
Kada je Matijas Ekstrem krajem januara objavio da napušta DTM kako bi se u potpunosti posvetio relikrosu, nemačka premijum turing serija ostala je bez svog dvostrukog šampiona i jednog od autentičnih heroja discipline.
Zapravo, Ekstrem je pred sobom imao još jednu godinu ugovorne obaveze za DTM nastup s Audijem. Diter Gas, šef sportskog odeljenja kuće iz Ingolštata objasnio je da je Audi sam rešio da ne insistira na toj jednoj preostaloj sezoni, ne želeći demotivisanog vozača u svojim redovima.
Ekstrem je u DTM došao još 2001. godine kao zvezda švedske superturing scene i tokom svih 17 sezona provedenih u šampionatu vozio je isključivo modele kuće s četiri pristena, od “audija TT”, preko “A4”, “A5” i aktuelnog “RS5 DTM”. U njima je zabeležio ukupno 195 startova, dva naslova i četiri zvanja viceprvaka, 23 osvojene trke, 20 pol-pozicija i 77 podijuma.
Da mu se trkačka ambicija ne iscrpljuje samo u siluetnom turingu, 39-godišnji Šveđanin dokazao je izvodeći paralelnu DTM/relikros kampanju tokom poslednje tri sezone. U Svetskom relikros prvenstvu Matijas ima svoj EKS tim, uz punu fabričku podršku Audija, a u kategoriji je 2016. došao i do titule.
Koliko su taj program ozbiljno shvatili i Audi i Ekstrem pokazalo se baš 2016, kada je Šveđaninu dopušteno da izostane sa finalne DTM runde, koja se vremenski preklapala sa WRX vikendom. S druge strane, izbor je bio logičan: Matijas se u DTM-u nije borio za krunu, a u relikrosu jeste.
Prošlu DTM sezonu Ekstrem je završio kao vicešampion i izvorni plan je podrazumevao da on i 2018. provede kombinujući kružne staze i relikros, da bi se potom potpuno preorijentisao na potonju disciplinu. Međutim, u njemu više nije bilo volje za takvim angažmanom, što je Audi bio spreman da uvaži.
Objašnjavajući ovaj potez, Gas je rekao da insistiranje na ispunjavanju ugovora ne bi koristilo nijednoj strani.
“Kazao sam prošle godine da imamo ugovor s Matijasom i za 2018. i da se nadam da će ga on ispuniti. Ali, nikada ne bih primoravao vozača da učestvuje u programu u kojem ne želi da bude”, ispričao je šef Audi motorsporta.
“Znamo da su emocije i posvećenost vrlo važni za vozača i ako vozač ne želi da bude u programu, bolje mi je da potražim drugog, čak i ako nije na istom nivou. Ali, više ćemo izvući iz vozača ako je posvećen onome što radi.”
“Znamo da Matijas nikad ne bi radio nešto čemu nije posvećen i u toj fazi postalo je sasvim očigledno šta treba da radimo.”
Ekstrema će u Audi DTM sekstetu naslediti bivši vozač Formule E i Blanpan GT šampion Robin Frajns, koji se pridružuje postavi u sastavu: Rene Rast, Džejmi Grin, Niko Miler, Loik Dival, Majk Rokenfeler.
Zanimljivo, Gas je dodao da je u ovom slučaju bilo manje komplikovano pronaći zamenu za DTM sediše nego što bi bio slučaj da je Ekstrem odlučio da napusti WRX. Švedski trkač je, naime, osoba ključna za prisustvo Audija u toj kategoriji.
“Relikros program stvarno se vrti oko Matijasa i njegove performanse tu su od ključnog značaja. Ekipa dobro radi kad je i on prisutan, a manje je konkurentna kada ga nema.”
