Ovde treba pomenuti i da je Mantide za 100 kg lakši od Corvette ZR1.

Atraktivna karoserija (koeficijent otpora vazduhu Cd je 0.298) je inače izrađena od karbon fibera, a dizajn tim je predvodio Jason Castriota, koji je u Stile Bertone došao krajem prošle godine iz Pininfarine (gde je bio odgovoran za nekoliko projekata kao što su Maserati Birdcage 75th, Rolls-Royce Hyperion i Ferrari P4/5).

Kao i kod standardnih modela S klase, ni obnovljene AMG varijante nisu doživele velike vizuelne promene, što znači da ih je najlakše prepoznati, pre svega, po modifikovanom grilu sa oštrijim donjim delom, dok se ostale izmene odnose na doterane branike, redizajnirane rertovizore i LED svetla. Uz manje promene u enterijeru (novi AMG sportski volan), to su u osnovi najvažnije promene, bar što se tiče estetike. S 63 AMG inače ima točkove od 19 inča (sa gumama 255/40 napred i 275/40 pozadi), a S 65 AMG one od 20 inča (sa gumama 255/35 napred i 275/35 pozadi).

S druge strane, bezbednost je na još većem nivou, za šta se, između ostalog, brine i Pre-Safe kočioni sistem, kamera za vožnju unazad, unapređeni Night View Assist sistem, Adaptive Highbeam Assist (sistem automatskog adaptiranja svetala), Lane Keeping Assist (upozorava vozača ako napušta svoju traku bez uključivanja žmigavaca), Speed Limit Assist i novi Attention Assist. Ovaj potonji sistem prepoznaje vozačev umor te ga odmah i upozorava, a predstavlja Mercedesov odgovor na sve brojnije saobraćajne nesreće koje se događaju upravo zbog umora vozača (25 posto nesreća s teškim posledicama događa se naime zbog vozača koji zaspe za volanom).

Još jedna novina je i Splitview ekran, koji dopušta vozaču i suvozaču da istovremeno prate dve različite slike. Tako bi npr. suvozač mogao da gleda televiziju, dok bi vozač iz svog ugla na ekranu video samo uputstva navigacionog uređaja. Naravno, zvuk bi takođe bio odvojen, odnosno suvozač bi (kako ne bi ometao vozača), mogao koristiti slušalice.

A što se motora tiče, S 63 AMG će pokretati 6,3 litarski V8 agregat sa 386kW/525KS i 630 Nm obrtnog momenta (sa sedmostepenim AMG automatikom, ubrzanje do 100 km/h traje 4,6 sekunde), a jači S 65 AMG 6,0 litarski V12 biturbo od 450kW/612KS i 1000 Nm (u paru sa Speedshift petostepenom automatskom transmisijom, ubrzanje do stotke traje 4,4 sekunde). Maksimalna brzina kod oba modela i dalje iznosi elektronski ograničenih 250 km/h, dok su potrošnja goriva i emisija CO2 smanjeni za 3%.

U paketu su i AMGsports ogibljenje, AMG aero body kit, jači kočioni sistem i AMG sportski izduvni sistem, dok cene za sada još nisu saopštene.

Na ovogodišnjem Salonu automobila u Šangaju, francuski Peugeot na svom štandu izlaže i koncept automobil RD, koji je dizajnirao pobednik poslednjeg, petog Peugeotovog dizajnerskog konkursa, 25-godišnji Kolumbijac Carlos Arturo Torres Tovar.

Na konkursu se inače našlo ukupno 2500 projekata iz 95 zemalja, a pobednik uvek ima tu čast da, na osnovu njegovog projekta, Peugeotov Style Center napravi prototip u prirodnoj veličini i izloži ga na velikim svetskim Salonima automobila (pobednik dobija i novčanu magradu, pa je pomenuti Kolumbijac dobio 10.000 evra).

Potpuno nenajavljeno, General Motors je na ovogodišnjem Salonu automobila u Šangaju izložio i hibridnu studiju luksuznog MPV vozila sa značkom svog brenda Buick.

