
Mercedes ostaje u F1 još dugo
Kako prenosi Sport Klub, kompanija Dajmler, u čijem posedu se nalazi Mercedes, objavila je da je u godinama koje slede posvećena Formuli 1, pošto se pojavile nove spekulacije o budućnosti nemačkog tima u šampionatu i planovima koje ima šef ekipe Toto Volf.
Iz Dajmlera su istakli da su ljuti zbog neosnovanih i neodgovornih vesti koje nastavljaju da se pojavljuju.
„Sport je preduzeo prave mere da bi se izborio sa posledicama pandemije koronavirusa i osigurao buduću finansijsku održivost i mi pozdravljamo te korake“, stoji u saopštenju Dajmlera, „Naša jasna namera je da nastavimo da se takmičimo u Formuli 1 kao fabrički tim Mercedesa u godinama koje slede, a to planiramo sa našim izvršnim partnerom Totom Volfom“.
„Auto Bild“ je pre nekoliko dana objavio da bi vlasnik Rejsing Pointa i prvi čovek Aston Martina Lorens Strol mogao da otkupi Dajmlerov udeo u Mercedesovom timu u Formuli 1. U istom tekstu navodi da bi Volf, koji ima 30 odsto akcija tima, mogao da napusti svoju ulogu, a dugo se spekuliše da bi mogao da preuzme vođenje upravo Rejsing Pointa, koji će se od naredne godine u šampionatu takmičiti kao Aston Martin.
Mercedes je od uvođenja hibridne turbo ere nezaustavljiv u Formuli 1 i osvojio je šest titula u nizu, kako u konkurenciji vozača, tako i konstruktora. Luis Hamilton je pet puta bio šampion u tom periodu, a ove godine juri izjednačenje rekorda od sedam titula koji drži Mihael Šumaher.
Izvor: Sportklub.rs
Austrija dala zeleno svetlo za početak sezone u F1
Vlada Austrije dala je dozvolu Formuli 1 za održavanje trka 5. i 12. jula, kojima bi počeo ovogodišnji šampionat koji je odložen zbog pandemije koronavirusa, prenose mediji u toj zemlji.
Prema tim izvorima, posle višenedeljnih pregovora između čelnika Formule 1, „Red Bul ringa“ i lokalnih zvaničnika dobijeno je zeleno svetlo za plan koji su oni osmislili.
Ranije tokom nedelje, ministar zdravlja Rudi Anšober je rekao da je Vlada završila sa analizom plana i da će zvanična odluka biti objavljena u dogledno vreme. Međutim, čini se da se situacija razvila mnogo brže nego što se mislilo i dobijena je dozvola samo nekoliko dana pre nego što će Formula 1 otkriti kako će izgledati evropski deo sezone, što je planirano za ponedeljak.
Po planu koji je odobren, trci će čak moći da prisustvuju gledaoci, ali će broj biti ograničen na 500. Za sada se ne zna kakav je tačan plan po tom pitanju, ali je izvršni direktor Formule 1 Ros Bron još ranije najavio da će svi zaposleni biti izolovani od spoljašnjeg sveta. To uključuje i to da će se u Austriju stizati čarter letovima do vojne baze koja je udaljena nekoliko kilometara od Špilberga, a timovi će odsedati u različitim smeštajima. Svakako će svi pre dolaska u Austriju morati da budu testirani na koronavirus, a testovi će se ponavljati na licu mesta na nekoliko dana. Timovi će odsedati u različitim smeštajima
Pre zvanične potvrde potrebno je još da se dobije dozvola zdravstvenog direktorata Štajerske, ali se očekuje da je to samo formalnost.
Posle „Red Bul Ringa“, šampionat će biti nastavljen Velikom nagradom Mađarske, a početkom avgusta su planirane dve trke u Britanije, ali će sve zavisiti od izuzetaka za karantin koji je trenutno obavezan za sve pri ulasku u tu zemlju.
Izvor: Sportklub.rs
"Fetelu je 2019. bila najbolja godina u Formuli 1"
Bivši inženjer Ferarija Rob Smedli je dao prilično jaku izjavu da je minula sezona bila najbolja u karijeri Sebastijana Fetela.
Bila je to godina u kojoj je odmah na početku bilo jasno da Sebastijan Fetel neće ni prići Luisu Hamiltonu, a zatim mu je velike probleme pravio i timski kolega, mlađani Šarl Lekler. Seb je završio tek na petom mestu u generalnom plasmanu, sa samo jednom pobedom, a još je na podijumu bio sedam puta.
Kao posledica desilo se to da Fetel neće više biti u Ferariju i 2020 mu je poslednja sezona u crvenom bolidu.
"Znate li da mislim da je njegova najbolja godina u Formuli 1, i mnogi će me ubiti zbog ovoga, je bila 2019. godina", rekao je bivši inženjer Ferarija Rob Smedli u jednom podkastu.
"Mislim da je imao najveći izazov u karijeri te godine i svi su ga nekako otpisali jer je to bilo najlakše uraditi, jer Šarl će biti sve bolji i bolji i to je kraj Sebastijana. Mislim da smo što je sezona išla dalje videli pravog Sebastijana Fetela. I on bi to priznao jer nije bio gde je hteo ni kada se radi o odnosima sa timom ni sa timskim kolegom. Međutim zapravo je uzeo da radi i to je znak pravog šampiona i vratio se", kaže Smedli dodavši da bivši šampion verovatno nikada nije imao takav pritsak kao 2019. godine.
"Vozio je protiv velikih vozača, dominirao je protiv Kimija, protiv Marka Vebera i uvek je uspevao da bude na vrhu. Siguran sam da nikada nije imao izazov kao u 2019. godini. Mislim da smo od njega tada videli nešto posebno", dodao je Smedli.
Izvor: Sportklub.rs