
Vozač Red Bulla zabeležio je svoju prvu pobedu u Formuli 1
Vremenski uslovi pred početak trke bili su znatno topliji nego što smo imali prilike da vidimo ovog vikenda. Ambijalna temperatura bila je 27 stepeni dok je temperatura staze dostigla čak 48 podeljak.
Lewis Hamilton je imao bolji start od svog timskog kolege Nica Rosberga, ali je Nemac uspeo da zatvori teme na prvoj krivini što je iskoristio Sebastian Vettel i tako domogne se drugog mesta. Već na trećoj krivini Max Chilton izgubio je kontrolu nad svojim bolidom i lansirao Julesa Binachia u zaštitni zid što je izazvalo izlazak sigurnosnog automobila na stazu. Na kraju oba vozača Marussije odustali sa trke.
Trka je restartovana tek u osmom krugu a Rosberg je poveo kolonu ispred Vettela i Hamiltona. Posle dva kruga vožnje u menjaču Lewis Hamilton je uz pomoć DRS uspeo da obiđe Sebastiana Vettela i tako krene u lov za Nicom Rosbergom. U tim momentima Marucs Ericcson bio je treći vozač koji je odustao od trke.
Daniel Ricciardo bio je prvi vozač koji je u 14. krugu otišao na zamenu pneumatika a njega su ispratili Bottas i Button. Dva kruga kasnije istu stvar učinio je i Sebastian Vettel dok je 17. krug bilo vreme kada je Fernando Alonso otišao na redovan servis. Na ovaj način Španac u Ferrariju uspeo da je obiđe Jena-Erica Vergnea. Lideru trke trebalo je 18. krugova da se otarasi svojih super-mekih guma i uspeo je da i posle Hamiltonovog servisa sačuva vodeću poziciju.
U 23. krugu Vettel je pokušao da napadne Nica Hulkenberga u 10. krivini ali je vozač Force Indije imao bolju putanju i uspeo da sačuva svoju poziciju. Hamilton je u poslednjih nekoliko krugova uspeo da smanji zaostatak za Rosbergom na samo pola sekunde ali je Nico zbog jakog kočenja na poslednjoj krivini alternativnim putem došao na startno ciljni pravac. Felipe Massa je u 26. krugu uspeo da na startno-ciljnom pravcu obiđe Fernanda Alonsa.
Sergio Perez se odlučio za taktiku sa jednim zaustavljanjem pa je tako tek u 35. krugu otišao da zameni svoje super-meke gume. Dva kruga kasnije Vettel se odlučio da ponovo zameni svoje gume dok je krug kasnije istu stvar učinio i Daniel Ricciardo. U tim momentima oba vozača Mercedesa prijavila su probleme sa gubitkom snage pa su od najbržih vozača postali jednih od najsporijih na stazi.
Kimi Raikkonen je u nastavku trke imao okretanje na 10. krivini što ga je bacilo na 15. poziciju. Na 25 krugova do kraja Nico Rosberg je otišao na svoj drugi servis a krug kasnije istu stvar učinio je Lewis Hamilton i tako prepustio Felipu Massi da povede trku. Na ovaj način Hamilton je uspeo da se posle redovnog servisa nađe ispreed svog timskog kolege.
Britanac u Mercedesu imalo je loš izlaz iz 10. krivine što je dovelo Rosberga u poziciju za napad. Hamilton je bio primoran da iseče zadnju krivinu posle čega je vratio Rosbergu vratio drugu poziciju. Odmah posle toga Hamilton je prijavio probleme sa kočnicama što ga je primoralo da odustane sa trke.
U 49. krugu Massa se odlučio da sa vodeće pozicije ode do boksa što je Nica Rosberga vratilo na prvu poziciju. Od tada u poteru za preostalim bolidom Mercedesa upustili su se Perez, Ricciardo i Vettel ali je Rosberg uspevao da održi razliku.
Massa je iskoristio grešku Nica Hulkenberga i Valtteria Bottasa i tako dospeo da petog mesta. U finišu trke Perez je izgubio drugo mesto od Danilea Ricciarda i počeo da sustiže Nica Rosberga. Na dva kruga do kraja Ricciardo je uspeo da na zadnjem pravcu obiđe posrnulog Rosberga i tako preuzme prvu poziciju. I Sebastian Vettel je iskoristio snagu svog bolida i tako pretekao Sergia Pereza. Ipak u nastavu ovog događaja Massa i Perez imali su jedan težak incident na starno-ciljnom pravcu što je oba bolida bacilo u zaštitnu ogradu na prvoj krivini. Na kraju trka se završila pod svetilma sigurnosnog automobila.