Ipak, Buick Business Concept nije osmišljen u američkoj centrali, već je dizajniran i razvijen od strane GM-ovog Azijskog Pan Asia Technical Automotive Centra (PATAC).

U osnovi, ovo je prostran i komforan automobil za šest putnika (smeštenih u tri reda sedišta), koji kombinuje stlističke elemente sa 2010 Buicka LaCrosse i Buicka Riviera Concept (karakteristični prednji gril, LED svetla...), kao i detalje sa nekih novijih Opelovih studija (opadajuća bočna linija sa Opel Merive concept). Pažnju privlače i odsustvo B stubova, stakleni panoramski krov, točkovi od 20 inča, kao i zadnja klizna vrata i moderno dizajnirana unutrašnjost.

Business Concept je inače dugačak 5278 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 3198 mm.

Hibridni sistem se sastoji od 2,4 litarskog četvorocilindričnog benzinca sa direktnim ubrizgavanjem, elektromotora i litijum-jonskih baterija, a deo paketa su i regeneracija kočione sile, stop-start sistem i automatski šestostepeni menjač.

Buick Business Concept je za sada zvanično samo studija, ali se može očekivati da uskoro u serijskoj verziji zameni sadašnji miniven Buick GL8, napravljen na platformi starog Chevroleta Trans Sport.

Kineski proizvođač automobila Soueast Motor zvanično promoviše dva svoja koncept vozila - V4 i V5.

Kao i prošle godine predstavljeni V3 Lingyue u sedan verziji, i V4 je napravljen na platformi prethodne generacije Mitsubishijevog Lancera, a za njegov pogon je zadužen 1,5 litarski četvorocilindrični MIVEC motor, dok za V5 nema konkretnijih podataka.

Kineski SAIC Motors, koji je najpoznatiji po tome što je pre nekoliko godina kupio prava na Roverove modele 25 i 75, posetioce u Šangaju privlači novom studijom pod Roewe brendom, kratko nazvanu N1 Concept.

Nažalost, kineski proizvođač za sada nije objavio nikakve detalje o ovoj manjoj limuzini (koja je navodno veoma blizu serijske proizvodnje kao Roewe 350), a bazira se na modelu Roewe 550.

Kineska kompanija Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), koja drži pravo na ime brenda MG, u Šangaju je održala svetsku premijeru dugo očekivanog novog modela MG6.

U ovom trenutku su poznati tek neki detalji, poput toga da MG6 koristi platformu modela Roewe 550 i da je za pogon zadužen 1,8 litarski N-Series motor u dve varijante: atmosferskoj sa 120KS i sa turbo punjačem koji razvija 160 konja.

Kako stvari sada stoje, MG6 će početkom 2010. godine startovati i na tržištu Velike Britanije i Irske, a dopuniće paletu koja trenutno obuhvata tri modela - MG7 (baza je Rover 75/MG ZT), MG TF roadster i MG3 SW (modifikovani Rover Streetwise).

Kineski Jianghuai u Šangaju premijerno predstavlja nekoliko novih modela putničkih vozila, kao i SUV Eagle.

Kompanija je do nedavno inače bila poznata kao proizvođač komercijalnih vozila, a odnedavno je ušla i u segment putničkih automobila.

Nastavljajući sa širenjem svoje game, Jianghuai tako u Šangaju izlože limuzinu srednje klase B15 (koja je razvijena pod kodnom oznakom B926), a za čiji izgled je inače odgovoran italijanski studio Pininfarina. Dužina ovog modela iznosi 4,5 metara a pokretaće ga 1,5 i 1,8 litarski benzinski motori.

Drugi novitet je gradski automobil Jianghuai A0, konkurent modelima Geely Panda, BYD F0 i sličnima, a drugih detalja, sem da će ga pokretai 1,0 litarski ili 1,3 benzinci (upareni sa manuelnim i automatskim menjačima) i da će krajem godine, kada u Kini počne njegova proizvodnja, koštati oko 7.000 američkih dolara, za sada nema.

Sledeći novitet je porodični automobil B-MPV, koga takođe pokreću 1,5 i 1,8 litarski benzinci.

I na kraju SUV model Eagle, koji se bazira na prethodnoj generaciji Hyundaija Santa Fe, a koji bi u serijskoj proizvodnji tebalo da se nađe početkom 2010. godine.

