
Dani Pedrosa slomio ključnu kost
Kako prenosi Sport klub, vozač Repsol Honde Dani Pedrosa slomio je ključni kost na treningu u petak pred Veliku nagradu Japana.
Španac, koji je prošle godine pobedio u toj trci, što pre će otići u domovinu na operaciju posle udesa koji se dogodio.
Pedrosa je uspeo da ustane posle peha, ali se po govoru tela videlo da nešto sa ramenom nije u redu.
“Kost je u četiri dela, što obično znači operaciju. Ipak, uzevši u obzir Pedrosinu istoriju sa povredama ključne kosti, ova deluje najmanje ozbiljna. Takođe, sa glavom mu je sve u redu, svestan je i seća se svega“, rekao je doktor Ksavijer Mir iz MotoGP medicinskog tima.
Motegi je samo prva od tri trke u naredna tri vikenda, potom sledi Filip Ajland i Sepang, pa bi Španac mogao da se vrati na stazu tek u Valensiji (11-13. novembra).
Na prvom treningu u petak prvi je bio Andrea Doviciozo u vremenu 1:45.786, pratili su ga Markes, Lorenco i Rosi, a Pedsora je bio peti.
Na drugom treningu prvo mesto zauzeo je Horhe Lorenco u vremenu 1:45.151, a pratili su ga Andre Doviciozo sa 53 stotinke zaostatka i Maverik Vinjales sa 97 stotinki.
Pedrosu će tokom ostatka trkačkog vikenda zameniti Hiroši Aojama, test vozač Honde.
Lorenco najbrži u Motegiju
Vozač Jamahe Horhe Lorenco ostvario je najbolje vreme tokom prvih treninga pred 15. trku sezone kraljevske klase Moto GP šampionata, Veliku nagradu Japana.
Španac je najbrži krug na stazi „Tvin Ring Motegi“ kompletirao u vremenu od 1:45.151 minuta tokom drugog treninga, koji su obeležili teški udesi Danija Pedrose i Judžina Lavertija.
Pedrosa je u padu doživeo prelom ključne kosti i za njega je trkački vikend u Motegiju završen, dok Laverti nije pretrpeo nikakve povrede i nada se da bi mogao da se vrati na stazu u subotu.
Lorencu je najbliži rival tokom prvog dana akcije bio Andrea Doviciozo na Dukatiju, koji je imao 53 hiljaditinke zaostatka, dok je vozač Suzukija Maverik Vinjales bio samo 44 hiljadita dela sekunde dalje.
Vodeći u generalnom plasmanu Mark Markes zauzeo je četvrto mesto, ispred Kala Kračloa na LCR Hondi, drugog vozača Suzukija Aleša Espargara i svog najvećeg rivala u borbi za titulu Valentina Rosija. Prvu desetoricu kompletirali su Danilo Petruči na Pramak Dukatiju, Pedrosa i vozač Jamahe Teh 3 Pol Espargaro.
Tokom prvog treninga, najbrži je bio Dovicizo, sa dve i po desetinke prednosti u odnosu na Markesa, dok je Lorenco bio još desetinku i po dalje. Rosi je tada bio četvrti, ispred Pedrose, Vinjalesa, starijeg Espargara i Kračloa, dok su među najboljom desetoricom bili i Alvaro Bautista na Apriliji i Ektor Barbera, koji menja povređenog Andreu Janonea u fabričkom Dukatiju.
Akcija u Motegiju se nastavlja u subotu – treći trening je od 2.55, a četvrti počinje u 6.30. Kvalifikacije su zakazane za 7.10, a trka za Veliku nagradu Japana startuje u nedelju u 7 časova po našem vremenu. Kompletnu akciju možete da pratite u direktnim prenosima na kanalima Sport kluba.
Rosi objasnio veliki broj padova u Motegiju
Devetostruki svetski šampion Valentino Rosi rekao je da veruje da je za veliki broj padova tokom treninga za Veliku nagradu Japana odgovoran pad temperature.
U poslednjih šest minuta drugog treninga na stazi „Tvin Ring Motegi“ viđeni su padovi vozača Repsol Honde Danija Pedrose i Marka Markesa, Judžina Lavertija na Asparu i vozača Mark VDS Honde Džeka Milera.
Markesovi i Milerovi padovi su bili bez posledica, ali je i neće moći da vozi tokom ostatka vikenda, dok je Laverti morao u bolnicu na preglede.
Vozač Jamahe smatra da je pad temperature vazduha sa 21 stepena Celzijusa i asfalta sa 32 stepena odgovoran za udese.
„Osećaj što se tiče pneumatika nije loš. Vremena nisu mnogo daleko u odnosu na prošlu godinu, ali smo, nažalost, imali veliki broj padova, a Pedrosa se i povredio. Verujem da je to uzrok toga što temperatura tokom popodneva pada veoma brzo i staza postaje opasna“, istakao je Rosi, koji je imao sedmo vreme dana, sa četiri desetinke zaostatka u odnosu na timskog kolegu Horhea Lorenca.
Honda proslavila 50 godina među najboljima
Honda proslavlja 50. godišnjicu od ulaska u premijer klasu svetskog Gran prija a za ovaj jubilej upriličeno je fotografisanje originalnog RC181 uz današnji RC213V i prisustvo vozača Marka Markeza i Danija Pedrose koji su imali priliku da vide šampionski, pola veka star motor.

Fotografisanje je obavljeno na stazi Motegi koja će ovog vikenda biti domaćin petnaeste trke Moto GP šampionata.
Honda je u svetskom Gran priju od 1959, u 125cc klasu a prvu pobedu upislai su dve godine kasnije koju je pratila i prva šampionska titula. Već 1966. Honda se takmičila u premijer klasi koja je tada bila 500cc.
Neverovatno snažni RC181 je kao debitant u Nemačkoj odneo pobedu sa čak 26 sekundi u odnosu na drugoplasiranu mašinu, zabeležio je pet pobeda u devet trka i stigla do pobede među konstruktorima u svih pet tadašnjih klasa.
Zaključno sa 14 trka ove sezone, Honda je upisala 277 pobeda u kraljevskoj klasi i 38 šampionskih titula među vozačima i konstruktorima.
Izvor: Sportklub.rs