
Izvor: Sportal.rs
U Formuli 1 ništa novo. Vozači Mercedesa Niko Rozberg i Luis Hamiton i dalje dominiraju “najbržim cirkusom na svetu". I u Monte Karlu su im pripala prva dva mesta, a Rozberg se konačno, nakon pobede na Velikoj nagradi Australije našao na najvećem postolju, jer je trku odvezao za 1:49:27.661.
Vodio je od prvog do poslednjeg kruga i tako iza sebe ostavio vrlo nezadovoljnog timskog kolegu. Iza vozača Mercedesa poredali su se Danijel Rikardo, Fernando Alonso, Niko Hilkenberg, Kevin Magnusen, Dženson Baton, Felipe Masa, Bjanki, Roman Grožan i Kevin Magnusen. Niko je drugu godinu u nizu najbrži u Monte Karlu i tako se vratio na prvo mesto u generalnom plasmanu. Trku nije završilo čak osam vozača, Sebastijan Fetel, Pastor Maldonado, Serhio Perez, Danil Kvjat, Esteban Gutjeres, Žan Erik Vernje, Adrian Sutil, Botas, Niko Rozberg je zadržao pol poziciju ispred timskog kolege Luisa Hamiltona, Sebastijana Fetela, Kimija Raikonena, Fernanda Alonsa, Felipea Mase…
Sjajan, nabolji start imao je Kimi Raikonen koji je nadoknadio dve pozicije. Trku je već u prvom krugu završio Perez nakon sudara sa Džensonom Batonom, pa smo već na početku videli na stazi i sigurnosni automobil. Šampion Fetel nije imao sreće u Kneževini, već na početku žalio se ekipi na probleme, potražio je pomoć i u boksu, ali se tamo vrlo brzo vratio, pa je ovo prva trka u sezoni u kojoj ostaje bez bodova. Već nakon 15 krugova “karavan” je ostao ne samo bez Pereza, nego i bez Danila Kvjata, pomenutog Fetela i Pastora Maldonata, pa je nakon toga usledilo zatišje na uličnoj stazi u Monte Karlu.
Osim nekoliko grešaka vozača nismo videli ništa burno na stazi. Hamilton i Raikonen su nastavili slepo da prate pobednika prve trke u sezoni u Melburnu, ali je Rozberg vrlo brzo stekao solidnu prednost i odvojio se od “dosadnih” pratilaca. Rozberg i Hamilton su već u 25 krugu stigli poslednjeg Romana Grožana za krug. S druge strane, žestoku bitku vodili su na trećem i četvrtom mestu Raikonen i Danijel Rikardo, dok je Alonso vrebao šansu da kazni jednog i drugog.
U 26. krugu na stazu je izašlo sigurnosno vozilo, pošto je Sutil udario u zid po izlasku iz tunela, što je bio znak vozačima da krenu u boks na promenu guma. Prvi je Baton iskoristio situaciju i otišao na promenu pneumatika, potom su do boksa svratili Rozberg, Hamilton, Kimi, Rikardo i Alonso, a isti poredak ostao je i nakon povrtka na stazu. Nezadovoljan je bio vozač Mercedesa, Hamilton, koji je zapitkivao tim zašto krug ranije nije išao u boks, besan što je Rozberg i dalje ispred njega, pa je morao da juri timskog kolegu.
Tokom promene guma malo je nedostajalo da dođe do incidenta neviđenih razmera. Toro Roso je neoprezno pustio Vernjea nakon promene pneumatika, koji je bukvalno prozujao pored Magnusena u Meklarena, samo su milimetri nedostajli da dođe do kontakta i prosto je neverovatno kako nije došlo do sudara. A Raikonen će biti besan posle Monte Karla. Samo tri kruga nakon svraćanja u boks Raikonen je ponovo otišao po nove pneumatike, i tako pao na 13. mesto. Neplanirano je morao da promenu pneumatika koji je oštećen pošto je imao kontakt sa Maksom Čiltonom iz Marusije, koga je obilazio za krug.