Kineski partner bavarskog BMW-a, kompanija Brilliance (poznata po svojim modelima BS6, BS4, BC3 Coupe i BS2), na Salonu automobila u Šangaju, između ostalog, predstavlja i klasičnu limuzinsku verziju pomenutog modela BS2, koja je sem promenjenog zadnjeg dela dobila i drugačije ime – Brilliance FSV.

Kao i standardni BS2 hatchback, i novi FSV će se najverovatnije nuditi sa paletom od dva benzinska agregata, i to 1,3 litarskim sa 85KS i većim 1,6 litarskim sa tačno 100 konja.

FSV će u Kini startovati još ovog leta, a nije isključena ni njegova prodaja u Evropi, gde bi mogao da se pojavi krajem ove ili početkom naredne godine.

Zanimljiv je i FRV Cross, odnosno proterenska varijanta ovog hatchbacka, koji je postao nešto atraktivniji zahvaljujući robusnijem izgledu spoljašnosti, dok paleta motora i dalje obuhvata 1,3 i 1,6 litarske benzince sa 85 i 100KS.

Brilliance takođe pažnju privlači i elektroautomobilom EV Concept, u kome ima mesta za četiri putnika. EV Concept inače ima litijum-jonske baterije i dva elektromotora, pri čemu slabiji raspolaže sa 30KS (pri brzini od 40 km/h autonomija automobila iznosi 150 km), a oba motora zajedno ravijaju 63KS pa je maksimalna brzina 130 km/h.

Kinesko kopiranje već postojećih evropskih i japanskih automobila nije baš neka novost, pa još jedan klon ne predstavlja nikakvo iznenađenje.

Tako je kineski Yema auto za Šangajski Salonu pripremio novi model SQJ6451, odnosno kopiju starog Subaru Forestera, koji će na tržištu najmnogoljudnije zemlje sveta startovati u maju.

U ponudi će inače biti dva pogonska agregata, i to od 1,5 i 1,7 litara zapremine i sa 97, odnosno 130 konja.

Ako već dizajn nije originalan kineski, bar je cena na nivou koji očekujemo od automobila proizvedenih u Kini; preračunato u evropsku valutu osnovna cena naime iznosi 6.500 evra.

Haima je još jedan kineski proizvođač koji na domaćem terenu Salona automobila u Šangaju promoviše novi model – u ovom slučaju radi se o novom SUV-u S3, koji je nastao na bazi Mazde Tribute.

Kao i obično kod Kineza, i detalji za Haimu S3 su veoma škrti, pa je poznato tek da ovaj SUV pokreće 2,0 litarski VVT agregat, dok o menjačima i ostalim karakteristikama nema informacija, mada bi trebalo da se nudi u 2WD i 4WD varijantama.

Haima Me EV je gradski elektroauto sa litijum-jonskim baterijama, čija autonomija iznosi između 120 i 190 km. Ovaj dvosed inače može da postigne najveću brzinu od 120 km/h.

Kome Me EV nije po volji, Haima izlaže još jedan gradski elektroauto, nazvan MPe.

Haima M2 je očigledno imao inspiraciju u Mazdi2, a njenu paletu motora čine 1.3L sa 68kW/92KS pri 6000 o/min. i 124 Nm, kao i 1.5L sa 77kW/105KS pri 6000 o/min. i 141 Nm.

Landwind, čiji terenac nam je ostao u sećanju po lošim rezultatima na crash testu bezbednosti, publici u Šangaju prikazuje novi terenac Landwind X8, koga pokreću common-rail  dizelaši, kompanije VM Motori. Manji 2.5 litarski ima 105kW/143KS a veći 2.8L 163 konja.



Changan je poznat kao Fordov kineski partner, a možda ga zapamtimo i po novoj hibridnoj studiji E301 Concept, kao i po limuzini CD101.

Nažalost, kao što je to već običaj kod Kineza, konkretnijih detalja o ovim konceptima nema.

