
Vozač Mercedesa Luis Hamilton trijumfovao je na Velikoj nagradi Nemačke, 11. trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1, pošto se najbolje snašao u promenljivim uslovima.
Aktuelni šampion je na stazi „Hokenhajmring“ došao do četvrte pobede ove sezone, a 66. u karijeri, pošto se probio posle starta sa 14. pozicije, a kada je počela da pada kiša nije napravio nijednu grešku.
Drugo mesto zauzeo je Valteri Botas u drugom Mercedesu, a na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao se vozač Ferarija Kimi Raikonen.
Velika nagrada Nemačke donela je mnogo uzbuđenja, iako tokom većeg dela trke nije izgledalo da će biti ikakvih nedoumica oko pobednika. Vozač Ferarija Sebastijan Fetel sigurno je vodio do trenutka kada je kiša počela da pada, a kada je Raikonen posle odlaska njih dvojice u boks ugrozio njegovu poziciju, tim mu je poručio da propusti Nemca.
Kada su tmurni oblaci nadvili nad Hokenhajmom, svi vozači osim Fetela su uspeli da se zadrže na stazi, a miljenik domaće publike je bio vinovnik najvećeg incidenta na trci. Vozač Ferarija je izleteo sa staze i udario u zaštitnu ogradu, što je dovelo do izlaska bezbednosnog vozila, a zatim i Raikonenovog odlaska u boks. Hamilton je do tada uspeo da se probije ispred svog timskog kolege, kojeg tim nije spremno dočekao prilikom zamene pneumatika, a to mu je i donelo vođstvo.
Kada je trka nastavljena, Botas je čak uspeo da ugrozi Hamiltona, ali kada mu je Britanac uzvratio tim mu je poručio da zadrži drugu poziciju. Iako se kiša potom pojačala, tada je rešena borba za pobedu, a većih promena iza britanskog vozača nije bilo. Botas je zauzeo drugo mesto, ispred Raikonena, a najbolji među ostalima bio je vozač Red Bula Maks Ferstapen, kojeg je sledio Niko Hilkenberg u Renou.
Vozač Hasa Roman Grožan zauzeo je šesto mesto, ispred dvojca Fors Indije Serhija Peresa i Estebana Okona. Najbolju desetoricu kompletirali su Markus Erikson u Zauberu i vozač ekipe Toro Roso Brendon Hartli.
Zahvaljujući trijumfu, Hamilton je preuzeo vođstvo u generalnom plasmanu i sada ima 188 bodova, 17 više od Fetela.
Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se već narednog vikenda Velikom nagradom Mađarske na stazi „Hungaroring“.
Tok trke:
Od starta Velike nagrade Nemačke poveo Fetel, ispred Botasa, Raikonena, Ferstapena, Magnusena i Hilkenberga, dok je Hamilton pao na 15. mesto. Međutim, u roku od tri kruga Britanac je stigao do desete pozicije, a potom je nastavio da napreduje. U 15. krugu bio je peti, 25 sekundi iza vodećeg Fetela, a krug kasnije Raikonen je prvi od vodećih otišao po nove pneumatike i na stazu se vratio ispred šampiona.
Rikardo, koji je startovao sa začelja, probio se do 12. pozicije do 20. kruga, a zatim mu se sve ‚otvorilo‘ i napredovao je do šestog mesta. Fetel je u 26. krugu otišao u boks i vratio se iza Raikonena, a ispred Hamiltona, a zatim je isto učinio i Botas, pa je prvu poziciju preuzeo Ferstapen, kojem je Raikonen bio blizu. U 29. krugu trka je bila gotova za Rikarda, koji se parkirao pored staze, a Fetel se u potpunosti približio svom timskom kolegi, ali je malo i oštetio pneumatike.
Mladi Holanđanin je u boks produžio krug kasnije i vratio se iza Botasa, na peto mesto. Raikonen je uspevao da zadrži Fetela na oko sekundu i po iza sebe, ali mu je tim u 38. krugu poručio da mora da štedi pneumatike, na šta je pitao šta hoće zapravo od njega, pa je propustio svog timskog kolegu. Hamilton je po nove pneumatike otišao u 43. krugu, kada su pojedini timovi najavljivali padavine i vratio se na petu poziciju.
Krug kasnije, kiša je počela da pada, a Lekler je prvi otišao u boks, pratio ga je Alonso, a od vodećih Ferstapen je po pneumatike za kišu otišao u 47. krugu. Vozač Red Bula je ponovo bio u boksu tri kruga kasnije, a zadržao je peto mesto, da bi potom bilo viđeno okretanje Leklera na stazi. Raikonen je izgubio mnogo vremena, pa ga je Botas sustigao, da bi vozač Ferarija imao i izletanje sa staze, koje je njegov sunarodnik iskoristio da ga pretekne.
