
Hamilton ili Masa…
Kontroverzije oko toga ko je kriv za incident koji se desio na trci u Maleziji kada je Hamilton kažnjen zbog kontakta sa Masom su ponovo u žiži javnosti, jer je objavljen radio snimak na kome Rob Smedli, inžinjer Ferarija, govori Felipeu Masi da zadrži Hamiltona što duže može i da mu uništi trku. Ovo nije emitovano na TVu tokom prenosa trke ali se nalazi na zvaničnom sajtu F1.
U klipu, Smedli jasno kaže Masi: „Zadržavaj Hamiltona koliko god možeš. Uništi mu trku koliko god možeš. Ajde dečkooo...!“
Iz klipa nije najjasnije kada je poslata poruka. Hamilton je došao iza Mase koji je bio peti već u osmom krugu, sustižući ga posle prvog kruga u kome je bio haos. Bili su zajedno sve do jedanaestog kruga kada su zajedno otišli u boks, a onda su se u krugu kada su izašli čuknuli, što je rezultiralo lomljenjem nosa Hamiltonovog automobila i još jednim stopom, a Hamilton je za to popio još jednu kaznu drajv tru.
Posle trke, Masa je u intervjuu koji je prenosila televizija sarkastično zahvalio Hamiltonu na sjajnoj trci, pre nego što je ustao i otišao. Brazilac je bio veoma kritičan prema Hamiltonu, koji nije dao nikakav komentar povodom incidenta, ali Masa jeste:
„Ja mislim, još jednom, i rekao sam vam da on nije u stanju da koristi svoj mozak. Čak i u kvalifikacijama, a možete zamisliti u trci. Mogao je da izazove veliki incident. On plaća zbog toga, ali problem je to što i pored kazni, on ne shvata o čemu se radi“
Preuzeto sa : Supersport.rs
Sta je tu problem sto je rekao:"Zadrzavaj ga i unisti mu trku". Ne vidim nikakav razlog da se dovodi u pitanje Hamiltonova krivica.
Potpuno je ispravno, voziti defanzivno. Svi veliki šampioni su to radili i tako dobijali pobede.
Ko je Hamilton da mu se neko sklanja! Samo se setite kako je svojim brutalnim ponašanjem, prljavom vožnjom istom tom Masi uništio više trka. Tipičan primer je Monte Karlo.
Znači defanzivna vožnja je dozvoljena, legalna i sastavni deo je timova. To što Hamilton misli da može i sme što drugi ne smeju je njegov problem.
Šumaher mu je očitao lekciju u Monci, i zamislite zaprećeno mu je kaznom ako ga ne pusti što je nonsens! Meklaren je jako favorizovan zadnje 3 sezone. Zbog svega navedenog je iz F1 eliminisan i Flavio Briatore, zbog navodno nameštanja trke namernim udesom! Pa nikome nije zabranjeno niti je ko kažnjen ako je namerno zabio automobil u zaštitne gume.
U sred ovogodišnje sezone zabranjen je produvani zadnji difuzor, zato što Meklaren i Mercedes nisu mogli da razviju motor koji to podržava. Zbog navedene osobine, Renaultov motor je imao i koji kilovat manje čime je u sred sezone oštećen činjenicom da se motori u sezoni ne mogu dalje razvijati.
Očigledno je da i pored velikog favorizovanja Meklaren neće moći da dođe do titule. celu godinu gledaju u menjač Red Bulu i tako će ostati do kraja godine.
U potpunosti se slazem s prethodnim komentarima. Ovakvo pitanje moze se postaviti samo slepima. Ima jedna nova narodna "tri puta ponovi laz i postace istina". To uvek pali!
@Mange
Nemoj da lupas, dobro se zna ko je favorizovan u F1 poslednjih 15 godina...
loshmi
Ko?
Ros Braun ili Ron Denis? Ili oba?
PS
i hvala za ono "lupanje"!
loshmi
Pa eto vidiš da nisi pogodio.
Ferari jeste bio favorizovan dok je u njemu bio Ros Braun!
Onog momenta kad je nastao Braun GP u vlasništvu Ros Brauna, od propale Honde, uz pomoć prljavština postaju šampioni u prvoj sezoni!
Sa Ferarijem je završeno do daljnjeg.
Naravno da bivsi vlasnik otpada Dejvid favorizuje britanske timove, ili ko mu da vecu kintu. Najvise inovacija ima ferari, zato su morali da naprave pravila gde ce bolid koji je najrazlicitiji od ferarija da bude ,,novo dozviljena tehnicka resenja''u narednoj sezoni. Zasto je nestao GP brown?
Persrecan sam zbog lekcije koju je dao Sumi Hamiltonu.
@Mange
Ros Braun je 2007. presao u Hondu, a tek 2009. je Brawn GP postao sampion, i to tek nakon sto se Honda povukla. Da je Honda nastavila angazman u F1 postala bi sampion.
Brawn GP je tada osvojo titulu zahvaljujuci sjajnom bolidu sa dvostrukim difuzoroma a ne nekakvim prljavstinama.
S druge strane treba se samo prisetiti skandala na VN Belgije 2008. na kojoj se jasno vidi ko je favorizovan, a ko ne....
Kosta
Ros Braun kupuje propalu Hondu, posle godinu dana isto preduzeće prodaje Mercedesu za višestruku sumu. Sadašnji plasman Mercedesa GP je pokazatelj pravog stanja, i to treba uzeti u obzir da trenutno imaju dva najbolja vozača, ipred kojih je jedino Sebastijan V.
Trn u oku je Red Bull, koga na sve strane pokušavaju da slome.
Šta će biti iduće sezone, videćemo...
loshmi
Upravo dvostruki difuzor je bilo "nešto" što drugi nisu imali. Da je neko drugi to doneo, bilo bi proglašeno ilegalno, baš kao ovogodišnji produvani difuzor, i to tek pošto Mercedesovi agregati nisu uspeli da naprave nešto slično Renaultu.
@Mange
Koliko znam, nije zabranjeno imati nesto sto drugi nemaju, nego je zabranjeno imati nesto sto je zabranjeno.
Ovu sezonu uopste ne pratim tako da ne bih mogao da komentarisem to oko "produvanog" difuzora...
Iskreno, nisam neki poznavalac f1, ali znam da je mercedes zbog dokazane spijunaze trebao da bude izbacen iz f1 na 2 godine. Pa je onda hamilton u poslednjem krugu pomesao dugmice. Da li je ikada i jedan vozac pomesao dugmice. Vise nego ocigledno je bio dogovor da umesto kazne za mercedes, te godine ferari bude prvi. A sledece godine bivsi vlasnik otpada je opet pravio cirkus od f1 favorizujuci brauna, da bi smanjio cenu za dilove ostalim timovima. Jedino od sporta volim formulu, ali...
loshmi
Samo ostaje za definisati šta je to dozvoljeno a šta zabranjeno.
A glavni fazon je što je zabranjeno usavršavanje motora i vitaalnih delova tokom sezone, kao radi krize i troškova a ustvari radi favorizovanja pojedinih.
Ros Braun je iskoristio rupu u pravilima F1 za tu sezonu i branio se time da je njegovo tumacenje oko spornog difuzura drugacije od svih ostalih timova. Previse providno! Uspeh nekog tima se upravo od tada i zasniva na tome ko ce bolje napraviti ili zamaskirati "prevaru". Pa Red Bul se vec dve sezone vozi na granici legalnosti bolida.