
Na današnji dan se dogodila jedna od najvećih tragedija u istoriji Formule jedan
Pre tačno 22 godine na stazi “Enco i Dino Ferari” u Imoli poginuo je Ajrton Sena kada je izlazeći iz krivine Tamburelo udario u betonski zid pri brzini od 218 kilometara na sat. Dan ranije na istom mestu život je izgubio Austrijanac Ronald Racenberg.
Ajrton Sena rođen je u Brazilu 21. marta 1960. godine, a počeo je da vozi karting zbog problema sa kordinacijom pokreta. U Formuli jedan je debitovao 1984. godine, a iste te je na VN Monaka iza sebe ostavio Alana Prosta i bio je za petama legendarnom Nikiju Laudi. Trka je prekinuta zbog jake kiše, a Brazilac je dobio nadimak Kišni čovek.
Ajrton Sena je u karijeri zabeležio 41 pobedu i tri puta je bio šampion sveta. Na krov planete peo se 1988. godine, 1990. i 1991 godine. Stradao je 1994. godine u Imoli vozeći za Vilijams.
Izvor: Hotsport.rs
Godišnjica smrti velikana: ‘Biti drugi znači biti prvi među poraženima’
Pre 22 godine svet je ostao bez jednog od najpopularnijih sportista svih vremena. Tokom trke u Imoli život je izgubio Ajrton Sena.

Ajrton Sena rođen je u Brazilu, tačnije u Sao Paulu 21. marta 1960. godine. U svet automobilizma ušao je nakon što je od oca dobio prvi automobil za karting, da bi sa 17 pobedio u prvoj trci.
Karijeru u Formuli 1 započeo je u bolidu Tolmana 1984, i svoju debitantsku sezonu završio je kao deveti u generalnom plasmanu. Naredne godine je prešao u Lotus, u kom je proveo tri sezone. U Meklaren je stigao 1988, i za šest godina tri puta je bio prvak Formule 1. Godine 1994. prešao je u Vilijams za koji je odvezao dve trke.
U sedmom krugu treće, na Velikoj nagradi San Marina koja je vožena 1. maja 1994. godine, Ajrton Sena izgubio je život nakon što je udario u betonski zid pri brzini od 307 kilometara na čas.
Dve decenije nakon smrti, mnogi Ajrtona Senu smatraju jedinim vozačem za kog se može, bez ustezanja, reći da je bio bolji od Mihaela Šumahera. U svojoj karijeri odvezao je 161 trku, čak 80 puta je završio na podijumu a 41 put je trijumfovao. O Seninoj veličini možda najbolje govori i to što je samo prvu sezonu u Formuli 1 završio na plasmanu lošijem od četvrtog mesta.
Jedan od motivacionih citata koje sportisti, govornici i oni kojima je neophodan podstrek često koriste upravo pripada njemu:
– Biti drugi znači biti prvi među poraženima.
Izvor: Hotsport.rs
Svaka cast za vest. Covek kome je f1 bila sve u zivotu. Prece od bilo cega drugog. Pogledajte snimka iz monte kara kako je vozio po kisi. Snimak je iz kokpita. Monstruozno,neverovatno precizno . Voleo bi da vidim ove danasnje bebice kako bi to odradili.
Jos cuvam knjizicu iz autobilda gde je ukratko opisana njegova biigrafija. Svako ko zeli da uspe u poslu kojim se bavi,neka sledi njegov primer i nema greske. E sad sto su neke stvari zbog toga morale da trpe...jbg...svako pravi u zivotu izbor kako se nemu svidja.