Izvor: f1-serbia.com
VN Kanade, rezultati:
1. Daniel Ricciardo (Red Bull) 1h39:12.830
2. Nico Rosberg (Mercedes) +4.236
3. Sebastian Vettel (Red Bull) +5.247
4. Jenson Button (McLaren-Mercedes) +11.755
5. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) +12.843
6. Fernando Alonso (Ferrari) +14.869
7. Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) +23.578
8. Jean-Eric Vergne (STR-Renault) +28.026
9. Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes)+29.254
10. Kimi Räikkönen (Ferrari) +53.678
...
Poredak vozača:
1. Nico Rosberg (Mercedes) 140 bodova
2. Lewis Hamilton (Mercedes) 118
3. Daniel Ricciardo (Red Bull) 79
4. Fernando Alonso (Ferrari) 69
5. Sebastian Vettel (Red Bull) 60
...
Poredak konstruktora:
1. Mercedes 258 bodova
2. Red Bull 139
3. Ferrari 87
4. Force India 77
5. McLaren 66...
Tabela: Gol.dnevnik.hr
Haha, kakav naslov. : )
Bolje receno, problem a ne Rikardo.
U svakom slucaju, to je ono sto sam i rekao, samo u slucaju da Mercedes ima problem, moze neko drugi do pobede.
Mada ne i Fetel. : )
Rekoh ja Pitu, tamo negde pre leta, pada "jaki" mercedes među ostale.
Baš se Mercedes "mučio"...
Motori slabi, kočnice loše...
Čak i uz pomoć satelitskih timova Mercedes nije trijumfovao.
Još kad počne Renault da radi zaista punom snagom, Pit više uopšte neće pratiti F1, a i "detaljni" komentai sa trka počeće da izostaju :)))
PS
Večaras bi trka u zgodnom trenutku, inače, zaista sve je bez..veze. Mada je zanimljiv bio ovaj propast Merca :))
roker ( mange )
Ti samo procitao naslov a ? : )
Splet katastrofa.
Ako racunas to sto je RB jedva uz pomoc problema Mercedesa dosao do pobede, onda si opasan strucnjak. : )
Pa Force Indiju nisu mogli da obidju celu trku a Masa nije imao hrabrosti da napadne Fetela.
RB je inace sa punom snagom ovde, ali ni DRS ne pomaze protiv MB pokretanim Fors Indijom. : )
Williams takodje. Cekajte ti i toma jos jedan problem za Mercedes, posto je to jedina sansa za RB. : )
Mozda jos jednom do kraja sezone budu imali problema.
Vanga ( toma )
Rikardo , ne Fetel. ; )
Promasio si. A ja sam rekao da se RB fanovi nadaju Rikardu a ne Fetelu.
Pojedinci da su pratili znali bi o cemu se radi,kao sto je gore Pit lepo rekao,imali su sansu jedino pod tim uslovima da ih nadmase.Ali hejteri su samo ovo cekali,ali opusteno videcemo sledecu trku.pozz
Pit
Masa je baš imao hrabrost. Na kraju je postao čak i kamikaza... Ali Red Bill je bio projektil. Fors Indija je potvrdila prestanak dominacije Mercedesa po svim parametrima. Lično sam zaključio da Merc motorima ne paše vrućina. A ona tek dolazi...
amg_power
Na idućoj trci, Mercedes će sve više gledati u menjač od Red Bula. Na žalost, trka u Kanadi bi trebalo da najviše odgovara Mercedesu. Red Bulu nije odgovarala i u najbolja vremena Nadam se da će i Ferari uskoro početi da obilazi Merca... .
Ali, Merc je platio da bude šampion. Od iduće godine držaće se 4-5 mesta prosečno.
amg_power
pod kojim uslovima - pokvarili se bolidi? Dosta su i radili:)))
Uvek se nekome nesto pokvari ili ne radi kako treba.