 

Do sada je najjači motor u novoj generaciji BMW-ove serije 7 (u modelu 750i) bio 4,4 litarski V8 agregat sa 407KS i 600 Nm, a sada u ponudu ponovo dolazi V12 motor sa 544 konja.

Tačnije, novi BMW 760i i njegova za 140 mm duža verzija 760Li dobili su potpuno novi 6,0 litarski Twin Turbo V12 motor koji razvija 400kW/544KS pri 5250 o/min. i 750 Nm obrtnog momenta. Menjač u BMW-u 760i / 760Li je novi osmostepeni automatik, ubrzanje do stotke traje samo 4,6 sekunde (brzina je naravno ograničena na 250 km/h), dok potrošnja iznosi 12,9 litara na 100 km (po fabričkim podacima). Modeli 760i / 760Li se i vizuelno razlikuju u odnosu na ostale "sedmice", i to pre svega po novim aluminijumskim točkovima od 19 inča i po više hromiranih detalja na karoseriji. 

Cene će biti saopštene u maju, a prodaja u Nemačkoj startuje u septembru.

U Šangaju je održana i premijera restilizovanog Audijevog SUV modela Q7.

Što se promena izgleda tiče, ističu se revidirani "single frame" prednji gril, doterana LED prednja svetla, modifikovani branici, promenjeni retrovizori, novi dizajn aluminijumskih točkova od 18 inča i manje izmene u unutrašnjosti. Tu su i četiri nove boje za karoseriju, i to Ibis White, Graphite Gray, Teak Brown i Orca Black.

U unutrašnjosti ovog 509 cm dugačkog SUV-a ima mesta za sedam putnika, mada na zadnjim sedištima mogu da sede samo oni visine do 160 cm. S druge strane, volumen prtljažnika varira od 775 pa sve do 2035 litara (sa oborenim zadnjim sedištima).

Promena naravno ima i u paleti pogonskih agregata, posebno u njihovoj potrošnji i emisiji CO2. Tu je posebno zanimljiv Q7 3.0 TDI Clean Diesel sa 240KS i 550 Nm obrtnog momenta, koji po fabričkim podacima na 100 km troši 8,9 litara goriva i već zadovoljava buduće Euro 6 norme. 

Q7 4.2 TDI sada raspolaže sa više snage, odnosno ima 340 umesto dosadašnjih 326KS, dok je maksimalni obrtni moment iznosi 760 Nm. Bez obzira na povećanje snage, glavna stvar je ipak smanjenje potrošnje, i to sa 11,1 na 9,9 litara (fabrički podatak).

Osnovni benzinac je 3.6 V6 sa 280KS i 380 Nm (troši 12,1 litar goriva na 100 km), sledi 4.2 V8 sa 350 konja i 440 Nm (prosečna potrošnja 12,7 litara), dok je na vrhu 6.0 V12 TDI sa 500KS i 1000 Nm. Ovaj poslednji od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 5,5 sekunde, postiže najveću brzinu od 250 km/h, a troši 11,3 litara na 100 km.

U ponudi je i dalje S-line paket koji, između ostalog, podrazumeva modifikovane branike, alu točkove od 20 inča, crni enterijer sa sportskim sedištima (presvučenim kožom/alkantarom) i aluminijumskim detaljima.

Changfeng CP2 je nova kineska limuzina srednje klase, koja međutim ne može da sakrije da joj je uzor bio Volvo S40.

I na kraju Citroen C-Quatre, odnosno klasična troprostorna limuzina na bazi Citroena C4, koja je dizajnerski daleko uspešnije rešena u odnosu na već dobro poznati Citroen C-Triomphe. Za pogon su izabrani benzinci 1.6 VTi sa 88kW/120KS, VTi 150 Turbo sa 110kW/150KS, kao i HDi dizelaši od 92KS, 110KS i 140KS.

C-Quatre je inače dugačak 456 cm, širok 177 cm, visok 149 cm, međuosovinsko rastojanje je 261 cm, dok zapremina prtljažnika iznosi 481 litar. 

Što se nas Evropljana tiče, C-Quatre ćemo najverovatnije videti u septembru, na Salonu automobila u Frankfurtu, nakon čega će ubrzo startovati i njegova prodaja na Starom kontinentu.



