home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vesti iz Formule 1

28 Jul 2017 - 16:41 Sport Link

Reno: Kubica neće voziti trke ove sezone

Kako prenosi Sport klub, generalni direktor Renoa Siril Abitebul ponovio je da je učešće Roberta Kubice na testiranjima na “Hungaroringu” organizovano samo da bi se procenilo da li bi Poljak mogao da se vrati u Formulu 1 naredne godine.

Kubica će naredne nedelje dobiti priliku da testira ovogodišnji bolid Formule 1, pošto je dva puta isprobao ranije modele francusog tima. Zbog toga su se pojavile spekulacije da bi nekadašnji vozač Renoa mogao da zameni Džoliona Palmera u timu kasnije tokom ove sezone, možda već na Velikoj nagradi Belgije sledećeg meseca.

Međutim, Abitebul je negirao takvu mogućnost, potvrdivši da će Palmer zadržati svoje mesto posle letnje pauze i naglasio da svi žele odgovor da li Kubica fizički može da podnese najmoderniji bolid Formule 1.

“Nastavljamo da podržavamo Džoa, nema nikakvih promena u našim planovima”, rekao je Abidebul za motorsport.com, “Istina je da osećamo da moramo da istražimo mogućnost šta Robert može posle prethodnih testiranja. Testirali smo ga u bolidu iz 2012. godine, ali smo odradili i lekarske preglede, vozio je u simulatoru, ali ne želim da dajem više detalja. Posle svega, želimo da vidimo koliko bi bilo realno da Robert ponovo vozi moderni bolid Formule 1 i da to stavimo u trkački kontekst. Poslednja prilika za to je bilo testiranje na Hungaroringu i iskoristili smo je. Ali, u pitanju nije kratkoročan plan, već dugoročan”.

Abitebul je takođe jasno istakao da čak i da se Kubica odlično pokaže u Budimpešti, to ne znači da će automatski dobiti mesto u Renou naredne godine.

“Robert bi mogao da bude kandidat za 2018. godinu, ali pre nego što ga uzmemo u obzir, moramo da razmotrimo neke druge stvari. Kako će se izboriti sa bolidom sa manjim prijanjanjem, a većom snagom, pošto sve ono što je vozio do sada ne mođže da se poredi. Iskreno, čak i da bude dobar, to ne znači da ćemo odmah potpisati ugovor sa njim, moramo da razmotrimo još neke stvari”, istakao je Abitebul.

Kubičina karijera u Formuli 1 je naprasno prekinuta 2011. godine, kada je u udesu tokom jednog relija u Italiji doživeo teške povrede ruke, koju i dalje ograničeno pomera. Od tada, Poljak se koncentrisao na reli, da bi se poslednjih godina polako vraćao na stazu, a ove godine je prvi put od nesreće dobio priliku da testira bolid Formule 1.

Jedan od najzanimljivijih vozača današnjice je do sada vozio na 76 trka u Formuli 1, a ostvario je jednu pobedu – na Velikoj nagradi Kanade 2008. godine. Još 11 puta se našao na podijumu, a pored Renoa vozio je za BMW Zauber.

Izvor: Sportklub.rs

Hamilton: Voleo bih da se Kubica vrati

Šampion Formule 1 Luis Hamilton rekao je da bi voleo da se poljski vozač Robert Kubica vrati u šampionat.

"Veoma sam srećan zato što će biti na testovima i pažljivo ću pratiti kako mu ide. Mislim da ćemo ovde videti da li može ili ne može da se vrati".

Hamilton smatra poljskog vozača velikim talentom.

"Mislim da bi bilo sjajno kada bi se vratio, ako može. On ima taj sirovi, prirodni talenat koji ne može da se nauči. Bila bi sjajna stvar da ga imamo ovde sa nama, jer je jedan od najbržih vozača koje sam ikada video", rekao je Hamilton.

Izvor: Sportklub.rs

Zauber ipak neće sa Hondom, ostaje uz Ferari

Ekipa Zaubera odlučila je da neće ući u partnerstvo sa Hondom naredne sezone. Švajcarski tim je u saopštenju pred ovonedeljnu Veliku nagradu Mađarske objavio da je dogovor otkazan, kao i da će biti produžena saradnja sa Ferarijem.

