home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
F1 Zandvoort

Formula 1 je zvanično objavila da će se od naredne sezone ponovo voziti trka za Veliku nagradu Holandije i to na stazi Zandvort.

Od naredne sezone Evropa će dobiti još jednu trku u šampionatu Formule 1. Staza kraj holandskog grada Zandvort će ponovo ugostiti najbrži cirkus na svetu posle 35 godina pauze. Staza kraj Zandvorta je poslednji put bila u kalendaru Formule 1 1985. godine kada je slavio Niki Lauda u bolidu Meklarena.

Laudi je to bila treća pobeda u Holandiji, dok je isto toliko trijumfa imao i Džeki Stjuart. Pobedu više od njih dvojice je imao Britanac Džim Klark koji je poslednji put slavio 1967. godine. U konkurenciji konstruktora na stazi u Zandvortu je najbolji bio Ferari koji je devet puta slavio.

Inače Velika nagrada Holandije se vraća u momentu kada Maks Ferstapen ima sve bitniju ulogu u Fomruli 1, a pre njega je vozio njegov otac Jos Ferstapen. U Formuli 1 je relativno skoro bio Robert Dornbos, ali je mladi Maks koji trenutno vozi za Red Bul i sa tako kratkom karijerom najuspešniji Holanđanin u F1.

Ovo će biti druga nova staza u šampionatu Formule 1 naredne sezone jer će se takođe od 2020. voziti i u Vijetnamu. Nije međutim još poznato u kom mesecu će se voziti Velika nagrada Holandije. Do 1985. godine se trka u Zandvortu uglavnom vozila krajem avgusta.

Izvor: Sportklub.rs

Maks: Jedva čekam Zandvort, staza je brza kao Suzuka

U utorak je Formula 1 zvanično objavila da će se naredne sezone ponovo, posle 35 godina, trka najbržeg cirkusa na svetu ponovo voziti u Holandiji. Domaćin će biti legendarna staza u priobalnom gradu Zandvortu.

Za povratak Formule 1 u Holandiju je možda i najzaslužniji mladi vozač Red Bula Maks Ferstapen. Holanđanin vozi u F1 od 2015. godine i svake sezone ga sve više sunarodnika prati na trkama uglavnom na evropskom tlu. Tu je upravo Formula 1 prepoznala potencijal da vrati trku na holandsko priobalje i to prvi put još od sredine 80-ih.

Poslednji put je u Zandvortu pobedio Niki Lauda, a te 1985. je staza izgledala bitno drugačije nego sada. Ona sada ima mnogo više krivina, a jedan od retkih vozača u Formuli 1 koji ima uvid u to kako je voziti u Zandvortu je Maks Ferstapen.

"To je istorijska staza. Trkao sam se tamo u Formuli 3 i bilo je zabavno. Staza je slična Suzuki jer je obe dizajnirao isti čovek pa mislim da su karakteristike slične. Brza je traka, a uvek je zanimljivo i uzbudljivo kada imaš nove staze u kalendaru", rekao je Maks Ferstapen.

Holanđanin kaže da će staza u Zandvortu biti prilično izazovna za vozače u modernoj Formuli 1.

"Nekoliko krugova sam uradio u Formuli 1, napravio sam i nekoliko krofni i staza je priličan izazov. Ima nekoliko nakrivljenih krivina, neka mesta su veoma uska i nema prostora za izletanje. Veoma je teško pronaći granicu u takvoj situaciji. Na nekim stazama je to lakše i to čini stvari mnogo uzbudljivijim", rekao je najuspešniji holandski vozač u Formuli 1.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 1020



Komentari