home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Tri nedelje pošto je Hose Marija Lopes osvojio treću uzastopnu WTCC titulu, i Sitroen se okitio trećim zlatom u poretku konstruktora.

Do tog postignuća, Francuzima su nedostajala samo dva boda, a na kvalifikacijama u Šangaju je uslov uveliko premašen: Pečito je stekao tridesetu WTCC pol-poziciju za brend, a Miler je izborio treće startno mesto.

Na prvom treningu Lopes i Miler su postigli drugo i treće vreme, a na drugom su se više bavili set-apom. U kvalifikacije su ušli sa željom da osvoje dva potrebna boda, kako bi se ovenčali titulom.

To im je pošlo za rukom već na kraju Q2, jer je Lopes ušao u Q3 kao prvi, a Miler kao peti. U finalnoj borbi, činilo se da će Lopes ostati iza Katsburga, jer je u prva dva sektora bio lošiji od njega, ali je neverovatnim tempom u trećem sektoru nadoknadio sve i nadmašio Holanđanina za 0,161 sekund.

U timskom sprintu, “C-elize” Mehdija Benanija imao je tehnički problem, pa je Sitroen ostao bez MAC3 bodova, ali to nije bilo ni od kakve važnosti za proizvođački šampionat, jer je titula već bila obezbeđena.

Šef ekipe Iv Maton smatra da je Sitroen trećom uzastopnom titulom ispunio cilj koji je imao od dolaska u WTCC.

“Sada možemo da napustimo šampionat s osećajem da smo izveli ono što smo zacrtali. Veoma sam ponosan što smo osvojili titulu u Kini, koja je Sitroenovo najveće tržište. Znali smo da će 2016. godina za nas biti teža, sa samo dva fabrička automobila, pravilima koja su radila protiv nas i rivalima koji su napredovali. Cela ekipa je radila smireno i temeljno kako bi izvukla maksimum iz automobila i vozača. SLR tim je takođe deo našeg uspeha. Osim Lopesa i Milera, i Benani i Čilton su nam donosili dragocene poene, naročito u trkama sa inverznim startnim rasporedom”, sumirao je Maton.

“Današnji rezultat je vrlo pozitivan za Ivana, uzeo je poene za treću poziciju, a njegovi rivali su završili daleko niže. Pre nego što započnemo slavlje Sitroenove nove, ukupno šesnaeste titule, fokusiraćemo se na trke i potruditi se da ih uvećamo bilans pobeda.”

Hose Marija Lopes je čestitao svojoj ekipi na osvojenoj tituli.

“Srećan sam što sam deo ovog tima. Puno sam naučio radeći sa njima, a njihov rad mi je mnogo olakšao posao za volanom. Uvek je lakše kada uskočite u već najbolji auto u prvenstvu”, rekao je novi-stari šampion.

“Kako smo i očekivali, Niki je izvezao odličan Q3 krug i morao sam puno da rizikujem da bih ga zbacio s pol-pozicije. Jedna od prednosti kada izađete na stazu poslednji nalazi se u tome što vidite šta su drugi uradili i znate da li morate da forsirate do maksimuma. Ponekad možete da taktizirate, ali to nije bio slučaj danas, morao sam da dam sve od sebe i žao mi je Nikija”.

“Opet smo imali tri automobila u Q3. Pomalo nas je iznenadio zaostatak našeg glavnog rivala Honde u kvalifikacijama. Sutra je za nas veliki, ali težak dan, moramo da nastavimo da napadamo da bismo ovde pobedili”, zaključio je Lopes.

Ivan Miler se pridružio čestitkama timu u kojem je, ispostavlja se, proveo svoje poslednje tri godine u Svetskom turing prvenstvu.

“Pol-pozicije, pobede u trkama i titule dokaz su i vidljiv rezultat sveg prethodno uloženog rada. “Sitroen” je bio na stazi devet meseci pre prve trke, ceo projekat počeo je godinu i po dana pre prvog takmičenja. Imao sam sreće da se pridružim timu na početku WTCC projekta. Uvek su slušali moje komentare i savete kako bi sve napravili što je moguće boljim, bili su otvoreni za moje savete i iskustvo”, istakao je Miler svoj doprinos performansama Sitroen rejsinga.

“Lako je raditi za takvu kompaniju, nisam morao ništa da forsiram ili da podstičem. Oni imaju kapacitet da uče brzo i posao rade kako treba. Međutim, rekao bih da bi i bez mene prošli jednako dobro. Možda bi im trebalo više vremena, ali uz kapacitete koje imaju, u nekom trenutku bi svakako ostvarili isti cilj.”

