home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Toyota Corolla BTCC

Predsezonski BTCC test Gudjir pneumatika na Snetertonu bio je prilika za debitantski izlazak na pistu prvog hibridnog automobila u Britanskom turing šampionatu.

Kako prenosi Serbiaring, premijernu probnu vožnju u Norfolku doživela je “tojota korola” opremljena Kosvortovim hibridnim sistemom. Nju je vozio zvanični razvojni pilot BTCC hibrida Daren Tarner i dvodnevni nastup nove tehnike ocenjen je kao uspešan.

BTCC je prva velika turing serija koja se opredelila za ugradnju hibrida u svoje automobile i tu nameru najavila je avgusta 2018. Trkačka premijera hibridnih automobila zakazana je za 2022. godinu.

Putem prikupljanja javnih ponuda, posao izrade i razvoja sistema pripao je Kosvortu, zaduženom da hibride projektuje, izrađuje i održava. Kao opitno vozilo za integraciju hibrida odabrana je nova “korola” ekipe Spidvorks motorsport, koja je i zvanični test partner. Posle priprema i provera instalacija, hibridna “korola” izašla je iz garaže u utorak ujutru, da bi tog i narednog dana zabeležila “solidnu kilometražu” i po suvom i po vlažnom vremenu. Kosvort i Spidvorks preliminarno su predvideli da na Snetertonu testiraju i treći dan, ali je ta varijanta napuštena jer je ocenjeno da su svi ciljevi bili ispunjeni tokom utorka i srede.

Prvi nastup BTCC hibrida jeste jedna vrsta istorijskog časa za šampionat, što je istakao njegov direktor Alan Gau: “Ovo je trenutak ponosa za sve ljude uključene u BTCC i TOCA hibridni projekat. BTCC je bio prva velika turing serija koja je potvrdila svoje namere i trasirala put za uvođenje hibridne tehnologije, a ovo je očigledno još jedan značajan kamen-međaš na tom putu.”

“Svakako, to je tek početak opsežnog programa koji prethodi uvođenju hibridne tehnologije u šampionat 2022, ali Kosvort, Spidvorks i svi tehnički partneri zaslužuju čestitke zbog profesionalnosti, stručnosti i prikazane efikasnosti. Uprkos izazovnim vremenima, BTCC i partneri uložili su ogroman trud kako bi TOCA hibridni auto debitovao kada je originalno i planirano. Test je bio krajnje pozitivan i uspešan.”

Šef podrške kompanije Kosvort elektroniks, Nil Bejtmen istakao je: “Na Snetertonu smo sproveli veliku količinu sistemskih provera. Nije to samo novi hibridni sistem, to je novi elektronski paket, s novom elektronskom kontrolnom jedinicom i kontrolerom hibrida, na auomobilu postoji i novi displej… Sve je to deo naše elektronike sledeće generacije, koja će biti primenjena 2022, kada i hibridna tehnologija.”

“Početni plan testa bio je da izvedemo mnogo kratkih tura, zatim proverimo podatke i isprobavamo različite strategije. Tu smo da bismo testirali i učili, da bismo saznali šta funkcioniše a šta ne u ovom obimnom programu. Mi smo na samom početku razvojne faze i jasno je da vremena krugova uopšte nisu bila poenta, već provera i testiranje sistema, starali smo se da sve radi kako je predviđeno. S Darenom je saradnja bila izuzetna, on ima ogromno iskustvo i veliki je profesionalac, pružao nam je izvrsne informacije cele nedelje. Radujemo se daljem napretku u periodu koji dolazi.”

Tarner je u karijeri startovao na sedamdesetak BTCC trka u razdoblju od 2006. do 2008. godine i osvojio je njih pet, sve za volanom “seat leona”. Ime je stekao u endurans kategoriji, tri puta je bio član pobedničke postave Aston Martina na 24 časa Le Mana. On je uvođenje hibrida u BTCC ocenio kao izvanrednu inicijativu i ponosan je što u njoj učestvuje.

“Potpuno sam svestan da je ovo istorijski trenutak za seriju i svima nam je drago što smo završili krajnje uspešan test. BTCC je najveći i najbolji šampionat u Britaniji i ispravno je što je pionir i predvodnik u ovoj tehnologiji. Ona će biti sjajan dodatak trkanju. Redovno smo aktivirali sistem na stazi i zaista dobro radi. Nema sumnje da će dodati uzbudljivu dimenziju i defanzivnom i ofanzivnom aspektu trkanja.”

“Razume se da ćemo dodatno razvijati sistem i njegovu integraciju, ovo je tek početak njegovog života na stazi. U mesecima koji dolaze skupljaćemo sve više kilometara u automobilu. Projekat ide izuzetno dobro, poštuje rokove i nema potrebe da požurujemo stvari. U ovom času važna je svaka informacija kako bismo osigurali da imamo robustan sistem koji dodatno unapređuje sve ono što BTCC jeste i apsolutno sam siguran da ćemo to postići. Meni se dopalo što sam ponovo u BTCC automobilu i što sam se podsetio koliko je zabavno voziti ga.”

TOCA, Kosvort, Spidvorks i svi tehnički partneri najavili su da iza Sneterton testa sledi opsežan program daljeg testiranja i razvoja u trajanju od 18 meseci.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 503



Komentari