home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Na čevrtom specijalnom ispitu, 38. DAKAR RELIJA, na krovu se našla posada iz Češke sa „tojotom“. Poznati češki relista, 33. godišnji MARTIN PROKOP i njegov suvozač JAN TOMANEK posle greške u punoj brzini, našli su se na krovu. Nisu povredjeni ali su izgubili dosta vremena dok svoj automobil nisu vratili na točkove, u čemu im je pomogao njihov komšija, poznati poljski skijaš i reli maratonac ADAM MALIŠ.

MARTIN PROKOP se posle jučerašnje pete etape nalazi na 16. mestu sa zaostatkom od 1 sat i 6 minuta u odnosu na lidera klase.

PROKOPU je ovo debi na DAKAR RELIJU. Dugo je već u svetu auto sporta. Iza sebe ima čak 114 WRC takmičenja i 3 WRC pobede na specijalima. U sezoni 2009. je bio juniorski prvak sveta, serije JWRC.

Dakar reli 2016 – Predsednik Bolivije Morales lično čestitao Loebu

U Boliviji se ovih dana vrlo govori o DAKAR RELIJU, a veliki broj žitelja ove zanimljive države prati prolazak zahuktalih mašina. Predsednik Bolivije 56-godišnji EVO MORALES je lično sačekao vodeće u cilju etape, u gradiću UJUMI i rukovao se sa vidno raspoleženim liderom maratona, SEBASTIJENOM LOEBOM, a u njihovom društvu je bila i Mis Bolivije. Veliki špalir publike sačekao je umorne maratonce a devojke su prosto poludele za popularnim LOEBOM.

UJUMI se nalazi na jugozapadu Bolivije, na oko 3.700 metara nadmorske visine, a na rubu gradića je najveća slana pustinja (dno nekadašnjih jezera) na svetu SALAR DE UYUMI od 10.582 kvadratna kilometra. Koliko je velika pomoći će podatak da je kao pola naše Vojvodine (21.506 km.kvadratnih).

U blizini je i GROBLJE VOZOVA, iz perioda 1892. godine, kada je počela da se realizuje ideja o transportnoj vezi sa Tihim okeanom (Pacifikom) i prevozom minerala. Nažalost, to nije dugo trajalo.

Danas je počela i šesta etapa, sa specijalnim ispitom od 542 km.

Dakar reli 2016. – Zašto je „peugeot 2008 DKR 16″ toliko superioran

DAKAR RELI 2016 se polako bliži kraju prvog poluvremena i danu predvidjenom za odmor. Danas je na programu šesta etapa. „Dream team“, kako su nazvali tim ekipe „Pežoa“, sastavljen od poznatih i neobično uspešnih asova, a to su, KARLOS SAJNZ, STEFAN PETERHANSEL, SEBASTIEN LOEB i SIRIL DESPRE, od početka ovogodišnjeg maratona čvrsto drži lidersku poziciju.

Verovatno se sećate proteklog DAKARA, kada se po mnogima „peugeot“ nije pokazao u pravom svetlu (PETERHANSEL je bio 11. sa 5 sati i 19 minuta zaostatka za pobednikom NASEROM ALATIJAHOM, sa „minijem“). Za ovaj DAKAR 2016, tim iz Francuske se pripremao godinu dana, vozilo je pretrpelo puno izmena, obavljeno je mnogo sati u testiranju, naravno na terenima sličnim DAKAR reliju.

Za sada se zna sledeće, “pežo 2008 DKR 16″ je dosta bolji i kreiran je isključivo za relije van puteva, za teške makadamske i peščane podloge, ojačan, spušten i nešto proširen. Težina je smanjena a karoseriju nosi lagani i čvrsti ram.

Precizne mere, i sve ono što ovaj izvanredni reli automobil čini, znaju samo oni koji su ga osmislili i sklopili. Zna se da je reč o 3.0 litarskom dizel motoru - bi turbo, od oko 350KS i sa 800 Nm obrtnog momenta. Pogon je na zadnjim točkovima.

