
Kako prenosi Sport Klub, devetostruki svetski šampion u motociklizmu Valentino Rosi voziće 2020. poslednju sezonu u fabričkoj Jamahi.
Nakon sastanka, zajadnička odluka Valentina Rosija i Jamahe je da 2020. bude poslednja sezona u kojoj će Rosi voziti za fabrički tim Jamahe. Kao njegova zamena od 2021. već je predstavljen Fabio Kvartararo.
Rosi i Jamaha završiće petnaestogodišnju saradnju ove godine. Rosi će odluku o nastavku karijere doneti sredinom godine.
Italijanski vozač sam je zatražio dodatno vreme kako bi procenio da li još uvek može da vozi na nivou potrebnom za takmičenje u Moto GP. Ukoliko odluči da nastavi da vozi, Jamaha mu je dala uverenja da će i u 2021. godini na raspolaganju imati njihov motor i punu podršku Jamahe. Rosi će odluku doneti nakon sedam ili osam trka.
Kako se navodi i saopštenju, Jamaha će, bez obzira na odluke koje se odnose na sezonu 2021. ove godine kao i do sada davati punu podršku Rosiju koji će voziti svoju 25. sezonu u karijeri, a 21. u kraljevskoj klasi.
"Zbog svega što se dešava, Jamaha je od mene tražila da početkom godine donesem odluku o svojoj daljoj karijeri. U skladu sa onim što sam govorio prošle sezone, odlučio sam da ne požurujem sa konačnom odlukom o kraju karijere. Jamaha je postupila prema ranijem dogovoru i zaključila pregovore. Jasno je da uz sve tehničke promene i dolazak novog šefa mog tima, moj cilj je primarno da budem konkurentan i da karijeru i u 2021. nastavim u Moto GP. Ali, pre nego što o tome konkretno odlučim, moraću na stazi da potražim i pronađem neke odgovore. Raduje me to što ću, ako odlučim da nastavim da vozim, imati podršku Jamahe koja je spremna da mi da fabrički motor. Već na prvim testovima ću dati sve od sebe i pokušaću sa svojim timom što bolje da se pripremim za početak nove sezone", poručio je Valentino Rosi.
"Potpuno je razumljiva Valentinova odluka da vidi gde je u 2020. pre nego što donese odluku za 2021. godinu. Jamaha to poštuje i u potpunosti se sa tim slaže. Iako poštujemo Valentinovu odluku, imamo i planove za budućnost. U vreme kada imamo šest fabričkih timova u Moto GP, svi žele da dovedu mlade i talentovane vozače što pre. Čudan je osećaj početi ovu sezonu sa saznanjem da Vale neće biti vozač fabričke ekipe 2021. Ali, Jamaha će i tada biti uz njega šta god on odluči o svojoj budućnosti. Ako odluči da nastavi da vozi, motor će biti tu. Ako odluči da se povuče mi ćemo nastaviti da šaljemo mlade vozače u njegovu akademiju, a on će svakako biti naš ambasador. Ali, to je sve na nivou spekulacija. U ovom trenutku pred nama je sezona 2020. i uveravam vas da će Valentino imati našu punu podršku svakoga dana dok jednog dana ne odluči da ode u penziju", poručio je Lin Džarvis.
Izvor: Sportklub.rs
Duga suspenzija će Janonea koštati ugovora
Prvi čovek Aprilije Masimo Rivola priznao je da će njegov tim biti primoran da raskine ugovor sa Andreom Janoneom ukoliko mu bude izrečena duga suspenzija zbog dopinga.
Svetska motociklistička federacija je privremeno suspendovala Janonea pošto je njegov uzorak urina koji mu je uzet tokom Velike nagrada Malezije bio pozitivan na anabolički steroid.
Saslušanje povodom žalbe koju je italijanski motociklista uložio zakazano je za 4. februar, samo nekoliko dana pre početka prvih predsezonskih testiranja na stazi „Sepang“.
Rivola je istakao da veruje da će Janone na neki način biti kažnjen, iako tvrdi da je slučajno u svoj organizam uneo zabranjenu supstanac, ali da će od dužine kazne zavisiti da li će ugovor koji ima sa Aprilijom biti validan.
„Bio bih iznenađen kada ne bi bio kažnjen, pošto mislim da FIM mora da se pridržava pravila Svetske antidoping agencije. Ako bude suspendovan na godinu ili dve, jasno je da će se naša saradnja završiti. Ali, ukoliko to bude uslovna kazna ili ona od tri meseca, to bi značilo da nije kriv, čak i ako je sankcionisan“, naglasio je Rivola.
Međutim, Rivola je naglasio da veruje da Janone nije zgrešio, a takođe je otkrio da je svom vozaču poručio da izgubi na kilaži pre početka sezone.
„Aprilija je bliska sa svojim vozačim. Mnogi su nam rekli da je normalno to što je Janone bio pozitivan jer reklamira donji veš, mišićav je, pokazuje se u toplesu, ali nije tako. Prošle godine na prvim testiranjima sam mu tražio da stane na vagu i rekao sam mu da Aleš Espargaro ima 10 kilograma manje od njega. Poručio sam mu da mora na dijetu i da promeni vežbe ko je radi, pa je do jula izgubio šest i po kilograma. Zašto bi namerno uzeo anabolički steroid ako treba da smanji kilažu“, rekao je Rivola.
Za sada nije poznato ko bi mogao da zameni Janonea u slučaju duge kazne, iako će test vozač italijanskog tima Bredli Smit imati više obaveza u Sepangu. Njemu i Espargaru će asistirati nekadašnji vozač Superbajka Lorenco Savadori.
Izvor: Sportklub.rs