
Dva meseca su prošla od završetka MotoGP sezone, a pogledi su već okrenuti ka novoj, koja počinje u martu. Tako već stižu prva predviđanja za 2016. Jedno od njih je da ćemo u borbi za titulu gledati reprizu duela Rosija i Lorenca, a evo zašto vlada takvo mišljenje.
Markes i Pedrosa će bez ikakve sumnje pobeđivati u narednoj sezoni, ali Honda ima previše posla kako bi mogla da se fokusira na osvajanje naslova. Ducati će definitivno biti bolji nego u 2015, ali je i dalje veliko pitanje imaju li Doviciozo i Janone taj, nazvaćemo ga "iks faktor" da krenu u borbu za titulu.
Aprilia je nepoznanica, ali je gotovo neverovatno očekivati toliko visoke ambicije. S druge strane, Suzuki će biti sposoban za velike rezultate, ali ne i za senzaciju.
Yamaha M1 iz 2015. je po mnogima najbolji trkački motocikl ikada napravljen. Model za 2016. za razlikuje u malim detaljima, pa će ostati fantastičan kao što je bio. Logički zaključak je da će trka za šampiona spasti na dva "slova", Rosija i Lorenca, koji će u 2016. imati još jače motive da se za nju i bore.
Lorenco će želeti da pokaže da je zaslužio titulu osvojenu u 2015, dok će Rosi tražiti osvetu za ono što se dogodilo u završnici prošle sezone.
Tu je još nešto. Valentinu fali još 10 pobeda da stigne rekord Đakoma Agostinija od 122 pobede u svim klasama, dok ga četiri trijumfa dela od jubilarne, devedesete pobede u premijernoj klasi. Italijan u februaru puni 37, ali je i dalje gladan pobede i izuzetno konkurentan na stazi.
Još dva faktora su u igri: novi Michelin pneumatici i softver sa istim specifikacijama za sve vozače.
Na kraju, sve će se opet svesti na želju, a ona je jaka i kod Lorenca i kod Rosija. Hoće li Valensija opet odlučiti šampiona? Nemojte se začuditi ako bude tako.
Da li je Honda na pragu još jedne loše sezone?
2015. je bila teška godina za Hondu, a tu ne mislimo na činjenicu da ništa nisu osvojili, mada je takav rezultat svakako bio razočaranje za tim.

To se pre svega odnosi na probleme sa agregatom, po mnogima previše agresivnim, koji je vozačima Honde zadavao dosta muka. Do kraja sezone, situacija se nešto poboljšala, ali je sve bilo daleko od idealnog.
Čini se da je 2015. bila dovoljna da se izvuku pouke, ali ne. Najnovija verzija agregata, koju je Honda testirala u Valensiji i Herezu, je i dalje previše agresivna i ponovo zadaje probleme vozačima.
Stvari u narednoj sezoni može dodatno da zakomplikuje činjenica da se tehničari tima imaju problema sa novim softverom, tačnije njegovom kontrolom agregata na RC213V.
Imajući u vidu da ni Yamaha ni Ducati nemaju takvih problema, čini se da krivac nije sam softver, već način na koji ga u Hondi koriste.
Ukoliko tim ne sredi ta goruća pitanja, sezonu će početi ne borbom za titulu, već borbom za kontrolu nad motociklom. U tom slučaju, problemi od prošle godine će se ponavljati i 2016. preti da postane još jedna loša uspomena.
Čini se da predviđanja o sezoni u kojoj će ponovo dominirati Yamahini vozača i te kako imaju veliku verovatnoću da se ostvare. Naravno, ukoliko stvari ostanu onakve kakve sada jesu.
Autor: Nikola Lasica
Izvor: Moto-berza.com