
Tim Renault e.dams je odlično odradio trku za ePrix Berlina. Sébastien Buemi je uverljivo pobedio, a istakao se i Nico Prost plasmanom na četvrto mesto. Ovim je tim povećao prednost na vrhu ukupnog poretka timova. Buemi je uz to svoj zaostatak u ukupnom poretku vozača nakon osam trka smanjio na samo jedan bod.
Buemi je trku započeo sa drugog startnog mesta, a četiri mesta iza njega je bio Prost. Obojica su odlično krenuli; Buemi je preuzeo vođstvo, a Prost je do kraja kruga napredovao na peto mesto. Buemiju je pre kraja prvog kruga vođstvo oduzeo Jean-Eric Vergne, koji je startovao sa prvog mesta, ali ga je Buemi ubrzo nakon toga ponovno prestigao, nakon čega više nije ispuštao vođstvo iz ruku, a uz to je besprekorno upravljao potrošnjom energije.
Nakon što su oba vozača na polovini trke zamenili svoje bolide, Buemi se vratio na čelo, a Prost je sa četvrtog mesta napredovao na treće. Buemi je u ostatku trke imao sigurnu prednost, ali ona je poništena izlaskom sigurnosnog automobila na stazu, što je konkurentima omogućilo da mu se približe. Zato su poslednja dva kruga trke bila pravi sprint svom snagom. Usprkos tome, Buemi je zadržao hladnu glavu i ostvario svoju treću pobedu, a ujedno i treću pobedu timova ove sezone.
Za to vreme Prost je nakon zaustavljanja u boksu bio u središtu napetog troboja. Vozio je iza Daniela Abta i ispred Lucasa di Grassija, sve dok vodeći u prvenstvu nije uspeo da prestigne Prosta i tako mu oduzeo plasman na postolju.
Pre trke tim je dobro započeo svoj nastup na ePrixu Berlina. Buemi je bio najbrži u prvom slobodnom treningu. Vozeći punom snagom ostvario je vreme od 57,468 sekundi. Ali, nije mu sve išlo od ruke. U drugom treningu je oštetio prednje krilo i tako preuranjeno završio trening. Prost je bio četvrti najbrži u prvom treningu, a u sledećem, baš kao ni Buemi nije uspeo da ostvari dobro vreme.
Prost je u žrebu izvukao drugu grupu u kvalifikacijama, u kojima je ostvario četvrto najbrže vreme jer je u inače impresivnom kvalifikacionom krugu iz zadnje krivine izašao preširoko. Buemi je nastupio u četvrtoj grupi i ostvario najbolje vreme, a zatim je u završnom delu kvalifikacija „Superpole” izgubio prvo startno mesto za samo 0,016 sekundi. Usprkos trudu, Buemiju je u trci za 0,142 sekunde izmakao i najbrži krug trke, koji donosi dodatne bodove.
Nico Prost (br. 8): „Trka je bila odlična i gotovo celo vreme sam morao da se borim snažno. Bio sam veoma razočaran kvalifikacijama jer sam smatrao da sam dovoljno brz za plasman u završni deo, ako ne i za prvo mesto. Ipak, bilo je zanimljivo trku započeti iz sredine poretka. Dugo sam se borio sa Jean-Ericom Vergneom, ali nisam imao pravo na greške jer je svaki bod za tim dragocen. Napokon sam ga prestigao, ali Lucas di Grassi je bio veoma brz, posebno nakon žute zastave. Nisam više mogao da ga zadržim jer sam morao da štedim energiju. Bilo bi fantastično da sam se plasirao na postolje, ali i ovaj rezultat je veoma dobar za tim. Sada se veoma radujem trci u Londonu. Početak sezone bio mi je težak, ali sada već možemo da počnemo da razmišljamo o trećem mestu u ukupnom poretku vozača, ako budem imao dobar vikend. Sad sam fokusiran samo na to.”