O rezultatima LOEBA, PETERHANSELA, SAJNCA i DEPREA, izlišno je govoriti. Valja reći da su odličnim plasmanima na ovom DAKARU 2016. znatno doprineli i suvozači. Upravo juče je SEBASTIEN LOEB vrlo pohvalno govorio o svom saputniku DANIEL ELENI i njegovim „odličnim beleškama“.

Izvor: Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 1233



Komentari

"Zna se da je reč o 3.0 litarskom dizel motoru - bi turbo, od oko 350KS i sa 800 Nm obrtnog momenta. Pogon je na zadnjim točkovima."

Zar nije AWD?

Autor moron 08 Jan 2016, 19:12

Da, na zadnje točkove, evo dela teksta o tome iz Top Geara: "However, Peugeot is still going against the grain of its top-level competitors by sticking to a two-wheel drive layout instead of four.
That means all 350bhp and 590lb ft of torque from an updated version of the mid-mounted V6 twin-turbodiesel engine heads to the rear wheels".

Autor auto 08 Jan 2016, 19:36

Istina, gledah sajta "Dakar", Pežo se takmiči u 2WD klasi, a Mini u 4WD.
Da je klasičan "Dakar" (koji "ide u Dakar"), 2WD šanse ne bi imao.

Autor moron 08 Jan 2016, 19:57

Mislim da je kriva interpretacija.. Svi se oni takmiče u istoj kategoriji - CARS. 4 su osnovne kategorije, motori, kvadovi, auta i kamioni. Na timovima/proizvođačima je da odaberu kakve će "bolide" složit. Tako između ostalog odabir pogona, 2/4 točka, dizel/benzin itd. naravno bitno da se pridrzavaju zadanih pravila i okvira. Sve ima svoje prednosti i mane. Evo ovogodišnji Dakar je dokaz da 2wd nije bar zasad hendikepiran, naprotiv. Lakši je, i uz dobar raspored mase (pogon pozadi) ima svoje prednosti. A to i nije prvi put, posebno je poznat Jean Luis Shlesser koji je nastupao dugi niz godina i u fabričkim a kasnije i u svojim kreacijama "bagija" koji su redom bili 2wd, imao je i ukupnje pobjede nad fabričkim timovima.. Sjećam se da je redom imao najveće konačne brzine(po plažama se vidilo pred samim ulaskom u finiš i grad Dakar) i odlične startove gdje bi se odma ispalio :) Najeveća "magija" je izbjegavanje velikih nesreća i kvarova, iskustvo dolazi do izražaja sve više kako ide takmičenje.

Autor Kajla 08 Jan 2016, 20:20

Da, jeste, svi su oni "Cars" i svi su "T1", ali je istovremeno Mini "T1- Class 2"(dizel 4WD), dok je Pug "T1-Class 4" (dizel 2WD).
Za plasman je, nesporno, bitno samo ono "T1".
Jean Luis Shlesser je nesporno bio kralj, ali na mekom pustinjskom pesku njegov 2WD nije imao šanse protiv 4WD-a. Čini mi se.

Autor moron 08 Jan 2016, 20:32

Svaka cast Peugeotu,napravili su auto nema sta,samo da izdrze do kraja da se mehanicki ne raspadnu...Peugeot kad radi, kad funkcionise,tad je najbrzi,nema mu premca na stazi.Ko je pratio Le Man i Peugeote,WRC dok je bio Peugeot pa i neke nase domace sampione koji su vozili Peugeot znaju sta pisem..

Autor Renault Terminator 08 Jan 2016, 22:09

Možda je 908 hdi bio brži na Le Manu ali je TDI bio pouzdaniji. Tavrija bi možda bila pouzdanija od Peugeota.

Autor PeZejac 08 Jan 2016, 22:44

PeZejac

Peugeot je bio brzi od Audija,to nije bilo tesko jebo tdi kad je to bio motor..Al nisu bili pouzdaniji,kvarili su se.Na jednom Le Manu sve 3 posade su odustale jer s 908 raspao na stazi,tragedija.Al zato na trkama 6h su mogli da gone u rikverc koliko su bili superiorni u odnosu na Audi tdi.

Autor Renault Terminator 09 Jan 2016, 23:22