“Na DTM strani imamo generalno jak šestočlani tim, a prošle sezone smo vrlo jasno videli da nije samo Matijas sposoban da se tu takmiči. Zato nam je bilo malo lakše da mu pronađemo zamenu u DTM-u nego što bi to bilo u relikrosu. Tamo znamo da ne bismo mogli da pronađemo nekoga ko je na tako visokom nivou”, ocenio je Diter Gas.
Još jedan “mercedes” slobodan: Engel napušta DTM!
Maro Engel neće biti član DTM seksteta Mercedesa u sezoni 2018, već će se u punom kapacitetu posvetiti Formuli E i GT takmičenjima.
Nemački trkač je vozio DTM za Mercedes u periodu od 2008. do 2011, potom se bavio drugim kategorijama (GT, V8 Superautomobili), da bi se premijum turing seriji vratio prošle sezone.
To mu je omogućilo da u julu 2017. zabeleži prvu i jedinu DTM pobedu. Do nje je stigao na na nedeljnoj trci u Moskvi, kada mu se posrećilo s krajnje oportunističkom strategijom i odlaskom u boks na kraju prvog kruga.
Prošle godine Engel je kombinovao DTM kampanju sa Formulom E i povremenim nastupima u GT3 automobilu Mercedesa. Od 2018, pre svega zbog preklapanja kalendara, turing otpada iz njegovog takmičarskog programa, a električni jednosedi i GT postaju odabrane discipline.
U Marovom redefinisanju sopstvene karijere ulogu je morala da ima i činjenica da Mercedes po isteku 2018. zatvara DTM poglavlje i ulazi u Formulu E kao fabrički tim u 2019/20.
“Posle svog prvog DTM perioda, osećao sam da imam jedan neraščišćen račun sa tom serijom, ali sam stvar doveo u red stigavši do svoje prve pobede u Moskvi i zahvalan sam timu što mi je to omogućio”, kazao je 32-godišnji Engel.
“Šteta je što se ove godine kalendari DTM i Formule E preklapaju u priličnoj meri. Nažalost, za to nema lakog rešenja, jer bih voleo da sam mogao da se ponovo pojavim u DTM automobilu, pogotovu u poslednoj godini Mercedesovog učešća.”
“Međutim, posmatrajući budućnost, odlučili smo da se u 2018. potpuno koncentrišem na Formulu E i GT. U svakom slučaju, nameravam da odgledam uživo neke DTM trke i nadam se da će Mercedes vratiti titulu u Štutgart i Afalterbah, u sezoni koja će mu biti labudova pesma.”
“Mnogo dugujem klijentskom sportskom programu i Mercedesu-AMG”, dodao je Maro. “Zato mi je bilo toliko stalo da nastavim da se takmičim u većim GT trkama, to mi se mnogo dopada i voziću ih i ove godine.”
Engelova takmičarska sezona već je uveliko počela. Kao stalni pilot tima Venturi vozio je trke Formule E u Marakešu i Santjago de Čileu, a na Roleksu 24 na Dejtoni startovao je u “mercedesu-AMG GT3”.
Posle četiri trke četvrte Formula E sezone, on zauzima 16. mesto u vozačkom poretku.
“Maro je prošle godine bio važan član naše DTM ekipe i pokazao je koliko je sjajan trkač pobedom u Moskvi, na kojoj smo mu mnogo zahvalni”, komentarisao je šef Mercedesovog DTM programa Ulrih Fric.
“Ove sezone je potpuno usredsređen na Formulu E i na naš klijentski sportski program. On je apsolutni univerzalac, brz u svakom trkačkom automobilu i znam da će biti uspešan, bilo u jednosedu Formule E, bilo u GT automobilu. On ostaje član Mercedes-AMG sportske porodice i svi iz DTM tima žele mu mnogo sreće u svim trkama 2018.”
Engel je svih svojih pet DTM sezona proveo vozeći za Mercedes. U tom periodu zabeležio je 60 startova, upisao jednu pobedu i uknjižio ukupno 67 poena.
Izvor: Serbiaring.com