Sebastien Buemi (br. 9): „Nemam reči kojima bih izrazio svoju radost. Osvojili smo mnogo vrlo važnih bodova, ali moram ostati pribran i fokusiran na poslednje dve trke. Na startu sam prestigao Vergnea, ali sam trošio mnogo energije. Zato sam počeo da razmišljam o upravljanju potrošnjom jer se prevelika potrošnja energije na početku skupo plaća u sledećih 15 krugova. JEV (Vergne) me je zatim prestigao, ali nakon četiri-pet krugova i on je počeo da štedi. Tada mi se pružila prilika i ja sam je iskoristio. Mogao sam da povećavam prednost pažljivijim upravljanjem potrošnjom energije, ali sam celo vreme pokušavao da ostvarim najbrži krug trke, što mi na kraju nije pošlo za rukom. Ponovno sam pokušao s drugim bolidom, ali ni tada nisam uspeo i to je moje jedino razočarenje danas. Nakon izlaska sigurnosnog automobila možeš da izgubiš sve, ali dobro sam branio vodeću poziciju sve do samog kraja. Moramo uživati u ovom rezultatu. Tim je zaista vredno radio i odlično je odradio svoje zadatke. Nezavisno od toga, već razmišljam o Londonu i tome šta moramo da uradimo tamo!”
Vincent Gaillardot, vođa projekta Renault Sport Formula E: „Ovo je bio dobar vikend! Nakon trke u Parizu posebno smo se posvetili testiranju kako bismo bolje razumeli naše performanse i bolje se pripremili za trku. Sve je odlično funkcionisalo i bili smo mnogo bolji, ali ne i savršeni. Znali smo da smo jaki u trci, ali smo morali da se plasiramo na vodeća startna mesta, što nam je ovoga vikenda i pošlo za rukom. Trka je protekla bez problema u pogledu pouzdanosti. Sad smo opet u igri! Završetak sezone u Londonu će biti veoma uzbudljiv…”
Jean-Paul Driot, direktor i suvlasnik tima: „Pobeda je uvek fantastično dostignuće, ali ovog puta je bila posebno slatka jer smo za nju morali da se zaista borimo. Oba bolida su bila veoma efikasna i oba vozača su vozila besprekorno, što nas čini potpuno srećnim. U Meksiku i Long Beachu imali smo puno problema, pa smo u Parizu svi bili pod velikim pritiskom. Tim mora da bude opušten i samopouzdan. Smatram da smo sada ponovno u tom stanju. Rezultat trke odgovara našim očekivanjima pre odlaska u Berlin. Ne mogu da tražim više od toga. Moj zaključak je da smo ponovno u igri i na položaju na kom bismo trebali da budemo celo vreme.”
Alain Prost, direktor i suvlasnik tima: „Ukupno gledano, ovo je bio vrlo dobar vikend. Uvek želimo više, a današnji rezultat je za tim fantastičan. Vozači su odlično odradili svoj deo posla i možemo da budemo veoma zadovoljni. U prethodne dve trke bili smo prosečni, ali učinili smo sve da konsolidujemo tim. Obavili smo testiranja, ceo tim je radio dobro i zajednički, zahvaljujući čemu smo ovde stigli izuzetno motivisani i sa željom da ostvarimo dobar rezultat. Kao što je i običaj u Formuli E, bilo je teško ostvariti baš sve. Treninzi su bili napeti i stresni jer smo bili svesni da će dobar rezultat u trci biti veoma važan u borbi za oba naslova prvaka. Znamo da će tim Abt u Londonu biti vrlo snažan, ali sada smo mi u prednosti. Naš je cilj da osvojimo oba naslova prvaka i to je sve na šta se moramo fokusirati u narednim sedmicama.”
Renault e.dams, Buemi i Prost će se ponovno sresti sa konkurentima u dvema završnim trkama prvenstva FIA formule E 2015/2016. Trke za ePrix Londona ponovno će se održati u parku Battersea u Londonu 2. i 3. juna.
Pre trke u Berlinu tim Renault e.dams službeno je potvrdio da će i u sledećoj sezoni za njih voziti Sebastien Buemi i Nico Prost. Tim je u ovom sastavu za nepune dve sezone ostvario šest pobeda i ekipni naslov prvaka 2014. – 2015. Odlukom o objavi imena vozača za sledeću sezonu zaokružena je srednjoročna vizija tima. Tim se već pre sa Renaultom dogovorio o nastavku učestvovanja u prvenstvu, što će Renaultu omogućiti ostvarenje tehnoloških i tržišnih ciljeva na sve većem tržištu električnih vozila.