U nastavku trke se nije dešavalo ništa spektakularno, najzanimljivija je bila borba između Botasa, Gutjeresa i Raikonena za osmu poziciju. Na “čelu” karavana Rozberg je držao Hamiltona na pristojnoj udaljenosti, dok Britanac nije ostavio čak ni nadu trećeplasiranom Rikardu. Neočekivano se u 66. krugu Hamilton požalio timu da ne vidi na levo oko, ali je nekako izdržao do kraja, pa nije morao do boksa. Luis, pobednik poslednja četiri gran prija, bio je poprilično besan što ne može da stigne Rozberga, pa je prilikom jednog razgovora sa timom poručio da ga nije briga koliko je brži od trećeplasiranog Rikarda, nego koliko mu beži timski kolega. Raikonen je do kraja trke uspeo baš da zakomplikuje stvari, jer ga čeka kazna za sledeću trku, s obzirom na jedan vrlo riskantan manevar nekoliko krugova pre kraja trke u Monte Karlu.
Šampionat Formule 1 nastavlja se 8. juna trkom za Veliku nagradu Kanade.
Poredak vozača na Velikoj nagradi Monaka
1. Niko Rozberg (Mercedes/Nemačka)
2. Luis Hamilton (Mercedes/V. Britanija)
3. Danijel Rikardo (Red Bul/Australija)
4. Fernando Alonso (Ferari/Španija)
5. Niko Hilkenberg (Fors Indija/Nemačka)
6. Dženson Baton (Meklaren/V. Britanija)
7.Felipe Masa (Vilijams/Brazil)
8. Žil Bjanki (Marusija/Francuska)
9. Roman Grožan (Lotus/Francuska)
10. Kevin Magnusen (Meklaren/Danska)
11. Markus Erikson (Katerhem/Švedska)
12. Kimi Raikonen (Ferari/Finska)
13. Kamui Kobajaši (Katerhem/Japan)
14. Maks Čilton (Marusija/V. Britanija)
Trku nisu završili:
Esteban Gutijerez (Zauber/Meksiko)
Žan Erik Vernje (Toro Roso/Francuska)
Valteri Botas (Vilijams/Finska)
Sebastijan Fetel (Red Bul/Nemačka)
Danil Kvjat (Toro Roso/Rusija)
Serhio Perez (Fors Indija/Meksiko
Adrijan Zutil (Zauber/Nemačka)
Baš mi je drago zbog Nika, zbog prošle trke.
Obradovao me Kimi na početku, ali...
" Luis, pobednik poslednja četiri gran prija, bio je poprilično besan što ne može da stigne Rozberga, pa je prilikom jednog razgovora sa timom poručio da ga nije briga koliko je brži od trećeplasiranog Rikarda, nego koliko mu beži timski kolega. "
Ovo je bilo i smešno i ponižavajuće za ostale, mada oslikava realno stanje.
Trenutno je pitanje samo hoće li Rozberg ili Hamilton pobediti. Mada su razni eksperti predvidjali kad se dodje u Evropu da će biti drugačije i "sledeća, sledeća", ovako će biti otprilike do kraja, Rozberg-Hamilton prva dva, dok za treće i ostala biće borbe.
Rikardo je treći vozač ove sezone, realno, a Alonso četvrti.
"Ma videćete vi od sledeće trke" - papagaj edition. :)))
Pit
Prošli put si navijao i bio presrećan kad je pobedio Hmilton. A sad si za Rosberga.
A prošle sezone te nije zanimala F1.
A ni naredne sezone te neće zanimati F1, sve su prilike :))
Nisam gledao trke F1 bar godinu dana. Nije trebalo ni danas da prekidam tu tradiciju. Retko dosadan cirkus postade
Malo sam gledao trku, dok mi je zeludac mogao da istrpi potmuli zvuk motorne testere sa tupim lancem, kako zvuci ovogodisnja F1. Caletova Husqvarna se bolje cuje! Da je Mercedes dobro razvio motor, svima je jasno, ali da ostali timovi koji koriste njegov pogonski sklop ne mogu da mu se priblize, e tu mi nesto smrdi. McLaren, koji je uvek bio negde pri vrhu, a koji je poznat po dobro osmisljenom bolidu i jos koristi Mercedesov pogon, da toliko zaostaje, bas pojacava utisak da je ova sezona stvarno prodata.