home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Doviciozo Rosi

Vozač Dukatija Andrea Doviciozo izjavio je da je njegov sunarodnik Valentino Rosi promenio svoj mentalitet tokom vremena u kraljevskoj klasi i da to bio pametan potez.

'Doktor' je tokom prošle decenije osvojio sedam titula u najjačoj kategoriji, čime je sebe uvrstio među najveće motocikliste svih vremena. Uprkos tome što je u februaru napunio 40 godina, Rosi je uspeo da se održi na najvišem nivou, a u poslednjih pet sezona samo jednom nije bio među najboljom trojicom u šampionatu.

Doviciozo smatra da je Rosi, koji ne zna za pobedu od Velike nagrade Holandije 2017, naučio kako da prihvati svoje poraze. Vozač Jamahe je trenutno drugoplasirani u poretku, a ispred njega je samo popularni Dovi.

"Promenio je svoj mentalitet, bio je primoran da uradi to i bio je pametan. Da je nastavio sa pristupom trkama kakav je imao pre deset godina, samouništio bi se. Ali, inteligentan je, shvatio je da svojim porazima ne može da pristupa na isti način i adaptirao se. Ima 40 godina, a pogledajte šta radi. U poslednje dve i po godine je uspeo da se izbori sa odličnim timskim kolegom kakav je Vinjales", rekao je Doviciozo, a prenosi Motorsport. com

Doviciozo, koji je sedam godina mlađi od Rosija, kaže da smatra da neće ostati u kraljevskoj klasi jednako dugo kao njegov sunarodnik. Vozač Dukatija, koji je u najjačoj klasi od 2008. godine, a 12 od 13 svojih pobeda je ostvario u poslednje tri sezone, ističe da bi se verovatno povukao da je bio u 'Doktorovoj' poziciji.

"Nije mi zamisao da budem u kraljevskoj klasi do 40. Ne zato što ne smatram da to mogu, već mi to nije cilj. Svako živi svoj život na svoj način, ali Valentinu dobro ide, a on ima priliku da odluči da li će nastaviti da se trka ili ne, a u ovom trenutku bi se bez Moto GP šampionata osećao gore. Iako nije osvojio titulu mnogo godina, voljan je da se bori sa velikim brojem mladih vozača. Istina je svi žive kako žele, svi imaju svoje prioritete. Moji su, na primer, da se takmičim u motokrosu, a da sam osvojio devet titula kao Rosi, više ne bih bio u kraljevskoj klasi", naglasio je Doviciozo.

Ovogodišnji Moto GP šampionat se nastavlja Velikom nagradom Španije u Heresu 5. maja.

Izvor: Sportklub.rs

Rosi i Markes pohvalili novi Triumph agregat

Valentino Rosi nikada nije vozio Moto2 motocikl, ali i te kako ima ima iskustva na gran pri mašinama.

Doktorov rezime uključuje pobede na dvotaktnim motocikala zapremine 125, 250 i 500 kubika, kao i na četvorotaknim dvotočkašima od 800, 990 i 1.000 kubika.

Rosi je vozio za Apriliju, Hondu, Yamahu, Ducati, koristio je Dunlop, Michelin i Bridgestone gume, fabričku i „otvorenu“ elektroniku.

Zato njegovo mišljenje od novim Triumph agregatima od 765 kubika u Moto2 i te kako ima težinu.

Ova klasa nije ni postojala dok je Rosi napredovao kroz gran pri klase. Zamenila je onu od 250 kubika 2010, a prvobitno je vožena na Hondinim agregatima od 600 kubika.

„Mnogi su imali zamerke na agregat kada je startovala Moto2 klasa, jer su smatrali da nije dobra proprema za MotoGP.“

„Međutim, imam utisak da se sve to promenilo u poslednjih nekoliko godina, a naročito dolaskom Triumph agregata i nove elektronike. Mislim da sada imamo odličan motocikl za MotoGP, a i vozači su zadovoljniji.“

Uz bolja vremena na startu nove Moto2 sezone stigle su i veće maksimalne brzine – oko 10 km/h veće – što je zapalo za oko aktuelnom šampionu.

„Bilo je bolje s Hondinim agregatom“, kroz smeh je poručio Markes, a onda je je postao ozbiljniji. „Vidim da su vozači zadovoljniji i da se agregat više ponaša kao prava trkačka jedinica.“

„Pre je to više bio ulični agregat na stazi, a sada možete i da eksperimentišete sa elektronikom i da dobijete više snage. Performanse su sada sličnije onima u MotoGP-u.“

Trenutni lider Moto2 klase je Lorenco Baldasari, koji je pobedio na prve dve trke, dok je u SAD trijumfovao bivši vozač „premijerne klase“, Tomas Liti. Jedina dva proizvođača koja su uzela podijume do sad su Kalex i SpeedUp.

Izvor: Moto-berza. com



čitanja : 603



Komentari