
Formula 1 definitivno uvodi ‘oreol’ sledeće sezone
Svetska automobilska federacija potvrdila je da će zaštita glave vozača u kokpitu nazvana ‘oreol’ biti uvedena u Formulu 1 naredne godine.
U saopštenju vladajućeg tela Formule 1 navodi se da se ‘oreol’ pokazao kao generalno najbolja zaštita posle velikog broja testova različitih sprava u poslednjih pet godina.
Taj potez dolazi manje od nedelju dana pošto je tokom treninga za Veliku nagradu Britanije testirana prozirna zaštita – ‘štit’. Vozač Ferarija Sebastijan Fetel je rekao da mu se vrtelo u glavi posle samo jednog kruga sa tom zaštitom.
Šefovi Formule 1 su želeli da istestiraju ‘štit’ zbog pomešanih reakcija timova na potencijalno uvođenje ‘oreola’. Međutim, samo ta zaštita je prošla test odbacivanja točka pri brzini od 240 km/h, a takođe uglavnom ne ometa pogled vozača u kokpitu.
Pojedini vozači su izrazili zabrinutost zbog ‘oreola’, koji izgleda kao jadac i njegov glavni deo se nalazi na vrhu kokpita, a jedan deo nalazi se baš ispred glave vozača. Oni su naveli kako estetske, tako i druge razloge, ali je Svetska automobilska federacija odlučila da to zanemari.
“Mi, vozači, poštujemo stav Svetske automobilske federacije po pitanju bezbednosti i podržavamo želju da se trkanje učini bezbedijim. Poslednjih decenija, svedoci smo sve većih brzina, sve bržih krugova, a to je jedino moguće zbog veće bezbednosti. Kao znak jednakosti, u istom period, tu je i sve veća popularnost našeg sporta. Formula 1 je uzor za sve veću bezbednost, bez žrtvovanja rezultata. I dok ‘oreol’ estetski nije najdraži svima, mi, vozači, ćemo napadati koliko god možemo na stazu, pošto je to ključ za rast Formule 1 i njenu popularnost”, rekao je Aleksander Vurc, prvi čovek Asocijacije Gran Pri vozača.
Vladajuće telo Formule 1 navelo je da će do uvođenja ‘oreola’ naredne godine biti urađene još neke modifikacije. Samo uvođenje veće zaštite glava vozača u Formuli 1 je dogovoreno prošle godine, ali je odloženo za 2018. da bi se uradila dodatna testiranja.
Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Mađarske 30. jula.
Izvor: Sportklub.rs
Strol: Znao sam da će rezultati doći
Mladi vozač Vilijamsa Lens Strol kaže da je znao da će "rezultati doći" i da je bilo samo pitanje trenutka kada će početi redovno da osvaja poene.
Kanađanin je zabeležio i prvi podijum u karijeri u Bakuu, pa je sav pritisak sa 18-godišnjaka skinut.
"Nisam došao u F1 zbog samo zbog novca, došao sam jer sam znao da mogu, osvojio sam F3 šampionat sa najvećom razlikom ikada i znao sam da sam spreman. To su činjenice, možete proveriti"
Strol je priznao da je pomoglo i to što je prve bodove u karijeri osvojio na "svojoj" trci u Kanadi.
"Da, to je dosta pomoglo. Pokazao sam sebi i svima ostalima da mogu i to pred svojom publikom. Lako je ocenjivati sve spolja i praviti se da ste veliki analitičar, ali naučio sam da ne obraćam previše pažnje na to", zaključio je Strol u razgovoru za zvanični sajt F1.
Izvor: Sportklub.rs
Mercedes i Ferari neće sa Meklarenom
Mercedes i Ferari nisu zainteresovani da uđu u partnerstvo sa Meklarenom sledeće sezone, saznaje Autosport, što znači da je jedina alternativa Hondi za britanski tim Reno.
U Meklarenu trenutno razmišljaju o raskidu saradnje sa Hondom, koji mu je dobavljač motora u poslednje tri sezone, pošto su Fernando Alonso i Stofel Vandorne od početka ovogodišnjeg šampionata osvojili samo dva boda.
Izvršni direktor Meklarena Zak Braun nagovestio je da Mercedes i Ferari uživaju što se njegov tim muči na samom začelju.
“Mi smo sjajan tim, Meklaren je pokazao sposobnost da pobeđuje na trkama i osvaja titule. Ali, mislim da neki timovi uživaju u tome što smo trenutno tug de smo. Plaše se da bismo mogli ponovo da im budemo pretnja i taj strah je razumljiv”, istakao je Braun.
Zbog stava Mercedesa i Ferarija, ukoliko Meklaren odluči da se raziđe sa Hondom, Reno bi mu bio jedina druga opcija. Međutim, vremena za dogovor sa francuskim proizvođačem je sve manje, pošto inženjeri uveliko rade na konfiguraciji bolida za narednu sezonu.
Braun je istakao da Meklaren mora da donese konačnu odluku ovog leta oko toga da li će ostati uz Hondu ili ne, a Fernando Alonso već neko vreme vrši pritisak tim da se odluči.
“Razgovarali smo sa Hondom oko mnogih različitih scenarija. Generalno mislimo da Honda može da odradi posao, to su radili u prošlosti. Moramo da se postaramo da napredak stiže brže. Već počinjemo sa radom na bolidu na bolidu za sledeću godinu, ali postoje ograničenja. I zbog toga do kraja leta, a to nije daleko, moramo da donesemo odluku šta ćemo sa Hondom. Ne smemo da budemo nekonkurentni, zbog toga se Meklaren ne trka. Prošle su tri godine, tako das u nam potrebne drastične promene ili neki drugi način. Mi, isto kao Fernando, želimo da pobeđujemo i budemo na podijumu, u ovom trenutku to ne možemo, tako da nešto mora da se promeni”, naglasio je Braun.
Izvor: Sportklub.rs