
Fetel najbrži u Monci, strašan udes Eriksona
Vozač Ferarija Sebastijan Fetel ostvario je najbolje vreme na prvim treninzima pred Veliku nagradu Italije, 14. trku ovogodišnjeg šampionata Formule 1, koje je obeležio težak udes Markusa Eriksona u Zauberu.
Prvi dan akcije na „Monci“ obeležili su promenljivi uslovi. Tokom prvog treninga, koji je vožen po kiši, najbrži je bio vozač Fors Indije Serhio Peres, da bi se uslovi popravili, ali je uprkos tome tokom popodneva viđen veliki incident.
Švedski automobilista je potpuno neobjašnjivo izgubio kontrolu na startno-ciljnom pravcu i udario u ogradu pored staze, što je katapultiralo njegov bolid. Srećom, iako je njegov bolid u potpunosti bio uništen, Erikson je iz njega izašao bez ijedne ogrebotine. Ispostavilo se da mu se otvorio DRS, a sličan problem nešto kasnije imao je i njegov timski kolega Šarl Lekler.
Zbog tog incidenta je na stazi istaknuta crvena zastavica dok se ostaci bolida nisu uklonili, a kada se to desilo usledilo je dominantno izdanje Ferarija. Fetel je bio najbrži u vremenu od 1:21.105 minuta, sa 260 hiljaditinki prednosti u odnosu na svog timskog kolegu Kimija Raikonena. Najbliži njima dvojici bio je branilac titule Luis Hamilton, koji je bio 17 hiljaditih delova sekunde iza Finca. Unutar sekunde od Fetela bio je još samo Valteri Botas u drugom bolidu Mercedesa.
Najbolju četvoricu sledili su vozači Red Bula Maks Ferstapen i Danijel Rikardo, ispred dvojca Fors Indije Estebana Okona i Serhija Peresa. Prvu desetoricu kompletirali su Lekler i Niko Hilkenberg u bolidu Renoa.
Ranije tokom dana, Peres se najbolje snašao po kiši i za 550 hiljaditinki je iza sebe ostavio Raikonena, dok je treći bio Okon. Koliko je prvi trening bio čudan pokazuje i činjenica da je vozač ekipe Toro Roso Brendon Harli bio četvrti, ispred Rikarda, svog timskog kolege Pjera Gaslija i Ferstapena. Među najboljom desetoricom našli su se i Karlos Sains junior, Hilkenberg i Botas. Hamilton je tada imao 11. vreme, a Fetel 17.
Akcija u Monci se nastavlja u subotu u 12 časova poslednjim slobodnim treningom, dok su kvalifikacije tri sata kasnije. Trka za Veliku nagradu Italije startuje u nedelju u 15.10, uz direktan prenos na Sport Klubu 1.
Izvor: Sportklub.rs / YouTube
Naredna sezona F1 traje do decembra
Šampionat Formule 1 za sledeću godinu završiće se u nedelju, a u predlog kalendara uvrštena je i Velika nagrada Nemačke, koja je poslednjih sezona često bila pod znakom pitanja.
Svetska automobilska federacija takođe je objavila da je produžen ugovor sa Velikom nagradom Japana, koja će tako biti vožena na „Suzuki“ barem do 2012. godine.
Kalendar za narednu sezonu će brojati 21 trku, a raspored je identičan kao ove godine. Šampionat će početi u Australiji 17. marta, a domaćin finala sezone biće Abu Dabi 1. decembra.
Tokom istorije, samo u tri navrata je sezona bila završena kasnije, a takav slučaj je bio 1959, 1962. i 1963. godine.
Kalendar će se 12. oktobra naći pred Savetom za auto-moto sport FIA, koji će morati da ga odobri da bi on bio zvaničan.
Trka u Nemačkoj je, inače, poslednjih godina bila održavana na svake dve sezone i bila je pod znakom pitanja za narednu pošto su organizatori tražili da se smanji naknada koju moraju da plate.
Od 21 trke, 11 će biti voženo u Evropi, pet u Aziji, četiri u Amderici i jedna u Australiji.
Naredna sezona će uključivati i 1.000. trku u istoriji Formule 1, a to će biti Velika nagrada Kine, koja je zakazana za 14. april.
Nacrt kalendara Formule 1 za 2019:
17. mart Australija
31. mart Bahrein
14. april Kina
28. april Azerbejdžan
12. maj Španija
26. maj Monako
9. jun Kanada
23. jun Francuska
30. jun Austrija
14. jul Velika Britanija
28. jul Nemačka
4. avgust Mađarska
1. septembar Belgija
8. septembar Italija
22. septembar Singapur
29. septembar Rusija
13. oktobar Japan
27. oktobar Meksiko
3. novembar Sjedinjene Države
17. novembar Brazil
1. decembar Abu Dabi
Izvor: Sportklub.rs
Masa: Oreol je divna stvar
Nekadašnji vozač Formule 1 Felipe Masa je posle stravičnog incidenta u Belgiji u kome je oreol sačuvao Šarla Leklera kazao da sada sa sigurnošću može da se kaže da je novouvedeni deo na bolidima "divna stvar".
Kako je Felipe Masa završio karijeru u Formuli 1 sa poslednjom trkom 2017. godine u Abu Dabiju on nije uspeo da vozi bolid sa oreolom. Deo bolida štiti glavu, jedini deo tela vozača koji nije zaštićen bolidom, ali je on uglavnom izazivao kontroverze jer ga mnogi smatraju lošim estetskim rešenjem.
"Kada pogledate ovo, možete da kažete da je oreol divan", napisao je Masa na Tviteru.
"Kada vidite kakvi se sudari dešavaju u Formuli 1 i u Indikar seriji možemo da vidimo da F1 uvek pokušava da unapredi stvari, oreol, promene staze, virtuelna vozila bezbednosti, dok Indikar to ne radi u tolikoj meri. Nemoguće je kada vidite stazu kakva je Pokono, gde je prosečna brzina 360 kilometara na čas, i kada vidite niske zidove, sa ogradama, to je toliko opasno po bezbednost. Žao mi je što to kažem ali moraju da vode računa o bezbednosti vozača", kaže prošlogodišnji vozač Vilijamsa.
Izvor: Sportklub.rs