Ta odluka dolazi pošto je Frederik Vasur imenovan za novog šefa ekipe, a na toj poziciji je zamenio Monišu Kaltenborn, koja je napustila tim u junu, pošto se nije slagala sa nekim vlasnicima.

Vasur je istakao da je odluka doneta iz strateških razloga, u najboljem interesu Zaubera. Iz Zaubera su saopštili da je sa Ferarijem potpisan višegodišnji multimilionski ugovor, uz koji će dobiti najnovije motore ovog proizvođača.

Honda je za ovogodišnji šampionat napravila najmanje konkurentan motor i imala je velikih problema sa pouzdanošću od povratka u Formulu 1 kao partner Meklarena 2015. godine. Budućnost te saradnje je takođe pod znakom pitanja, pošto u britanskom timu razmišljaju da je raskinu na kraju sezone.

Meklaren se nadao da postoji mogućnost da se vrati Mercedesovim motorima, ali se poslednjih dana ispostavilo da je Reno najizglednija opcija za legendarni tim.

Ukoliko Meklaren i Honda raskinu saradnju, japanska kompanija bi potencijalno mogla da ostane u Formuli 1 kao partner ekipe Toro Roso.

Jedan od vozača švajcarskog tima ove sezone je Paskal Verlajn, koji ima ugovor sa Mercedesom, ali je Ferari izglednija opcija. Zauber već koristi stariju specifikaciju motora italijanske kompanije, sa kojom sarađuje od 2010. godine. Uz to, razvojni vozač Ferarija Šarl Leklerk, trenutno vodeći u Formuli 2, blizu je toga da postigne dogovor sa švajcarskim timom za narednu sezonu.

Izvor: Sportklub.rs

Rikardo najbrži na prvom treningu na "Hungaroringu"

Vozač Red Bula Danijel Rikardo ostvario je najbrže vreme na prvom treningu na stazi "Hungaroring" pred Veliku nagradu Mađarske.

Australijanac Rikardo je najbrži krug odvozao u vremenu 1:18.486, dok je drugo mesto pripalo Fincu Kimiju Raikonenu u Ferariju, koji je bio sporiji za 234 hiljaditinke. Treći je bio Luis Hamilton u Mercedesu sa 372 hiljadita dela sekunde zaostatka.

Sledili su drugi vozač Red Bula Maks Ferstapen na četvrtom mestu, zatim Valteri Botas u Mercedesu, Sebastijan Fetel u Ferariju, Fernando Alonso i Stofel Vandrone u Meklarenu, dok su deveto i deseto najbolje vreme ostvarili Niko Hulkenberg i Džolion Palmer u Renou.

Od favorita za pobedu Sebastijan Fetel je imao najviše problema na "Hungaroringu", dok su najgore prošli vozači Hasa Roman Grožan i naročito Antonio Đovinaci, koji su se slupali na krivini broj 11.

Sa staze je izleteo i Džolion Palmer, ali je vozač Renoa uspeo da izbori ohrabrujuće 10. mesto.

Izvor: Sportklub.rs

Verlajn bez posledica nakon udesa na Hungaroringu

U toku je drugi slobodni trening na Hungaroringu, na stazi je istaknuta crvena zastava nakon udesa Paskala Verlajna.

Vozač Zaubera, Paskal Verlajn imao je težak udes tokom drugog slobodnog treninga. Na sreću, vozač je prošao bez ikakvih povreda, ali je bolid uništen.

Treći trening je u subotu od 11 časova, kvalifikacije od 14 časova, a trka u nedelju od 14 časova. Svi prenosi su na Sport klubu 1.

Izvor: Sportklub.rs

Rikardo potvrdio dominaciju na Hungaroringu

Ishod drugog slobodnog treninga na Hungaroringu bio je istovetan prvom, pošto je opet najbrži bio vozač Red Bula Australijanac Danijel Rikardo.

Australijanac je najbrži krug izvezao u vremenu 1:18.455, 183 hiljaditinki brže od Sebastijana Fetela u Ferariju. Treći je bio Valteri Botas u Mercedesu, a njegov timski kolega Luis Hamilton završio je tek peti, čime je potvrđen trend sa prvog treninga, na kom su zauzeli iste pozicije, samo obrnutim redosledom.

