home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Pomalo neuobičajeno, ali zanimljivo je, predstavljanje detalja upravljača bolida Formule 1, a Mercedes je to upravo uradio

U Formuli 1 upravljač ima mnogo šire značenje od svog imena. Ova kompleksna naprava je praktično kontrolni centar koji vozač ima na raspolaganju. Osim što se na njemu nalaze i komade menjača i “kvačila”, nalaze se i brojna podešavanja i komade, koje vozač može, a u osnovi, i mora da koristi tokom trke.

Koliko dugmića i prekidača ima jedan upravljač i koje su njihove funkcije, pokazao je Mercedes uz napomenu da je ovogodišnji upravljač evolucija onog koje su koristili Hamilton i Bottas u 2018. Za 2019. godinu na sebi ima čak 25 prekidača i dugmadi, pored pomenutih papučica menjača i kvačila.

Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Podeljeni su na rotacione selektore koji se koriste palcem, normalne rotacione selektore i selektore, koji imaju teže aktiviranje, kako vozač slučajno ne bi odabrao neželjenu funkciju.

Tri rotaciona prekidača u donjem delu upravljača služe za kontrolu elemenata kao sto su startni modovi, podešavanje kontrasta ekrana i podešavanje motora i MGU-K sistema.

Tri rotaciona selektora kojima vozači upravljaju palčevima su na levoj strani su raspoređena na dva sa leve i jedan sa desne strane. Njima se kontroliše rad diferencijala na ulazu, temenu i izlazu iz krivine, odnosno kontroliše snaga na točkovima. Sledeća dva selektora su zadužena za podešavanja sile kočenja motorom i podešavanje balansa kočnica. Još dva dodatna prekidača na donjem delu upravljača služe za podešavanje balansa kočnica, odnosno fino podešavanje balansa i rade u tandemu. Preostale komande su za aktiviranje DRS-a, limitera brzine, limitiranje maksimalne snage motora za start, aktiviranje neutrala menjača, radio komunikacije.

Hamilton i Bottas će ove godine koristiti tri do četiri upravljača koji su izrađeni od ugljeničnih vlakana, fiberglasa, silikona, titanijuma i bakra.

Kako kažu u Mercedesu, tokom godine, oba vozača će uvoditi izmene i modifikacije prema sopstvenim potrebama, tako da je razvoj upravljača proces koji pratčno traje tokom cele sezone.

Izvor: Dmotion.rs

Foto: Mercedes-AMG Petronas Motorsport



čitanja : 326



Komentari