home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vozač Mercedesa, Luis Hamilton, pobedio je u trci Formule jedan za Veliku nagradu Malezije na stazi Sepang.

Hamilton je do prve pobede na trci u Maleziji došao vremenom 1:40:25.974 sata. To je njegova prva pobeda još od trke u Mađarskoj prošle godine.

Drugo mesto zauzeo je njegov klupski kolega Niko Rozberg sa zaostatkom od 17,313 sekundi. To je prvi put od 1955. godine i trke u Italiji da su vozači Mercedesa na jednoj trci osvojili prva dva mesta. Treći kroz cilj prošao je četvorostruki uzastopni šampion Sebastijan Fetel iz Red Bula sa 25,534 sekunde zaostatka.

Sreće nije imao Kimi Raikonen kome je pukla guma prilikom sudara sa Kevinom Magnusenom, pa je trku završio kao 12, a već u prvoj krivini je došlo do sudara između Maldonada i Bjankija, zbog čega je Maldonado završio trku pre svih.

Naredna, treća trka u šampionatu, na programu je u nedelju, 6. aprila za Veliku nagradu Bahreina u Manami.

Izvor: Hotsport.rs / Beta.rs

SEPANG: Hamilton dominantno do pobede

Britanac Luis Hamilton, vozač Mercedesa, pobednik je trke Formule 1 voženoj za Veliku nagradu Malezije na stazi "Sepang". Hamilton je startovao sa polpozicije i uspeo da zadrži vodeće mesto do samog kraja. Trku je završio vremenom 1:40:25.974 sata. To je Hamiltonova prva pobeda još od trke u Mađarskoj prošle godine.

Drugo mesto zauzeo je njegov klupski kolega Niko Rozberg sa zaostatkom od 17,313 sekundi. To je prvi put od 1955. godine i trke u Italiji da su vozači Mercedesa na jednoj trci osvojili prva dva mesta. Treći kroz cilj prošao je četvorostruki uzastopni šampion Sebastijan Fetel iz Red Bula sa 25,534 sekunde zaostatka.

Četvrto mesto zauzeo je vozač Ferarija Fernando Alonso, peti je bio Niko Hilkenberg iz Fors Indije, a šesto mesto zauzeo je Dženson Baton iz Meklarena. Bodove su još osvojili vozači Vilijamsa Felipe Masa i Valteri Botas, Kevin Magnusen iz Meklarena i Denis Kvajt iz ekipe Toro Roso.

Niko Rozberg je posle pobede u prvoj trci u Australiji zadržao prvo mesto u šampionatu Formule 1 sa 43 boda, drugi je Luis Hamilton sa 25, a treći Fernando Alonso sa jednim manje.

Pre početka trke vozači, zvaničnici i hiljade navijača odali su poštu putnicima nestalog malezijskog aviona, a svi vozači su na kacigama imali natpis "Molimo se za avion MH370".

U 30. krugu trke, radar je pokazao da će kiša početi da pada pred kraj trke, međutim to se nije desilo. Kiša je pravila probleme u 35. krugu, kada je lagano počela da pada na zadnjem delu staze, a ubrzo zatim kiša je prestala. Tim Red Bula pokazao je zašto se Formula 1 smatra timskim sportom. Naime, usled greške u boksu, Danijel Rikardo morao je da odustane, pošto mehaničar nije dobro zamenio prednji levi točak.

Vozač Red Bula bio je primoran da se vrati u boks, ali je izgubio dragoceno vreme. Nastavio je trku, ali se ubrzo zatim levo krilo bolida potpuno iskrivilo. Javio se novi problem, jer su delovi počeli da lete po stazi i Rikardo je morao da odustane od trke. Pored Rikarda, trku nisi završili još šestorica vozača: Esteban Gutijeres, Adrijan Zutil, Žan-Erik Vernj, Žil Bjank i Pastor Maldonado.

Naredna, treća trka u šampionatu, na programu je u nedelju, 6. aprila za Veliku nagradu Bahreina u Manami.

