home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
dakar kamaz

Umorni učesnici 40. DAKAR RELIJA, pristižu u severozapadni deo Argentine, u gradić ČILEČITO, gde je lociran novi kamp, novi bivak.

dakar iveco

Etapa broj 11. je donela promenu kod kamiondžija i uzbunu u timu ruskog KAMAZA. Naime, domaći vozač, 48-godišnji dugajlija, Argentinac FEDERIKO VILJAGRA, vozač snažnog „iveka“, danas je za više od 40 minuta bio brži, od takodje moćnog „kamaza“ i 15 godina mladjeg Rusa, EDUARDA NIKOLAEVA. U generalnom poretku sada je na čelu VILJAGRA, sa prednošću od 16.07 minuta što jasno ukazuje da će u samom finišu DAKARA doći do velikog dvoboja u teškoj kategoriji. Danas je na specijalu najbolji bio VIAZOVIČ, sa „mazom“.

Kao što je mnogima poznato reč je o specijalno pripremljenim kamionima teškim preko 10 tona koji su snabdeveni  motorima ogromne snage. Koliko su tačno jaki „iveko powerstar“ i najnoviji „kamaz“ to znaju samo tročlane posade tih teškaša. Zna se da je reč o oko 900 KS,  o motorima koji mogu da te kamione poteraju i preko 180 km/h. Ono što je kod njih posebno jeste OBRTNI MOMENT od oko 2700 Nm, odnosno moć da u toku vožnje, u svakom trenutku , pritiskom na papučicu gasa kamion prosto poleti kao da je reč o snažnom startu.

Tročlana posada kamiona „iveko“, sa startnim brojem 501, FEDERIKO VILJAGRA (nekadašnji majstor WRC serija), RIKARDO TORLAČI i ADRIAN JAKOPINI, sva trojica Argentinci, daće sve od sebe da na cilj u njihovoj zemlji, u Kordobi, stignu kao pobednici. Sa druge strane tim KAMAZA je uključio sve alarme za uzbunu. O nihovoj pobedničkoj tradiciji na svetskim maratonima nije potrebno puno govoriti – oni su dugogodišnji slavljenici i rekorderi. EDUARD NIKOLAEV i njegovi drugovi, EVGENI JAKOVLEV i VLADIMIR RUBAKOV, vrlo dobro znaju šta valja činiti, pitanje je samo ko će imati VIŠE SREĆE.

U kategoriji automobila, praktično je sve isto. Španski veteran, gospodin i legenda, 55-godišnji KARLOS SAJNC, mudro čuva prvo mesto u generalnom. Danas je na specijalu bio treći iza TEN BRINKEA, koji je pobedio sa „tojotom“ i drugoplasiranog DEPREA, sa „pežoom“. PETERHANSEL je završio tik iza SAJNCA i praktično otkrio taktiku i strategiju PEŽOA, da se sve učini kako bi EL MATADOR pobedio. KARLOS SAJNC uoči tri poslednje etape ima prednost od 50.45 minuta.

Medju motociklistima je Austrijanac MATIAS WALKNER sačuvao prvo mesto u vrhu. Bio je peti na specijalu, pazio je i nije se forsirao. Poznati Španac JOAN BAREDA BORD je minulih dana stegao zube posle teškog pada i povrede kolena, ali, jutros nije moga više – odustao je. Današnji specijal dobio je PRAJS, koji je treći u generalnom sa velikim zaostatkom za WALKNEROM i BENAVIDISOM.

Naš GABOR SAGMAJSTER se drži, dosta zaostaje, ali, njegov je cilj da stigne do cilja, da završi još jedan užasno težak maraton – što je sasvim sigurno USPEH. On još vozi a rezultat objavljujemo naknadno.

Sutra je na redu opet nešto posebno iscrpljujuće. Specijal u Argentino od 523 kilometra.

NAJNOVIJA VEST: Naš šampion motokrosa, 46-godišnji Subotičanin, GABOR SAGMAJSTER, završio je još jednu ekstremno tešku etapu kao poslednji, na 86. mestu i sa zaostatkom za pobednikom u klasi, 4.55.50 sata. Na motociklu je na specijalu proveo danas 8.57.23 sati. U generalnom poretku je na 80. mestu sa kašnjenjem od 46.41.29, za pobednikom i čak sa 15 sati penalizacije, jer nije uspeo da završi druge delove specijalnih ispita.

KARLOSU SAJNCU je brisana vremenska kazna od 10 minuta, tako da sada ima prednost na prvom mestu od 1.00.45 sata.

EDUARD NIKOLAEV, vozač „kamaza“ je danas izgubio vodjstvo u generalnom plasmanu, jer je morao da stane i da menja točak.

Generalni u klasi kamiona:

1. Viljagra – „iveko“
2. Nikolaev  „kamaz“……..+ 16.07 minuta
3. Viazovič -„maz“………+ 3.22.22 sata

Generalni u klasi automobila:

1. Sajnc – „pežo“
2. Peterhansel – „pežo“……….+ 1.00.45 sata
3. Al Atija – „tojota“………….+ 1.14.02

Generalni u klasi motocikala:

1. Walkner – „ktm“
2. Benavides – „honda“…….+ 32 minuta
3. Prajs – „ktm“……………+ 39.17

Izvor: Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 718



Komentari