
Posle “Muđela” sve je nizbrdo. Tako svi koji su barem jednom bili na Velikoj nagradi Italije opisati jednu od najboljih staza na svetu na kojoj će se do nedelje najbolji motociklisti današnjice boriti na šestoj trci Moto GP šampionata, uz direktan prenos na Sport klubu.
Verovatno nijedna trka prethodnih godina nije imala takav uvod kao ovogodišnja Velika nagrada Italije. Za manje od tri dana dobili smo četiri potvrde gde će četvorica vozača nastaviti karijeru – Dani Pedrosa ostaje u Repsol Hondi, a Andrea Doviciozo u Dukatiju, Maverik Vinjales prelazi u Jamahu, a njega će u Suzukiju zameniti Andrea Janone.
U delimičnoj senci toga pojavila se informacija da su Marku Markesu i Horheu Lorencu dodeljeni telohranitelji u Muđelu, da bi se sprečili potencijalni incidenti. Razlog za takav potez treba tražiti u samom finišu prošle sezone, koju navijači Valentina Rosija još nisu preboleli. Ipak, treba napomenuti i da Valentino Rosi svake godine ima telohranitelje kada se vrati u domovinu, a njihov posao je da sklanjaju ruke sa Doktora, da ga neko ne bi odvukao.
Upravo Rosi je apsolutni vladar “Muđela”, pošto je na toj stazi slavio devet puta, od toga sedam puta u kraljevskoj klasi, ali je poslednji put kao pobednik vikend na Velikoj nagradi Italije završio još 2008. godine. Iako je to mesto nekih od njegovih najvećih trijumfa, u Muđelu je dobio i najteži udarac tokom karijere, kada je 2010. godine tokom treninga zaradio prelom potkolenice. Od tada, nije bio isti, ali je prošle i ove sezone pokazao naznake da je na odličnom putu da ponovo bude onaj stari Doktor.
Rosijeve, da kažemo, probleme iskoristio je Lorenco, koji je u poslednjih pet godina četiri puta pokorio Muđelo, a njegova jedina preostala pobeda na toj stazi došla je u klasi do 250 kubika 2006. godine. Tri puta najbolji na Velikoj nagradi Italije bio je Markes, a baš na njoj je na neki način započet Markesov put ka istoriji, pošto je tamo ostvario prvu pobedu, i to 2010. godine u kategoriji Moto3.
Dve pobede u Muđelu ostvario je Pedrosa, ali samo jednu u najjačoj klasi – 2010. godine. Od ostalih vozača u kraljevskoj klasi, na “Muđelu” su slavili i Esteve Rabat, Skot Reding, Andrea Janone, Alvaro Bautista, Maverik Vinjales i Bredli Smit, ali su sve pobede ostvarili u nižim kategorijama.
Vratimo se samoj stazi. “Muđelo” je definitivno omiljena većini vozača Moto GP šampionata, ali i nekima koji na njoj uopšte ne voze. Poznato je da je Mark Veber, sada već bivši vozač Formule 1, tokom testiranja na njoj rekao: “Deset krugova u Muđelu je isto kao 1.000 krugova u Abu Dabiju po pitanju zadovoljstva koje osećate”.
Staza “Muđelo” je izgrađena 1974. godine, duga je 5.245 kilometara i ima 14 krivina. Nalazi se u posedu Ferarija, koji je koristi za testiranja, ali je Velika nagrada Italije Moto GP šampionata najvažniji događaj čiji je domaćin. Rekordan krug na njoj u kraljevskoj klasi iznosi minut, 46 sekundi i 489 stotinki, koji je ostvario Janone tokom prošlogodišnje trke.
Pred ovogodišnje izdanje trke, Lorenco drži čelo generalnog plasmana sa 90 bodova, pet više od Markesa i 12 od Rosija. Pošto je najavljeno lepo vreme u narednim danima, očekuje se da će se upravo njih trojica boriti za pobedu, ali se postavlja pitanje hoće li se Pedrosa probuditi, da li će Doviciozo razbiti maler i da li će još neko iskoristiti izazov koji predstavlja Muđelo i pokazati se u pravom svetlu.
Espargaro: Mislio sam da me Suzuki više ceni...
Maverik Vinjales će u Jamahu, Andrea Janone će u Suzuki, a sve to je načinilo Aleiša Espargara malo uvređenim...
"Ne, nisam baš srećan. U stvari, tužan sam jer sam mislio da sam vredniji za Suzuki. Mislio sam da me više cene, ali uradili su šta su uradili".
On je onda upitan šta ga je to učinilo toliko uznemirenim:
"Mislio sam da ću preuzeti ulogu lidera. Čuo sam mnoga imena, imena kao što su Rins, Zarko, mislio sam da zaslužujem više. Sve se tako brzo desilo, možda sada i govorim pod afektom, ali nisam presrećan", naglasio je Espargaro.
Izvor: Sportklub.rs