
Švedski novajlija u najbržem cirkusu na svetu je suočen sa trkačkim problemom koji nema veze sa njegovi bolidom ili bilo čime vezanim za trkanje, već sa njegovom težinom.
Karijera mladog Markusa Eriksona u formuli 1 nije počela u simulatoru ili bilo kakvim test vožnjama, već dijetom. Šveđanin je visine 180 cm, što ga čini jednim od viših vozača u karavanu formule 1. Prema poslednjim merenjima dostupnim javnosti Erikson je težak 70 kg.
Vozač Katerhama je rekao da trkački inžinjeri od njega zahtevaju da smanji svoju težinu, što je novajlija i spreman da uradi.
“Nisu mi rekli da moram da spustim kilažu ispod neke određene granice. Pokušaću da izgubim što je više moguće kilograma, pod uslovom da i dalje imam dovoljno snage da se trkam dva sata,“ rekao je Erikson.
“U automobilu je zaista vruće i G sila deluju veoma snažno na vaše telo. Neću jesti hamburgere za ručak i večeru, ali ne mogu da postanem skelet. Moram da se hranim pravilno jer treniram naporno svakog dana,“ izjavio je novajlija formule 1.
Mediji u Švedskoj prenose da je Erikson na specijalnoj dijeti koju je za njega propisao tim italijanskih nutricionista čija je specijalnost rad sa trkačima jednoseda.
“Ukoliko ste 3 kg lakši to vam donosi desetinku po krugu. Moj timski kolega (Kamuri Kobajaši) je 7-8 kilograma lakši od mene. Šta ja tu mogu, ne mogu sebi odseći nogu,“ prokomentarisao je Erikson.
Poslednji vozač koji je imao problema zbog svoje težine jeste Robert Kubica. Poljak je visok 183 cm zbog čeka je uvek za nekoliko kilograma bio teži u odnosu na ostale vozače.
Pre njega, možemo spomenuti Miku Hakinema. Bez da ulazimo u detalje koji se tiču njegove kilaže, valja napomenuti da nije visina ta koja je predstavljala problem.
Preuzeto sa: Autoportal.rs
Težina se mjeri u njutnima a masa u kilogramima. Kada ste u bolidu imate različitu težinu u krivini a različitu na pravcu dok masa ostaje ista.