Izgleda da su Mercedesima u Kanadi otkazali NOS uredjaji, pa nisu bili toliko superiorni. Druga objasnjenja mi nisu bas najlogicnija! :))))
Salu na stranu, da li je slucajnost ili sistemski problem u pitanju, videce e na sledecih par trka, koje cu ja, kao i ovu danas, pratiti citavih 10 minuta (koliko moj zeludac moze da istrpi onaj odvratan zvuk raskantane motorne testere).
mange ( roker ) & toma
Mozda bude jos jedna trka do kraja sezone da MB ima neki problem, tako da pratite i nadajte se. : )
Optimus
Haha, bas tako i deluje. : )
Jesi video pocetak, ono preskakanje Fetela i demoliranje konkurencije. Doduse, na oko polovini trke su imali problem i kasnili za oko 2 sekunde po krugu. Pa i pored svega toga Rozberg je zavrsio kao drugi, ispred Fetela. : )
E sad, ima ovde strucnjaka koji nisu gledali trku vec procitali naslov i misle da je to rezultat trkanja. : )
RB sa DRS-om nije uspeo na pravcu da pretekne Fors Indiju , a ni ovako, iako je F.I. imala istrosene gume. Ni Williams takodje, samo sto je Masa bio los prilicno. Poznato je kako stvari funkcionisu dok MB nema problem. To sam ja i rekao, hejteri mogu da se raduju samo u takvom nekom slucaju sto ce biti jos mozda jedanput do kraja sezone ali verovatno nece snaci oba bolida vec jedan, tako da...
pit
haha, kad si posle prosle trke DTM-a onako stidljivo gvirnuo u DTM temu, nije ti bilo bitno sto je Mercedes ko grom iz vedra nebe pobedio, sto bi se reklo ni kriv ni duzan, i to zahvaljujuci spoljasnjim okolnostima na koje nije imao nikakvog uticaja. Ovede se pokvario Mercedesov motor (recimo Mercedesov), i tu nema nista sporno. Ti sada opravdavas mercedes zato sto im se pokvario motor:))) Mogao je Brka da izadje pa da ga pogura. Uvezbao se:)))
Pit
I pored toga sto su izgubili po 160ks Niko je uspeo da zavrsi na
P2,svaka cast!
http://www.autoevolution.com/news/disaster-strikes-for-mercedes-amg-petronas-in-canada-photo-gallery-82236.html
Jadni li su ovi sto se raduju kad drugi imaju problema. : )
Ali ok, davljenik se i za slamku hvata, znaju vrlo dobro da im je to jedina sansa.
toma
Pa ti ovde velicas "pobedu" Rikarda, ni krivog ni duznog. Toliko o objektivnosti, frustriranosti i mrznji prema Mercedesu.
Ali ok, razumem, tesko je kad te nema u F1, tesko je kad sportski brend nema ss auto...
Frustracija je ogromna.
I slobodno ne moras da se potpisujes sa vise nikova, ni ti ni mange.
Пит
У овом МикиМаус кикирики косачица купу заиста нема БМВ-а, али тамо где га има, е ту почиње и завршава се свака прича са њим.
И немој да се секираш што су Мечке почеле да чабрирају, докупиће Брка нова правила ако кола баш почну да тандарају низастрану... ;))
pit
ja sam se jednom potpisao sa Vanga, i to nisam ni krio. Samo zbog tebe, posto sam skapirao da ti obozavas neku baba Vangu koju non stop pominjes.
Sto se tice Mercedesa, mene bi trebalo nesto prva da zanima, da bih uopste mogao da prema tome razvijem bilo kakva osecanja, ukljucujuci i mrznju. Dakle, ne mrzim Mercedes.
Sto se tice Rikarda, covek je pobedio. Mercedesov bolid se delimicno pokvario i Ricardo je obisao Rosberga. Nije bilo nikavih prirodnih sila, pljuskova, poplava i slicno.
Izgleda je Mercedes izgubio sve što je stekao pre sezone. Čim je napustio Ross B. kola krenula nizbrdo. Mora se kontinualno raditi. Ne živi se od lovorika.
Čim otišao Ross, nestalo fazona i ideja. I sad će opet Red Bull da dosadi kao prethodnih godina.
Gagiba
Hahaha, ali zato bmw radi Miki Maus Ki8kiriki električni drajcilinder rešo. :)
F1 ipak ima 850 ks i 600 kg, evo sad su išli 343 kmh u Kanadi.
Dakle, daleko je to mnogo od rešoa i8, a gle čuda tu ste oduševljeni !
Drajcilinder, baterije, 360 ks i 1500 kg, ali niste oduševljeni Formulom, koja koristi hibridnu tehnologiju i neuporedivo je naprednija, snažnija itd.
Razlog je jasan, dominacija Mercedesa vas boli.
