home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Abarth 500e
 
Veliki pad prodaje i negativne reakcije kupaca su naterali Abarth da ozbiljno razmatri povratak benzinskim motorima. Šef marke za evropsko tržište, Gaetano Torel, potvrdio je da imaju u planu sportski hot-hatch model baziran na novom Fiatu 500 Hybrid.

Abarth trenutno u ponudi ima isključivo električne automobile, nakon što su u avgustu 2024. godine ukinuti popularni benzinski modeli 595 i 695. Ova odluka, doneta uporedno s povlačenjem prethodne generacije Fiata 500, dovela je do značajnog pada prodaje. Tako je u Ujedinjenom Kraljevstvu ove godine prodato tek 273 automobila, u poređenjus 954 u istom periodu lane. To je veliki pad u odnosu na 5631 prodatih vozila 2018. godine.

Torel je objasnio da su povratne informacije kupaca o električnim modelima 500e i 600e podstakle preispitivanje strategije. “Abarth [kupac] želi motor sa unutrašnjim sagorevanjem ne samo zbog snage, već i zato što kupci Abartha automobil u osnovi kupuju, a zatim ga modifikuju vlastitim rukama”, rekao je. “Na električnom to ne možete, pa je to za njih ograničenje – ne mogu se baviti motorom i gorivom, i zato Abarth klub nije baš srećan s nama.”

Kao potencijalna osnova za novi benzinski Abarth se pominje Fiat 500 Hybrid. Torel je potvrdio da modifikovana platforma, izvorno razvijena za električni 500e, teoretski može da podnese više snage. Međutim, postojeći motor predstavlja velik problem.

Reč je o atmosferskom 1,0 litarskom trocilindrašu sa samo 65 KS, što 500 Hybrid čini jednim od najsporijih automobila na tržištu, s ubrzanjem do 100 km/h za dugačkih 16,2 sekunde. Torel je istakao da takav motor “to ne može učiniti”. Uz to, naglasio je da motor ima pogrešan karakter za Abarth, jer snagu isporučuje linearno već od 2000 obrtaja, umesto da podstiče vozače na “ganjanje” obrtaja, što je zaštitni znak brenda.

Pitanje koji bi motor mogao da se ugradi u 500 Hybrid ili kako ojačati postojeći 1,0 litarski agregat predstavlja velik izazov za Abarth. Platforma je dizajnirana za električni pogon i minijaturni motor, što ostavlja malo prostora za ugradnju nečeg većeg ili agregata koji zahteva značajno bolje hlađenje. Dodatnu prepreku predstavlja i povraćaj ulaganja u razvoj, s obzirom na to da je reč o nišnom proizvodu. Uprkos svemu, Torel je kratko poručio: “pokušavamo”.

Bez obzira na to da li će novi benzinski Abarth 500 ugledati svetlost dana, Torelovi komentari prvi su jasan znak da bi brend mogao da odustane od svoje isključivo električne strategije. Takva promena bi mogla da ima značajne posledice i za veći model 600, kao i za sve buduće automobile koji bi mogli dobiti Abarthov tretman.

Izvor: Autoportal.hr / Autocar.co.uk

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Abarth



čitanja : 43



Komentari