“Nisam bio zadovoljan vladanjem automobila u Q1, ali kako je vreme odmicalo, uspeli smo da rešimo ili umanjimo probleme i do Q3 faze, auto je bio dobar. Radije bih startovao iz prvog reda, ali je ovo i dalje pristojan rezultat za mene, kad je šampionat u pitanju”, rekao je Alzašanin koji je zahvaljujući kvalifikacionim bodovima prvi put u 2016. izbio na drugo mesto u generalnom.

Honda ostaje u WTCC-u 2017.

Honda je i zvanično objavila da će nastupati u Svetskom šampionatu turing automobila 2017.

Japanski proizvođač o sudbini svog WTCC programa odlučuje godinu za godinom i ovo saopštenje rešilo je nedoumicu kada je iduća sezona u pitanju.

Honda je fabrički WTCC učesnik od 2012, dosad je osvojila 14 trka – od kojih tri na domaćem terenu – i proizvođačku titulu 2013. godine, danas uglavnom zaboravljenu, jer je konkurencija u to vreme bila krajne skromna.

U još nedovršenoj 2016. Japanci izvode dosad najuspešniju WTCC kampanju gledano po broju pobeda, pol pozicija i podijuma. U slavljenike su se upisivala sva trojica fabričkih vozača, Rob Haf, Norbert Mihelis i Tijago Monteiro, a snaga ekipe dokazana je kroz šest trijumfa u timskom sprintu (MAC3).

Hondin ovogodišnji preokret u formi posledica je ozbiljnih promena u tehničkom personalu i operativnim procedurama, sprovedenih pod krovom dugogodišnjeg partnera na svetskoj turing sceni, italijanskog JAS motorsporta. Dolazeća kampanja 2017. biće peta kompletna od početka fabričkog angažmana, verovatno i najbolja šansa da se punim potencijalom napadnu obe svetske titule. Rana potvrda ostanka u šampionatu omogućiće JAS-u da ubrza pripreme za iduću sezonu, a za predstojeću zimu već je najavljen opsežan razvojni program “sivika WTCC”. S ciljem daljeg povećanja njegove konkurentnosti, u automobil će biti ugrađena brojna poboljšanja, projektovana u saradnji sa Hondinim centrom za istraživanje i razvoj u Japanu.

“WTCC je fantastična platforma putem koje Honda promoviše svoje proizvode i vrednosti”, kazao je Vilijam de Brakeler, šef auto-sportskih programa evropske Honde. “Srećni smo što objavljujemo našu posvećenost Svetskom turing prvenstvu 2017, i to u fazi kada nas do kraja ove sezone dele još više od dva meseca. Fantastična je podrška našem učešću u celoj organizaciji kompanije, od globalnog, do nacionalnih nivoa. Dodatno, entuzijazam naših klijenata i navijača ove godine je izuzetan, pa bismo ovaj nastavak WTCC učešća želeli da posvetimo njima.”

Odluka japanske kompanije posebno je obradovala promotera šampionata Fransoa Ribeira: “Jasno je da je Honda uvidela ekstremne pogodnosti koje WTCC kampanja može da donese proizvođaču i legendarnom modelu “sivik tajp-R”. Očekujem da će takmičenje 2017. biti potpuno otvoreno, uz tesne borbe između Honde, Volvo Polstara, Lada sporta i bivših fabričkih automobila Sitroena.”

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 735



Komentari

Svaka cast Citroen,nema auta bez Francuskog.Neka vam je sa srecom povratak u WRC 2017-te,tamo ce te imati puno tezi zadatak kako zaustaviti zamljaka Ogiera.

Autor Renault Terminator 24 Sep 2016, 22:53

Hahaha kad pojedini proizvodjaci (uglavnom nemacki) par godina osvajaju neki sampionat onda je to namesteno i placeno, al' kad je rec o drugima onda je to sve zasluzeno. :D

Autor abc 24 Sep 2016, 23:39

abc

Sta je namjesteno?Jesi ti procitao ovaj tekst,koliko ranije prije samog takmicenja je Citroen razvijao auto i kakve je vozace imao u timu?
Po tvojoj filozofiji VW u WRC je isto namjesteno jer deru sve redom.Formula 1 je onda isto namjestena jer eto Mercedes ima najbolju formulu,najbolji motor.Kod nas Srba u Srbiji je sve namjesteno ako nije nama niz dlaku.Ja se ne slazem sa tim,vozaci su itekako zasluzni za uspjehe ali dzabe im sve ako nemaju jake masine kao Ogiera u WRC I Hamdija i Rozberg u F1.

Autor Renault Terminator 25 Sep 2016, 00:33