VN Malezije, rezultati:

1. Luis Hamilton (Mercedes) 1:40:25.974
2. Niko Rozberg (Mercedes) +00:17.313
3. Sebastijan Fetel (Red Bul) +00:24.534
4. Fernando Alonso (Ferari) +00:35.992
5. Niko Hulkenberg (Fors Indija) +00:47.199
6. Dženson Baton (Meklaren) +01:23.691
7. Felipe Masa (Vilijams) +01:25.076
8. Valteri Botas (Vilijams) +01:25.537
9. Kevin Magnusen (Meklaren) + jedan krug zaostatka
10. Danil Kvjat (Toro Roso) + jedan krug zaostatka
11. Roman Grožan (Lotus) + jedan krug zaostatka
12. Kimi Raikonen (Ferari) + jedan krug zaostatka
13. Kamui Kobajaši (Kartehem) + jedan krug zaostatka
14. Markus Erikson (Kartehem) + dva kruga zaostatka
15. Maks Čilton (Marusija) + dva kruga zaostatka

Trku nisu završili:

Danijel Rikardo (Red Bul)
Esteban Gutijeres (Zauber)
Adrijan Zutil (Zauber) Žan-Erik Vernj (Toro Roso)
Žil Bjanki (Marusija)
Pastor Maldonado (Fors Indija).

Poredak vozača i konstruktora posle Formule 1 za Veliku nagradu Malezije:


Vozači:

1. Niko Rozberg (Nemačka) 43 boda
2. Luis Hamilton (Velika Britanija) 25
3. Fernando Alonso (Španija) 24
4. Dženson Baton (Velika Britanija) 23
5. Kevin Magnusen (Danska) 20
6. Niko Hilkenberg (Nemačka) 18
7. Sebastijan Fetel (Nemačka) 15
8. Valteri Botas (Finska) 14
9. Kimi Raikonen (Finska) 6
10. Felipe Masa (Brazil) 6
11. Žan-Erik Vernj (Francuska) 4
12. Danil Kvjat (Rusija) 3
13. Serhio Peres (Meksiko) 1

Konstruktori:


1. Mercedes 68 bodova
2. Meklaren 43
3. Ferari 30
4. Vilijams 20
5. Fors Indija 19
6. Red Bul 15
7. Toro Roso

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 1837



Komentari

Očekivano.
Ubedljiva dominacija Mercedesa.
Dvostruka pobeda.
http://www.dodaj.rs/?1s/s3/44xK9vBQ/mb-f1.jpg
Malo analize, zanimljivo je da je Hamilton bio ubedljivo brži od svih, a trošio najmanje goriva , medju vodećima.
Kao što je poznato, najboljii motor trenutno u F1, superioran u odnosu na konkurenciju.
Red Bul opet troši najviše goriva, uz Ferrari, a najamnje goriva troše timovi sa Mercedesovim motorom.
Najmanje goriva je potrošio Williams, Masa, pa Botas.
Što rekoše komentatori, treba pratiti net u narednih par sati, da se vidi hoće li se ponoviti scenario iz Australije i diskvalifikacija Red Bula zbog kršenja dozvoljenog protoka goriva.
Na pola trke, prešli su preko pola dozvoljene potrošnje goriva, ali mislim da su kasnije usporili da bi uspeli da se provuku bez kvalifikacije.
U svakom slučaju, Hamilton spektakularan, lepo mu rekoše "polako, nema gde da žuriš, najbrži si". :)
Rosberg rutinski, mada je odradio odličan posao na startu i odatle samo rutinski trku priveo kraju.
Dozirao, kad je bilo potrebno, dao malo gasa da se odvoji, totalna kontrola.
Red Bul je uspeo nakon pit-stopa da se primakne malo i da smanji zaostatak, ali to je u tom periodu kad su trošili previše goriva, u odnosu na druge.
Kad se približio na jednu sekundu Rozbergu, ovom rekli "pojačaj tempo" i to bi bilo to.
Totalna kontrola.
Kao što rekoh, dominacija Mercedesa.

