
Lauda: Navodi o sabotaži Hamiltona smešni
Kako prenosi Sport klub, jedan od čelnika Mercedesa Niki Lauda istakao je da su svi navodi o tome da je kvar motora Luisa Hamiltona tokom Velike nagrade Malezije bio rezultat sabotaže ili favorizovanja Nika Rozberga smešni i glupi.
Hamilton je bio na putu do trijumfa na stazi „Sepang“, pošto je ubedljivo vodio ispred vozača Red Bula Danijela Rikarda i Maksa Ferstapena, ali je morao da odustane u 41. krugu.
Na Hamiltonovu odbranu titule je i pre Malezije uticalo nekoliko kvarova motora, a posle poslednjeg u nizu Britanac je rekao da neko ne želi da on ponovo bude šampion.
Lauda je, međutim, istakao da Hamiltonova namera nije bila da kaže da ga neko sabotira, kao i da su takvi navodi generalno bez osnova.
„Znam Luisa veoma dobro i on nikada neće optužiti tim. Takve interpretacije ne mogu da prihvatim. Luis zna da radimo sve što je u našoj moći da mu damo najbolji bolid i najbolji motor. Žao mi ga je, već sam mu se izvinio zbog kvara motora. Bio je to poprilično nov motor, tako da ne znamo uzrok. A ako ne znamo uzrok, niko ne može da kaže da smo ga sabotirali. To je smešno. I da razgovarate direktno sa Luisom, on to ne bi rekao. Radili smo za njega i za Nika na savršen način. Osvojio je dve titule sa nama do sada, završili smo najveći broj trka u istoriji. Šta vi mislite, da smo odjednom počeli sa sabotažama? Zašto? Takvi navodi su smešni i glupi“, naglasio je Lauda.
Hamilton je, međutim, prethodno rekao da njegov tim uvek radi sjajan posao, ali da mora da pita Mercedes zašto se samo njegovi motori kvare.
Upitan šta je Hamilton mislio u svom prvobitnom kalendaru, Lauda je nagovestio da je Britanac mislio na višu silu, što je i trostruki svetski šampion potvrdio.
Što se tiče toga šta bi Mercedes više voleo, da Hamilton odbrani titulu ili Rozberg osvoji prvu titulu, Lauda je rekao:
„Radimo sa obojicom vozača na isti način, dajemo im da se trkaju i takva pitanja su smešna“.
Ferstapen: Fetelov potez je bio lud
Vozač Red Bula Maks Ferstapen rekao je za pokušaj preticanja Sebastijana Fetela posle starta Velike nagrade Malezije kao lud, pošto je uticao i na njegovu trku.
Fetel je u prvoj krivini staze „Sepang“ imao kontakt sa Nikom Rozbergom u Mercedesu, zbog čega je Ferstapen, koji je takođe napadao Nemca morao da ode široko, pa je izgubio nekoliko pozicija.
Trka je za četvorostrukog svetskog šampiona bila gotova odmah potom, a Ferstapen je po završetku trke, koju je završio na drugom mestu, rekao da je Fetel želeo da dođe do pobede već na startu.
„Samo je uleteo sa unutrašnje strane, kočio je kasno i udario u Nika. Morao sam da izbegnem udes, a to je uticalo i na moju trku. Mogao sam da ga vidim iza sebe. Želi da pobedi već u prvoj krivini, što je, jasno, potpuno ludo. Video sam ga u retrovizoru, pa sam i ja kasno kočio. Pokušao sam da napadnem Nika, ali je on uleteo. Bio je to mali prostor, a kada pokušate da kasno skrenete i zakočite tako kasno, naravno da će se to desiti“, istakao je Ferstapen.
Mladi Holanđanin, koji je trku završio iza svog timskog kolege Danijela Rikarda, priznao je da bi njegova trka bila mnogo drugačija da nije bilo tog incidenta.
„Nisam imao sreće u prvoj krivini, u suprotnom, trka bi bila potpuno drugačija. Međutim, to je bio savršen rezultat za tim. Danijel i ja imamo veliko poštovanje jedan prema drugom i zaista sam uživao. Pre poslednjeg perioda virtuelnog vozila bezbednosti, mislim da smo mogli da se borimo za pobedu. Ali, i to je trkanje, takve stvari se dešavaju. Imamo slobodu da se trkamo, samo da sve bude čisto i tako je i bilo“, naglasio je Ferstapen.
Naredna trka Formule 1 vozi se u nedelju za Veliku nagradu Japana na legendarnoj „Suzuki“.
Mercedes: Ne postoji veza između Hamiltonovih kvarova
Šef ekipe Mercedesa Toto Volf rekao je da nemački tim ne može da pronađe vezu između kvarova motora koji su zadesili Luisa Hamiltona ove sezone, pošto je aktuelni šampion zatražio odgovore.