čitanja : 5698



Komentari

Kao sto su upropastili mnogo toga do sada u svetskoj ekonomiji,Kinezi su na naboljem putu da upropaste i auto industriju...Toliko ruznih,kloniranih i nepotrebnih modela..prosto zapanjujuce ! O kvalitetu ne treba trositi previse reci,svi znamo za kineske proizvode za jednokratnu upotrebu...kuda ide ovaj svet?

Autor SaleKostolac 22 Apr 2009, 07:19

Meni nije jasno odakle pare sve to. Iako je nekvalitetno mora da kosta, razvoj, mora da bude organizovana proizvodnja. Toliko modela?! Odakle?! Ima puno Kineza. Ali ima puno i onih koji voze evropske automobile. ??????

Autor miki rurk 22 Apr 2009, 08:23

Treca ekonomska sila na svetu.
Sta je tu nejasno odakle pare?
Milijardu i kusur ljudi, ajd ti zadovolji sve sa dva-tri modela.
Sto se tice izgleda i kvaliteta tih automobila, mogao bih da se slozim, ali i ne, jer je to danas vrlo diskutabilno. (kupio sam novog Clia III, ne deluje nista kvalitetnije od ovih sa slika).
Jedino sto mogu sigurno reci da Kinezi samo sebi mogu da se zahvale za fantasticno stanje u kakvom se sada nalaze, u svim aspektima.

PS
Odgovorio sam samo jer mi se cinilo da vi vise mrzite Kineze nego ove njihove modele, da se kojim slucajem mogu nabaviti u Srbiji, sigurno bi Renault ostao bez jednog kupca.

Autor Dejan 22 Apr 2009, 09:50

I da, jos nesto...
Ovaj svet ide u takvo okruzenje, gde ce sve kostati koliko i vredi, nece vise biti nabudzenih cena nekih tamo najvecih proizvodjaca automobila, nego Kinez napravi identicnu kopiju za upola cene, pa ti vidi...
:-)

Autor Dejan 22 Apr 2009, 09:53

Kako bih voleo neku kopiju Panamere, koja ce da kosta oko 40 - 50 hiljada dolara...

Autor Dejan 22 Apr 2009, 09:55

@ Dejan - Potpuna je besmislica raspravljati o tome da li neko voli ili mrzi Kineze...mogu da se slozim da su cene za vecinu proizvoda,ne samo u auto industriji,prenapumpane i nerealne,ali,voleo bih da te vidim da upotrebis izvestan(veliki)intelektualni napor,osmislis proizvod,ulozis svoj novac i ostale resurse i napravis proizvod koji realno kosta 100 nekih jedinica..onda dodjem ja,snimim to sto si napravio i slicnu,mozda i istu,stvar prodajem za 50 nekih jedinica..verujem da ti ne bilo pravo,najblaze receno...i da,mozda,samo mozda, bih voleo da na ruci nosim kopiju Breitling-a,ali voziti kopiju Panamere...????!!

Autor SaleKostolac 22 Apr 2009, 16:11

Meni se cini da se istorija ponavlja. Ovako smo se podsmevali koreancima pre 20god...

Autor Jonie 22 Apr 2009, 16:42

Imas pravo Sale.
ALI, zna se ko je vodeci na trzistu, ko je inovator, ko je pionir u pronalascima. Dok ovi kopiraju, ovi prvi bi trebalo da se bave izbacivanjem novih proizvoda na trziste i tako to danas funkcionise sa svim proizvodima, ne samo sa automobilima.
Ko prvi izbaci proizvod na trziste on je "monopolista", jer niko drugi taj proizvod nema.

Autor Dejan 22 Apr 2009, 18:55

Zar nije malo kasno za C-Quatre? Ipak je C4 vec dosta dugo na trzistu.
A, sto se tice rasprave oko kineza, i japanci su ranije proizvodili televizore i drugu tehniku koji su bili loseg kvaliteta, a sada su najbolji u tome. Svako treba od negde da pocne. Ne zaboravite da neke evropske kompanije imaju i po 100 godina aktivnog iskustva pravljenja automobila.

Autor Darko 23 Apr 2009, 08:40