Ali ne brinite se, spremite se da pljujete i DTM jer od sledeće sezone prelaze na 2,0 četvorocilindraše.
toma
Pa dok ste ti i Mange pričali, tj nadali se da samo poneku trku u početku će da dobije Mercedes, ja sam vam lepo rekao.
Sam Fetel je rekao da su daleko još od Mercedesa i da su jedino zbog kvara došli do pozicija ovih.
Dakle, ti i mange ( roker ), treba da prihvatite činjenično stanje, da prestanete da se zavaravate , lažući sebe i druge.
"posto sam skapirao da ti obozavas neku baba Vangu koju non stop pominjes.
Sto se tice Mercedesa, mene bi trebalo nesto prva da zanima, da bih uopste mogao da prema tome razvijem bilo kakva osecanja, ukljucujuci i mrznju. Dakle, ne mrzim Mercedes."
Autor toma 09 Jun 2014, 13:09
Haha, ništa smešnije nisam pročitao na blogu.
Da li misliš da ti iko veruje ?!
Da te ne zanima, ne bi na svakoj MB temi bio prvi sa komentarima ( frustriranim ), ne bi iskazivao patološku mržnju itd.
Dalje :
"Sto se tice Rikarda, covek je pobedio. Mercedesov bolid se delimicno pokvario i Ricardo je obisao Rosberga."
Pa o tome sam ja i pričao, samo kvar ili sudar može da dovede druge do pozicije.
Pokvario im se MGU-K imali su 160 ks manje.
Ali ti i mange ste bili ti koji ste pričali, ma ovo je slučajnost, čekajte samo da vidite još malo, za koju trku, svi to znaju ovde !
i eto, sačekasmo slučajnost da se pokvari MGU-K na Mercedesima i RB dodje do pobede. :)))
pit
Pogresno si napisao. Ne kaze se ki8kiriki (sto apsolutno nema nikakvo znacenje) vec se pise ovako, upamti: INCREDi8LE.
*690 kg
Ukupna snaga kao prethodni V8 ( 750 ), mada kažu da Mercedes ima prednost od 80 ks.
Pit,
ala ga ti smisli priču o Mercedes aktuelnom agregatu u F1 !!!
Taj agregat ima realnih 600ks, ne više! Ima pored njega i elektromotor od oko 150ks. U zbiru to je 750ks, a ne 850!
U Kanadi, zbog vrućine taj motor je imao 100ks manje.
Kad se vozila prava F1, turbo motori od 1,5L zapremine su imali 1200ks, a tamo neke 1975, kada je Renault stavio u bolid F1 prvi turbo od 1,5 L imao je 200ks, više od tvog ponosa Mercedesovog fena za kosu. Znači, ovo što gledamo danas je bar 5 koraka unazad a motor sa manjom kubikažom pre 35 godina je bio jači za duplo!!!.
Kritikuješ BMW elektromobile, a hvališ se istim u F1!
Shvati, da nisu promenjena pravila, Mercedes ne bi bio šampion bar narednu deceniju.
Pit
Evo pogledaj malo kakva je bila nekada F1, kad sam ja bio mali kao ti sada:
Rene Arnu u Renault turbo, sa Žil Vilnevom u atmo Ferariju.
http://article.wn.com/view/2012/12/21/arnoux_vs_vileneuve_8211_dijon_1979_video/
ovaj poredi f1 sa i8.....hahahahaha.....sta uradiste od coveka koji je imao koliko toliko normalne komentare...
bs8
Ne, nego sta bi sa vama da pljujete tu tehnologiju u punom kapacitetu, a velicate prcka koji je duplo slabiji i tezi.
E to je pravo pitanje. Sta bi sa vama ?
Vi biste trebali prvi da hvalite F1 jer hvalite i8. Naravno, MB je prepreka tu. : )
NemanjaBB
Aj da su bar samo fenovi za kosu u pitanju nego sto se svadjaju i prosipaju pamet i oko one gedora stajling strahote (DTM) :))
"sta uradiste"
Pa uradiste to da ukazujem na vase licemerje i dvostruke standarde.
pit
""sta uradiste"
Pa uradiste to da ukazujem na vase licemerje i dvostruke standarde."
Ko o čemu....
Kako te bre nije sramota! Pa ti si ovde rekao, citiram:" Hvala Bogu da me F1 ne interesuje, partim GP", a u zadnjih nekoliko meseci pravis analize (nećemo o njihovoj stručnosti) svake trke do su sitna crevca, da bi na kraju napisao ovo sto sam gore citirao.