Između Botasa i Hamiltona bio je Kimi Raikonen, koji je potvrdio dobru formu, jer je na prvom treningu zauzeo drugo mesto. U jednoj sekundi bio je još Maks Ferštapen, koji je za timskim kolegom Rikardom zaostao 496 hiljaditih delova sekunde.

Odličan je bio i Fernando Alonso koji je završio osmi. Trening je obeležio incident kada se Paskal Verlajn u Zauberu zakucao u zaštitnu ogradu, ali je prošao bez ozbiljnijih posledica.

Sva dešavanja iz Mađarske, treći slobodan trening (11 časova) i kvalifikacije u subotu (14 časova), kao i trku u nedelju (14 časova) možete pratiti u direktnom prenosu na Sport klubu 1.

Izvor: Sportklub.rs

Najbolji vozači podržavaju ‘oreol’, ostali ne toliko

Vodeći vozači Formule 1 podržali su odluku da se od naredne sezone uvede obavezna upotreba zaštite glave u kokpitu, koja je nazvana ‘oreol’.

Četvorostruki svetski šampion Sebastijan Fetel rekao je da bi sport bio ‘neuk i glup’ kada ne bi koristio tu spravu. Fernando Alonso je istakao da bi ‘oreol’ pomogao u mnogim fatalnim nesrećama koje su se desile u poslednjih 15 godina, dok je Luis Hamilton priznao da ne izgleda lepo, ali da nema ništa protiv uvođenja.

“Idemo ka zatvorenim kokpitima, to bi izgledalo bolje. Postoje neki odlični koncepti, ali kada pomislite na sve ono što se desilo kada bi vozači bili udareni u glavu, ludo je što je glava najvredniji deo tela, a potpuno je izložen”, istakao je Hamilton.

Svetska automobilska federacija objavila je da je ‘oreol’ najbolje rešenje koje bi unapredilo bezbednost vozača u kokpitu. ‘Oreol’ je dizajniran tako da štiti vozače od udarca letećih objekata ili udara u zid u slučaju da bolid završi u vazduhu.

“Morate da shvatite da je to odluka koja nam pomaže u bolidu u slučaju da se nešto izuzetno loše desi. Mogu da shvatim da ljudi govore da tome nije mesto na bolidu Formule 1, ali se vremena menjaju”, naglasio je Fetel.

Fetel je posebno naglasio da bi ‘oreol’ spasao život vozaču Indikara Džastinu Vilsonu, koji je poginuo kada ga je tokom trke udario deo sa drugog bolida.

“Da ste ponudili sistem i zaštitu koju sada dajete nama Džastinu Vilsonu, on bi to prihvatio i to bi mu spaslo život”, istakao je Fetel.

Alonso je istakao da bi se osećao bezbednije da je imao ‘oreol’ na bolidu tokom nesreće na Velikoj nagradi Australije 2016. godine, kada se pri velikoj brzini okrenuo nekoliko puta-

“Da možemo da vratimo vreme i spasemo živote svojim kolegama, svi bismo bili srećni. To je jedina stvar o kojoj bi trebalo da pričamo. Ne interesuje me estetika. Formula 1 se toliko promenila još od moje prve sezone. Bolidi su drugačiji, visina prednjeg krila, visina kokpita. Pre 40-50 godina nismo imali ni pojas. Za mene uopšte ne postoji pitanje, srećan sam što ćemo uvesti zaštitu za glavu. Ako FIA bude razvila ‘oreol’, ako je to najefikasniji način za zaštitu glava vozača, ja ću biti srećan što ću to imati na bolidu”, jasan je vozač Meklarena.

Manji broj vozača izrazio je zabrinutost zbog uvođenja ‘oreola’, prvenstveno zbog izgleda, a neki su postavili i pitanje da li je takva zaštita zaista potrebna. Među njima su i vozači Renoa i Red Bula Niko Hilkenberg, Džolion Palmern, Maks Ferstapen, ali i direktor Asocijacije Gran Pri vozača Roman Grožan.

“Tu je element estetike, kako izgleda. Zaštitiće vas u nekoj ludoj nesreći, koja se dešava jednom u milion slučajeva. Vešanja su sve jača iz godine u godinu, sve manje je šanse da će neki točak poleteti. Nisam siguran da nam je takva dodatna zaštita potrebna, pošto se na drugim poljima napreduje, a mnogo kompromituje izgled bolida”, istakao je Hilkenberg.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 968



Komentari