Autor Pit 30 Mar 2014, 13:04

Pit je ladno posle trke refreshovao autoblog svakih 30 sec. da bi prvi ostavio komentar. Jer, ako pit ne ostavi prvi komentar na svakoj BMW i Merc (a od sada i F1) temi, onda to i nije neka tema:)
"Na pola trke, prešli su preko pola dozvoljene potrošnje goriva, ali mislim da su kasnije usporili da bi uspeli da se provuku bez kvalifikacije."
Ma vazno da su se oni trkali bez da su se kvalifikovali:))))))))))))))))))))

Autor toma 30 Mar 2014, 13:34

Koliko je dosadna trka. Pazi na gorivo, pazi na gume, formule postale kao moj mikser iz kuhinje, ne obilazi ovog, ne ulazi u duel, samo neka ogranicenja..
Postala je dosadna jako.

Autor NemanjaBB 30 Mar 2014, 13:36

ovo je vise smesno da se zove foruma 1...koja je to logika da se smanjuje snaga motora tokom trke i jos gore moras da usporis zbog potrosnje...pa trebalo bi da pobednik bude najbrzi bez ikakvog ogranicenja a ne onaj ko najmanje trosi...ne vezano za timove u f1....bilo je dosadno kad je red bull pobedjivao ali ovo je jos gore...kakva je logika trkanja kad te teraju da usporis zbog potrosnje ovo je velika bruka...

Autor djogo km 30 Mar 2014, 13:44

Значи косачицама и потрошња ограничена?? Неће ово још дуго овако, нема појма. Једноставно погубиће гледаоце, спонзори ће отићи и једина перспектива ће им бити одржавање травњака око писти!! :))
ДТМ је такмичење будућности како ствари стоје! Још кад би се Јапанци тамо убацили, послали би ове усисиваче у заслужену пензију... :)

Autor Гагиба 30 Mar 2014, 15:09

*diskvalifikacije.

Autor Pit 30 Mar 2014, 15:23

toma
Pogledaj kad je vest, a kad moj komentar.
Elem , zar niste vi ti koji vicete "videcete vi". : )))
Ti i Mange.
Ne brinite se, sledeca trka je vec za 7 dana. : )))
"Videcete vi", a ja kazem bice opet dosadno zbog dominacije Mercedesa. : )

Autor Pit 30 Mar 2014, 15:26

Pit,
jajoj kad se razočaraš za koju trku! :))
A kakve veze ima ko je koliko potrošio goriva?? Što onda Mercedes voza višak goriva??

Istina je da F1 broji najgore dane moderne ere. Ovo sa baterijama je bilo nepotrebno. Ceo uspeh se svodi na to ko bolje ohladi baterije. Trebali su da puste bolide na 1000ks, pa da narod gleda spektakl, a ne devojčice na Pirelijevim gumenim opancima.
Sve u svemu, danas sam gledao F1, ali kad bude u pravom terminu u 14h, verovatno ću imati pametnija posla :)

Autor mange 30 Mar 2014, 15:29

Djogo km
Takav je trend u autoindustriji.
Nbb
I ranije je bilo timskih naredbi, nije to od sad. I ranije je bilo cuvaj gume. Pa setite se sta je bilo sa gumama prosle sezone !
Inace sporije su za neke 3 sek po krugu, kazu, a brze na pravcu. Razlog je smanjenje downforce-a.
Inace, sto vi hvalite trocilindrase, ne znam sto vam onda smeta smanjenje potrosnje i promena agregata ?
Daleko je od toga sto si rekao da su mikseri. F1 je i dalje jako brza, tj nesto najbrze u autosportu.
Ni meni se ne svidja trend downsizinga , hibrida, svakakvih ogranicenja, ali to je danas realnost. Pogledaj samo kakve propise spremaju u EU o emisiji izduvnih gasova za buducnost. Prolazice samo manji "ekoloskiji" motori.
kome se to svidja ?
Nikom.
Ali to je realnost nazalost.
Pogledaj samo Top Gear i ostale kad testiraju "poslednje Mohikance", sa setom... Nazalost, tako je.
A kad sam ja sve to pricao, upravo je toma bio taj govorio kako je to super, jer je taj trend u autoindustriji. Toga se secaju svi ovde !
E sad, kad nije onako kako je on ocekivao, vec Mercedes dominira, sad ne valja.