Pa ti si najveci licemer na ovom blogu. Ti si pljuvao reno automobile, da bi u poceo da ih veličaš u nebesa od kako Mercedes koristi njihove platforme i motore. C`mon!
Kad sam ja pljuvao Reno automobile ?!
Nisam pratio F1 neko vreme, sad je vas red. : )
Ali nisam licemer kao ti da velicam i8 a pljujem F1 !
Za razliku od svih vas, ja sam kritikovao nova pravila, ali vi ste se radovali nadajuci se da ce MB tu biti los. Ko vam je kriv, za razliku od vas strucnjaka, ja sam uzivo slusao V10 F1 !
Dakle sto se zvuka tice, V12 ili V10 min, vec V8 ima daleko losiji zvuk od V10.
Ali vi pljuvaci hejteri ste cutali jer RB vodio, sad jedete spostvenu dzigericu. : )
Kako to u malim motorima, hibridnoj tehnologiji bas taj Mercedes koga su laici prozivali da je kamionski, e bas tu ih rastura. : )
Jedite se. : )
Pit
Ti očigledno ne shvataš da je u ovoj trci Mercedes bar dvostruki teško izgubio, da je se istopila prednost, a da ovaj nazovi "Mercedes" motor ima glavnu prednost u baterijama i el motorima.
I naravno, ovaj motor iz F1 nema nikakvo utemeljennje u Merceds automobilima, gde od malih motora jedino valja Renault.
"Kad sam ja pljuvao Reno automobile ?!" -do trenutka kad je ozvaniceno da ce se novi mali mercedesi bazirati na reno platformi i da ce koristiti reno motore.
"Nisam pratio F1 neko vreme, sad je vas red. : )" -to je tvoj stil, sad je pratim, a sad ne pratim. Ja sam oduvek bio prvo ljubitelj F1, pa tek onda odredjenih timova i vozaca.
"Za razliku od svih vas, ja sam kritikovao nova pravila, ali vi ste se radovali nadajuci se da ce MB tu biti los. Ko vam je kriv, za razliku od vas strucnjaka, ja sam uzivo slusao V10 F1 !"
u ove dve recenice ima toliko nepovezanih gluposti da prosto ne znam odakle bih poceo, pa cu zapravo sve preskociti. A ako mislis da zato sto si okacio sliku sa trke f1 na kojoj se vidi neki datum, pa da je to neki ne znam kakav dokaz za nesto...
I ja sam bio na tri trke formule jedan. I u vreme V12 i u vreme V10 motora. I zbog toga bih trebalo da sam veci strucnjak od svih ostalih. S obzirom na tvoje stavove do pre godinu dana, cak i ako si bio na nekoj trci ( u sta cisto sumnjam, al ajd) verovatno si tamo otisao na silu, i tesko se dosadjivao. I bio si veoma ljut sto te nisu odveli na GP trku, a ne na glupu, dosadnu i korumpiranu F1. Pazte ovu pricu. Pocetkom jula, 1988. godine, sedim na zadnjem sedistu auta negde u Minhenu. Zaustavimo se na semaforu, i cekamo. U jednom trenutku perifernim vidom konstatujem da se pored nas zaustavlja sivi auto i takodje ceka na semaforu. Pogledam malo bolje, kad ono - Michael Jackson:) Pit, jel to znaci da sam ja bolji muzicar od svih, i da znam da igram kao Michael Jackson:)))) Da vadim dzigericu kad RB ili bilo ko drugi gubi? Neeee. To ako si ti takav kad Merc gubi, pa mislis da su i ostali takvi, varas se. ja se nisam nervirao ni kad je Novak juce izgubio od Nadala, a kamoli kad Red Bull izgubi.
"Kako to u malim motorima, hibridnoj tehnologiji bas taj Mercedes koga su laici prozivali da je kamionski, e bas tu ih rastura. : ) Jedite se. : )" Vec ti je neko odgovorio - malo toga je tu Mercedesovo. Kao sto napisah ranije, kad je BMW pravio V10 motore u F1, pravio ih je i u M5 i M6 modelima. A mercedes male motore, slicne zapremine uzima od Renoa. I da ironija bude veca, u F1 pravi V6 motore, a ovamo prelaze sa V6 na redne sestocilindrase. Dakle, sta iz tog F1 bolida ima u nekom Mercedesu? Pa cak i ekektro motore za elektro i hibridne modele uzimaju od Tesle. C`mon.