home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Formula 1

Pre četiri godine, Čarls Pic, vozio je Lotus F1 model opremljen osamnaestoinčnim točkovima na Silverstone stazi.

Opet, veći točkovi značili su veći uticaj na dizajn vešanja, tako da je ideja na kraju obustavljena. Sada, međutim, generalni konzorcijum najbržeg cirkusa koleba svoju odluku vezanu za veće felne, za koje Pireli tvrdi kako imaju više zajedničkog sa ulično legalnom tehnologijom, od trenutnih trinaestica. U međuvremenu, sudeći prema insajderu u F1 šampionatu, ova promena točkova se konačno može dogoditi.

Kada je upitan o ovim osamnaestoinčnim točkovima, FIA direktor trka, Čardli Viting izjavio je: "Ja sam dao zeleno svetlo, ovakva promena predstavlja deo paketa koji sada razmatramo".

Što se tiče kompanije Pirelli, ona je potpuno spremna za ovu transformaciju, a njen direktor proizvodnje, Marko Trončeti Provera, izjavio je kako su otvoreni ka svim idejama, ali sve dok F1 pronađe prave regulatorne norme.

"Postoji obilje problema po pitanju aerodinamike, vešanja i ostalih konstruktorskih segmenata. Kada timovi budu spremni, mi ćemo takođe biti spremni. Za nas je ova tehnologija uvek dobrodošla. Srećni smo sa trinaestoinčnim točkovima, bićemo i sa osamnaesticama. Što veći postaju to je nama lakše, ali ostali tehnološki izazovi dodatno komplikuju stvari, naravno."

Pirelli bi tek trebalo da organiuzuje pogodan test program, koji bi mogao biti prilagođen dodatno modifikovanom F1 vešanju.

"Do sada nismo razgovarali o ovim detaljima", dodao je direktor kompanije Pirelli zadužen za Formula 1 šampionat, Mario Isola. "Ovde se ne radi samo o regulativama vezanim za točkove, koji nedostaju, već i o svim ostalim. Mi smo već potvrdili našu spremnost na bilo koji izazov, sa dovoljno vremena za testiranje."

Glavna tehnička prednost ovih većih točkova jeste u stabilnijem spoljnom obodu guma, koji stvara strukturnu rigidnost kao i kontrastni pritisak, jer se manja vazduha unutra.

Izvor: Autoexclusive.rs



čitanja : 687



Komentari