
Fabrička ekipa Audija predstavila je unapređeni hibridni LMP1 prototip R18 s kojim će se ove sezone takmičiti u FIA-inom WEC šampionatu (World Endurance Championship) u koji je uključen i nastup na trci 24 sata Le Mana.
U Audi Sportu kažu da njihov R18 sa svojim prethodnikom gotovo i nema zajedničkih komponenti. U skladu sa najnovijim regulativama FIA-e o dozvoljenoj količini goriva koje se može potrošiti na višesatnim trkama izdržljivosti, u Audiju su se najviše bavili načinima s kojima se može povećati štedljivost hibridnog prototipa najsnažnije kategorije LMP1. Za sada je objavljeno da je potrošnja goriva najnovijeg izdanja modela R18 smanjena 10 posto u odnosu na prošlogodišnju seriju.

Audijev hibridni dizelski prototip, s papučicom gasa pritisnutom do kraja, raspolaže s ukupno 1.000 konjskih snaga, a električna energija će se ove godine preko generatora na prednjoj osovini prikupljati u litijum-jonskim baterijama.

U cilju maksimalnog prenošenja snage na podlogu (i smanjenja prosečne potrošnje) aerodinamičari su na karoseriji prototipa optimizovali najveći deo ključnih karoserijskih komponenti, a takođe su modifikovane i proporcije jednodelne karbonske šasije.
Uz sva urađena poboljšanja najnoviji R18, koji pored hibridnog sistema pokreće i turbo-dizelski V6 motor, štedljiviji je 32,4 posto u odnosu na prvi R18 koji je predstavljen 2011. godine. Uz bolju aerodinamiku, koja je ostvarena i drugačijim instaliranjem pojedinih komponenti motora, uštedi su dodatno pomogli lakši i efikasniji turbo-punjači.
Suvišno je i pominjati da u Audiju ove godine na čuvenoj trci 24 sata Le Mana prošlogodišnje pobednike (Porsche) žele videti iza sebe.
Izvor: Klix.ba
Foto: Audi