Nekoliko trenutaka kasnije, Fetel je izleteo sa staze kada je sigurno vodio, Botas je otišao u boks, ali ga tim nije spremno dočekao. To je Raikonenu donelo vođstvo, ispred Hamiltona, a na stazu je potom izašlo bezbednosno vozilo. Finac je produžio u boks u 55. krugu, pa je Hamilton preuzeo vođstvo, a iako ga je tim pozvao u boks on je u poslednjem trenutku odlučio da ostane na stazi.
U 57. krugu bezbednosno vozilo je izašlo sa staze, Hamilton je zadržao vođstvo, ali mu je Botas bio blizu i pobegao je Raikonenu. Finac je pretekao svog timskog kolegu posle nekoliko krivina, ali je Hamilton uzvratio, pa je Botas popustio. Britanac je na čelu nizao najbrže krugove na stazi, pa njegov trijumf nijednog trenutka u narednih deset krugova nije doveden u pitanje.
Izvor: Sportklub.rs
Rikardo: Ugovor? Sledeće nedelje...
Vozač Red Bula Danijel Rikardo rekao je da se nada da će detalje novog ugovora sa austrijskim timom utanačiti tokom naredne nedelje.
Pregovori između dve strane traju mesecima, a pošto je pre nekoliko dana objavljeno da će Luis Hamilton i Valteri Botas ostati u Mercedesu, Australijanac nema druge ozbiljne alternative.
Šef ekipe Red Bula Kristijan Horner rekao je ovog vikenda u Hokenhajmu da se nada da će situacija biti rešena uskoro, a Rikardo je saglasan sa njim.
„Rekao bih da je ugovor sve realniji. Sve je jasnije kakva je situacija kod ostalih, tako da ću se fokusirati na ovu trku, a sledeće nedelje ćemo pokušati da sve završimo“, rekao je Rikardo.
Upitan da li je njegov izbor bio da pokrene pitanje potpisivanje ugovora, Rikardo je odgovorio:
„Većim delom, da“.
Rikardova situacija daće odgovor i što se tiče budućnosti nekih drugih vozača. Karlos Sains junior trenutno vozi za Reno, ali do 30. septembra Red Bul ima opciju da ga angažuje. Ukoliko Australijanac potpiše ugovor, Sains će postati slobodan vozač osim ukoliko ga Red Bul ponovo ne prosledi u Toro Roso.
„Voleo bih da odem na odmor, a da je sve potpisano i završeno, ali čak i da ne potpišem ugovor sledeće nedelje, ako znam tokom pauze šta želim, to je u redu. Videćemo“, istakao je Rikardo.
Izvor: Sportklub.rs
Alonso: Nove gume za tri godine? Neću ja biti tada ovde
Vozač Meklarena Fernando Alonso je na konferenciji za medije pred Veliku nagradu Nemačke u Hokenhajmu dobio pitanje šta mislio o novim gumama koje Pireli najavljuje za 2021. godinu i koje će imati 18 inča.
"Ne znam, profil penumatika stvarno nije toliko bitan. Ionako neću biti ovde 2021. godne i ne zanima me to toliko", rekao je novinarima vozač Meklarena Fernando Alonso.
"Zanimaju me stvari koje mogu sada da se unaprede. Na primer da postoje bolje gume za kišno vreme kako ne bi 50 hilajda ljudi gledalo praznu stazu na kojoj niko ne vozi", dodao je dvostruki svetski šampion koji je doduše svoju prvobitnu izjavu o 2021. godini kasnije malo pojasnio na Tviteru.
"Za one koji su samo kopirali moju izjavu o 2021. godini, morate da budete prisutni i da slušate ironični ton i da čujete smeh koji se desio posle te izjave", napisao je Alonso.
Iako je 36-godišnji Alonso pojasnio ovu svoju ironičnu izjavu on još uvek nema ugovor za 2019. godinu i ne želi o tome da govori pre završetka leta. Španski mediji su već pisali da on sigurno ostaje u narandžastom bolidu Meklarena, a kao njegovog kolegu u garaži vide Karlosa Sainca.
Inače Alonso je po prvi put pričao o kraju svoje karijere, a interesantno je i da će od 2021. Formula 1 izledati dosta drugačije. Tada će Liberti medija imati potpunu kontrolu nad ovim takmičenjem, pa i ugovori čak i najvećih zvezda poput Fetela i Hamiltona traju do 2020. godine.
Izvor: Sportklub.rs