Autor Pit 30 Mar 2014, 15:41

Mange
Hahaha. : )
Nacekacete se, a do tad ste vi na redu. : )
I vi cete jos malo ko Duka da prestanete da gledate. : )))
Kad vam se rasprse i poslednje trunke nade i iluzije. : )))

Autor Pit 30 Mar 2014, 15:57

Пит

Ја сам био убеђен да ће бити добра промена правила, међутим погрешио сам. И то поприлично!
Пратио сам Ф1 више од 20 сезона. Устајао у недоба, често нисам ни спавао да погледам и послушам (што је можда и битније)....

Нема те силе која би ме заинтересовала да испратим тренутну Ф1 активно. Можда ако би се Баварци вратили у трку, ако би ова трагична правила радикално изменили и дозволили момцима да се јуре по стази а не да цикутане и штекају гориво и гуме...можда тако, али и то уз дебело претходно размишљање.
Ово је сада изгубило сваки тркачки смисао.

Autor Гагиба 30 Mar 2014, 16:41

Gagiba

Pa naravno, zato sto si mislio da ce da nastavi Red Bul da dominira. Ali posto to nije slucaj, vec dominira "omiljeni" vam Mercedes, onda pravila ne valjaju. : ))) Hahahaha, hvala ti, lepo si me nasmejao. : )))
Inace, jos jedna muka za MB hejtere, pogledajte timove koji koriste MB motore i one druge. Pogledajte odnos snaga. MB em najpouzdaniji, najbolji, najmanje trosi, em donosi prednost u odnosu na druge.

Autor Pit 30 Mar 2014, 17:12

@pit
aj sto su stavili turbo i nekako mozda izmisle neku cevku pa pojacaju zvuk...ali ogranicenje goriva u trkama to onda nije trka nego klocna cirkus...sad treba vratiti ponovo dolivanje goriva kroz pit stop sipali bi samo koliko im treba od jednog do drugog p.stopa manje vise dosli bi na slicnu potrosnju posto je danas vazno svako kilo manje...e sad kazace nebezbedno koliko stvari ima u zivotu koje su nebezbedne pa se ipak okrece.

Autor djogo km 30 Mar 2014, 19:55

djogo km
Kažu da su trenutno na oko 12-13 hiljada obrtaja, još nisu dostigli limit od 15 000.
A trend je takav u autoindustriji, ni Formulu 1 to nije zaobišlo.

Autor Pit 30 Mar 2014, 21:15

pit

govorio sam da su turbo motori buducnost i tako i jeste. D1 je nesto malo drugacije, ali neka, ja i dalje pratim F1. Za razliku od tebe koji ces prestati, najkasnije do juna. Kad sam rekao da ce od juna Vettel poceti da pobedjuje, nisam ni sanjao da ce vec u drugoj trci da stigne od podijuma. Tako da prvu pobedu ocekujem i ranije.

Autor toma 30 Mar 2014, 22:39

Drugari, vidimo se sledeće nedelje , da razmenimo koju povodom het trika. :)))

Autor Pit 31 Mar 2014, 00:45

Pa ja sam naviac Renoa i mislim da pored problema koje imaju, da napreduju.Mercedes ih je nedvosmisleno otkinuo, ali se nadam da ce prebroditi probleme koje imaju, motor im je odlican, ali zbog aerodinamike bolida imaju probleme sa hladjenjem, bar je tako opisivan problem na pocetku sezone.Nadam se da ce uspeti da rese problem zbog njih, kao i zbog vise neizvesnosti.Mercedes je uspeo da ubode dobar sklop i dominira, ali sam siguran da ce do kraja sezone svi bolidi biti jos brzi i da ce trkanje biti interesantnije.

Autor Bobo 31 Mar 2014, 08:51

Bobo
"motor im je odlican"
Jesi li primetio da najviše odustaju timovi sa njihovim motorom ?
A za ostalo se slažem. I bilo bi dobro da ostali napreduju, da bude zanimljivije, da ne bude unapred poznato sve. :)

Autor Pit 31 Mar 2014, 13:26