
U 121 (56,28 odsto) od 215 regiona na nivou dve nomenklature statističkih teritorijalnih jedinica (NUTS 2) za koje su dostupni podaci, udeo električnih automobila u ukupnom broju putničkih vozila bio je ispod proseka EU. U većini zemalja EU ovaj udeo je bio relativno ujednačen među regionima, što ukazuje na to da su faktori poput nacionalnih subvencija, podsticaja i drugih nacionalnih politika verovatno imali značajnu ulogu u usvajanju električnih vozila.
Ukupno 17 regiona prijavilo je da električni automobili čine najmanje četiri odsto svih putničkih vozila, saopštila je Evropska kancelarija za statistiku – Eurostat.
Danska je predvodila listu sa svih svojih pet regiona, zajedno sa Švedskom (pet od osam regiona), uključujući prestoničke regione Hovedstaden i Stokholm. Holandija je imala tri takva regiona, među kojima i prestonički region Noord-Holland. Belgija je imala dva regiona, uključujući prestonički region Région de Bruxelles-Capitale / Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Finska je prijavila svoj prestonički region Helsinki-Uusimaa, i Luksemburg je takođe bio među ovim regionima.
Na vrhu raspodele nalazi se centralni holandski region Flevoland, koji je u 2023. godini zabeležio ubedljivo najveći udeo električnih automobila — 17,07 odsto. Ova neuobičajeno visoka vrednost verovatno je povezana sa prisustvom kompanija za lizing vozila koje u regionu registruju velike flote električnih automobila, što veštački povećava njihov udeo u odnosu na ukupnu regionalnu populaciju vozila. Švedski prestonički region Stokholm (10,74 odsto) bio je jedini drugi region u EU sa dvocifrenim udelom. Zatim su sledili Hovedstaden u Danskoj (8,64 odsto) i belgijski region Prov. Vlaams-Brabant (7,6 odsto).
Na donjem kraju raspodele nalazi se 46 regiona u kojima su električni automobili činili manje od 0,25 odsto ukupnog broja putničkih vozila.. Ova grupa bila je dominantno zastupljena u Češkoj (pet od osam regiona), Grčkoj (11 od 13), Poljskoj (14 od 17) i Slovačkoj (tri od četiri), a zatim i u južnoj Italiji (šest regiona). Preostali delovi ove grupe uključivali su četiri regiona iz Španije, dva iz Rumunije i jedan region iz Hrvatske.
Izvor: Biznis.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Citroen