home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vesti iz Formule 1

12 Nov 2019 - 16:19 Sport Link
Helmut Marko

Honda rešava do Abu Dabija da li ostaje u F1

Kako prenosi Sport Klub, Honda se bliži odluci da li će ostati u Formuli 1. To je izjavio savetnik Red Bula, dr Helmut Marko.

Bolidi oba tima čuvenog energetskog napitka – Red Bul i Toro Roso, se pokreću zahvaljujući motoru čuvene japanske kompanije, a u poslednjim trkama njihov učinak se značajno popravio.

„Honda još nije ništa odlučila”, rekao je Marko za jedan nemački sajt. „A motor je obično velika stavka u životu jednog bolida u Formuli 1”, našalio se vremešni Austrijanac.

U ovom trenutku nijedan proizvođač motora nije potpisao zvaničan ugovor sa bilo kojom ekipom za 2021. godinu, kada na scenu stupaju nova pravila i novi Konkord sistem. Prema Marku, Honda ima dovoljno informacija da odluku donese na vreme.

„Pravila su već na stolu, tako da svako može da izračuna, koliko će jeftinija biti proizvodnja novih motora. Biće ograničenja u razvoju i nekim materijalima. Mislim da bi rešenje trebalo da stigne do početka vikenda u Abu Dabiju”, rekao je dr Helmut.

Marko je takođe nazvao predstojeće finansijske promene, „pozitivnim u celini”. Objasnio je da će ono što izgube na Red Bulu, nekih 175 miliona dolara budžeta, doći u ruke Toro Rosa, pa će imati dve podjednako kvalitetne ekipe.

Izvor: Sportklub.rs

Foto: Getty images/Mark Thompson

Albon ostaje u Red Bulu, čeka se samo naslednik Kubice

Red Bul je potvrdio da će Aleks Albon biti klupski kolega Maksu Ferštapenu u 2020. godini.

Momak iz Londona, koji vozi pod zastavom Tajlanda, zamenio se sa Pjerom Gaslijem sredinom godine i ovaj potez je doneo puno toga dobrog i jednom i drugom vozaču, kao i njihovim novim ekipama.

„Uzbuđen sam što ću i naredne sezone biti Maksov partner, a nadam se da ću brzo shvatiti koliko sam srećan što će mi se ponovo ukazati takva prilika. Hvala Red Bulu što mi veruje i što je zadovoljan mojim rezultatima. Nadam se da ću u 2020. godini biti još bolji”, rekao je Albon, koji je na poslednjih sedam trka, od kad je član Red Bula, redovno plasiran od četvrtog do šestog mesta.

Šef tima Kristijan Horner dodao je i ovo:

„Alek se predstavio u dobrom izdanju od kako je debitovao u Belgiji i njegovi rezultati govore sami za sebe. Sedam plasmana u najboljih šest ispunjavaju sve naše ambicije”, rekao je šef Red Bula.

U međuvremenu je potvrđen i ostanak Pjera Gaslija u ekipi Toro Rosa, pa ostaje još samo da se vidi ko će naslediti Roberta Kubicu u Vilijamsu i postati klupski drug Džordža Rasela.

Izvor: Sportklub.rs

"Pomalo je dosadno gledati Luisa kako pobeđuje"

Dominacija Luisa Hamiltona u Formuli 1 postaje dosadna i krajnje je vreme da nova generaacija probije, smatra vozač Red Bula Maks Ferstapen.

Hamilton je nedavno osvojio šestu titulu šampiona.

"Dobro je za sport da se mladi vozači probijaju i nadam se da će uskoro oni preuzeti primat", rekao je Ferstapen.

"Pomalo je dosadno gledati Luisa kako pobeđuje. Moramo probati da to promenimo. I on postaje stariji, tako da će sigurno stati u jednom momentu. Sve na kraju zavisi od tima."

Kada je reč o njegovom timu, Ferstapen je istakao:

"Mislim da smo na dobrom putu. Kada je reč o snazi motora, vrlo smo blizu Mercedesu i to je ono što obećava za narednu sezonu. Osećam se kao kod kuće u ovom timu i to je ono što svaki vozač želi, da oseća da ga cene".

Predstojećeg vikenda na programu je trka za Veliku nagradu Brazila.

Izvor: Sportklub.rs

Fetel: Pokušavao sam da ne vidim istinu

Sebastijan Fetel kaže da su još na početku sezone rezultati Ferarija, koji je bitno zaostajao za Mercedesom bili veoma zabrinjavajući. Ipak Nemac poručuje da je tada pokušavao da se na to ne obazire.

Iako je Ferari imao dobre rezultate na testiranjima, na prvim trkama je bio veoma loš i Mercedes je otvorio sezonu sa nekoliko duplih pobeda. Nemački tim je radio maltene šta je hteo u početku sezone i već se tada videlo da Ferarijevi vozači nemaju šanse za titulu.

"U tom trenutku ne odustaješ, ali shvataš da nisi u poziciji u kojoj želiš da budeš. Boriš se prvo sa sobom jer si previše daleko da se boriš sa ostalima, sa Mercedesom koji je sve jači iz trke u trku. Pokušavali smo da nađemo svoju formu najpre i onda kada smo uspeli shvatili smo da smo daleko. Sa evropskim trkama smo shvatili da ne možemo stvari da preokrenemo preko noći i da će biti veoma teško", rekao je Sebastijan Fetel.

"Kada zaređaš sa neuspesima, nekako vidiš istinu ali pokušavaš da je ne vidiš. Nije lep osećaj. Na kraju moraš da spoznaš istinu. Činjenica da to potiskuješ nekoliko trka pre nego što kažeš 'U redu tako je kako je' ti pomaže takođe. Nekako pokušavaš, pokušavaš ali u nekom trenutku shvatiš. Malo je manje surovo ali i dalje je bez veze", poručuje vozač Ferarija.

Izvor: Sportklub.rs

Lekler sa novim motorom i deset mesta kazne na startu

Pilot Ferarija Šarl Lekler krenuće dobiće deset mesta kazne na startu Velike nagrade Brazila, zbog promene kompletne pogonske jedinice.

U Ferariju su saopštili da je motor, koji je otkazao Lekleru na Velikoj nagradi Amerike u Ostinu, potpuno neupotrebljiv za nastavak sezone.

„Šarl će dobiti novi motor. Njegov prethodni je oštećen u Ostinu, još tokom kvalifikacija i već tada smo morali da mu stavimo jedan još stariji i već korišćeni motor, iz kojeg je takođe curelo ulje, što se videlo na samoj trci.”

Upotreba potpuno nove pogonske jedinice znači i dobijanje kazne na startnom gridu u Sao Paolu, pa se očekuje da Monegašanin krene iz druge polovine takmičara na startu.

„Bez obzira na to, važno je da se efikasnost vrati na raniji nivo. Biće vremena tokom trke da Lekler značajnije napreduje”, poručio je Matija Binoto.

Dve trke pre kraja, Lekler ima 249 bodova i zauzima treće mesto u Šampionatu.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 922



Komentari