Hamilton je u nedelju bio na putu do sigurne pobede na Velikoj nagradi Malezije, ali je zbog kvara motora morao da odustane 15 krugova pre kraja. Takav rasplet je omogućio njegovom rivalu i timskom kolegi Niku Rozbergu da poveća svoju prednost u borbi za titulu.
Posle Hamiltonovih oštrih komentara posle trke, u kojima je rekao da se nešto čudno dešava jer se od svih vozača koji imaju Mercedesove motore samo njegovih komentara, Volf je istakao da nemački proizvođač nema objašnjenje.
„Interesantno je da ne postoji nikakva veza između kvarova. U pitanju su sve različiti kvarovi, bilo je problema koji su do materijala, dizajna, postavjanja, i desili su se pre nego što je pređena određena kilometraža. Ne postoji obrazac po kojem se dešavaju da bismo mogli da identifikujemo glavni problem“, istakao je Volf.
Pored kvara u Maleziji, Hamilton je prethodno doživeo teške udarce u borbi za titulu zbog kvarova koji su mu se desili u Kini i Rusiji, a takođe je bio primoran da startuje sa začelja u Belgiji, gde je uzeo dodatni motor.
Volf je potvrdio da je do kvara Hamiltonovog motora došlo u fazi trke kada je pokušavao da poveća prednost u odnosu na vozače Red Bula.
„U tom trenutku je išao do samih granica. Morali smo da ostvarimo prednost od 23 sekunde da bismo bez problema mogli ponovo u bok. Red Bul je uradio sve kako treba, pozvali su Ferstapena kada je i trebalo. Imali su dvojicu vozača kojima su mogli da se kockaju zbog perioda bezbednosnog vozili, a postojao je i rizik da će jedan od njih ostati duže i samo jednom ići u boks, što bi bilo ekstremno teško. Mogli su da pokušaju, a mi smo hteli da produžimo naš stint jer smo povećavali prednost. Ali, baš pre nego što je bilo dovoljno, pre nego što je otišao u boks, motor mu je pukao“, naglasio je Volf.
Volf je priznao da je novi problem za Hamiltona bio izuzetno frustrirajuć za ceo tim. Međutim, istakao je da ne brine da će senku na borbu za titulu baciti to što je Rozberg dobio dodatne poene zahvaljujući problemima svog timskog kolege.
„Ovo je mehanički sport i takve stvari se dešavaju. Sećam se kad je Niko imao problem 2014. godine na startu poslednje trke, bilo je frustrirajuće što se to desilo u tako bitnom trenutku u šampionatu, a mi ostavljamo Luisa na cedilu ove godine, a sada je on u pitanju. Ali, mislim da to neće baciti nikakvu senku na sam šampionat. Naravno, ljudi će želeti da kažu da je Niko imao više sreće u pogledu mehaničke pouzdanosti, ali je isto tako vozio sjajno, kao u Singapuru. Šampionat još nije gotov, ostalo je još pet trka. Luis je pretrpeo veliki udarac, ali ćemo videti kako će se sve završiti. Neka se bore na stazi, nadamo se bez problema, pa ćemo videti gde smo“, rekao je Volf.
Potvrđeno: Peres ostaje u Fors Indiji
Serhio Peres prekinuo je sve spekulacije oko budućnosti pošto je potvrdio da će i sledeće godine ostati u timu Fors Indija.
Meksički vozač je imao već dva podijuma ove sezone. Verovalo se da bi mogao u Reno, ali na kraju će Fors Indija i sledeće sezone biti u istom sastavu.
"Zadovoljan sam što mogu da potvrdim da ću se i sledeće godine trkati u bolidu Sahara Fors Indije. Veoma sam zadovoljan u ovom timu i imam lep predosećaj pred budućnost", kratko je izjavio Meksikanac.
Peres je trenutno osmi u generalnom plasmanu a Fors Indija je na putu da zabeleži najbolji konstruktorski plasman u istoriji, četvrto mesto.
Izvor: Sportklub.rs
A sto se Hamdija ne zapita sta radi tim motorima kad samo njemu crkavaju,ima jos vozaca koji koriste Mercedesov motor pa ne mogu bas da se sjetim kad je nekom od njih zvekno motor.
Moze da bude do Hamdije a mozda i losa sreca,Sumaheru je 2006 u Suzuki zvekno Ferarijev motor koji je do tada bio neunistiv ali mu puce u Suzuki,koliko je Kimiju puta samo zvekno Mercedesov motor u Meklarenu 2005 svi oni su se borili za titulu,ima tih primjera u istoriji F1 dosta....
@RT
Ta Suzuka je mozda bila i odlucujuci momenat u borbi za titulu te sezone, mada posle Brazila i onakve voznje (koja je bila uzivanje za gledati) barem ja sam stekao utisak da je te sezone lagano mogao do titule da je svaku trku vozio tako, tj do maximuma.