Rezultati trke za ePrix Berlina, 48 krugova: |
|
|
|
|
|
|
1. Sébastien Buemi |
|
Šva. |
|
Renault e.dams |
|
+ 53 m 46,086 s |
2. Daniel Abt |
|
Nem. |
|
Abt Audi Sport |
|
+ 1,767 s |
3. Lucas di Grassi |
|
Bra. |
|
Abt Audi Sport |
|
+ 2,381 s |
4. Nicolas Prost |
|
Fra. |
|
Renault e.dams |
|
+ 3,328 s |
5. Jean-Éric Vergne |
|
Fra. |
|
DS Virgin Racing |
|
+ 4,927 s |
6. Robin Frijns |
|
Hol. |
|
Andretti |
|
+ 6,501 s |
7. Nick Heidfeld |
|
Nem. |
|
Mahindra Racing |
|
+ 7,700 s |
8. Mike Conway |
|
V.B. |
|
Venturi |
|
+ 8,305 s |
9. Simona de Silvestro |
|
Šva. |
|
Andretti |
|
+ 12,473 s |
10. Stéphane Sarrazin |
|
Fra. |
|
Venturi |
|
+ 13,241 s |
Najbrži krug trke: Bruno Senna (39.): 59,067 s |
|
|
|
|
|
|
Ukupan poredak u prvenstvu vozača |
|
|
|
|
|
bodovi |
1. Lucas di Grassi |
|
Bra. |
|
Abt Audi Sport |
|
141 |
2. Sébastien Buemi |
|
Šva. |
|
Renault e.dams |
|
140 |
3. Sam Bird |
|
V.B. |
|
DS Virgin Racing |
|
82 |
4. Jérôme d’Ambrosio |
|
Bel. |
|
Dragon Racing |
|
64 |
5. Nicolas Prost |
|
Fra. |
|
Renault e.dams |
|
62 |
6. Stéphane Sarrazin |
|
Fra. |
|
Venturi |
|
59 |
7. Daniel Abt |
|
Nem. |
|
Abt Audi Sport |
|
50 |
8. Loïc Duval |
|
Fra. |
|
Dragon Racing |
|
48 |
9. Nick Heidfeld |
|
Nem. |
|
Mahindra Racing |
|
47 |
10. Robin Frijns |
|
Hol. |
|
Andretti |
|
45 |
Ukupni poredak u prvenstvu timova |
|
bodovi |
1. Renault e.dams |
|
202 |
2. Abt Audi Sport |
|
191 |
3. DS Virgin Racing |
|
119 |
4. Dragon Racing |
|
112 |
5. Mahindra Racing |
|
71 |
6. Venturi |
|
64 |
7. Andretti |
|
49 |
8. Aguri |
|
24 |
9. Nextev TCR |
|
14 |
Raspored trka prvenstva formule E FIA u sezoni 2015. – 2016.: |
|||||
1 |
|
24. oktobra 2015. |
|
Peking, Kina |
|
2 |
|
7. novembra 2015. |
|
Putrajaya, Malezija |
|
3 |
|
19. decembra 2015. |
|
Punta del Este, Urugvaj |
|
4 |
|
6. februara 2016. |
|
Buenos Aires, Argentina |
|
5 |
|
12. marta 2016. |
|
Ciudad de Mexico, Meksiko |
|
6 |
|
2. aprila 2016. |
|
Long Beach, SAD |
|
7 |
|
23. aprila 2016. |
|
Pariz, Francuska |
|
8 |
|
21. maja 2016. |
|
Berlin, Nemačka |
|
* 9. |
|
4. juna 2016. |
|
Moskva, Rusija |
|
10 |
+11 |
2. i 3. jula 2016. |
|
London, Velika Britanija (dve trke) |
|
*trka u Moskvi službeno je otkazana zbog problema sa zatvaranjem ulica. |
|
Izvor: Renault.rs